Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Pirmadienis, gruodžio 11, 10:09 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Kaip Rusija ruošiasi taisyti šalies ekonominę padėtį

Kaip Rusija ruošiasi taisyti šalies ekonominę padėtį

Daugelis ekspertų bando išreikšti savo nuomonę apie dabartinę Rusijos ekonomikos padėtį. Ekonominės plėtros ministras Aleksejus Uliukaevas pareiškė, kad šiandien jo valstybės ekonomikos sektorius tiesiog balansuoja vietoje, be  rimtų postūmių į vieną, ar į kitą pusę. Šią situaciją jis pavadino „surplasu“ (pranc. k. sur place,  reiškia - vietoje), kuris dviračių sporte reiškia laikiną sportininko padėtį prie starto linijos.

Tai liudija, kad, priklausomai nuo tam tikrų veiksnių, bet kuriuo vėlesniu momentu situacija gali staigiai pasikeisti, bet šimtu procentų prognozuoti vystymosi eigą kol kas neįmanoma. Dar sausio viduryje žurnalistams pavyko sužinoti Ekonominės plėtros ministerijos atnaujintos ekonominės prognozės smulkmenas. Tuomet parlamento žinybos atstovai apgailestaudami konstatavo faktą, kad vietoj laukiamo 0,7 procento BVP augimo jie turėjo fiksuoti šio rodiklio 0,8 procentų kritimą.

Verslo portalas „Market Leader“ tvirtina, kad ne tik Rusijos Federacija susidūrė su BVP prognozių pablogėjimu. Kitos stambios valstybės, priklausančios nuo situacijos naftos rinkoje, taip pat papuolė į šį sąrašą. Jų tarpe reiktų išskirti Saudo Arabiją, Braziliją ir Pietų Afriką. Tačiau būtent Rusija susiduria su didžiausiomis ekonominėmis problemomis ir kartu mažiausiu tarptautinių analitikų pasitikėjimu.

Ekspertai teigia, kad pigi nafta ir gana kietos Vakarų sankcijos visumoje suduoda nepataisomą smūgį Rusijos ekonomiką. Stengdamasi bent kiek pagerinti situaciją, valstybė ėmėsi kurti antikrizinį planą.

Ministrai ginčijosi tarpusavyje, kaip ir kur tokiais sunkiais laikais rasti būdų, kuo optimaliau apsaugoti ekonomikos sektorių nuo žlugimo. Galiausiai Kremliaus valdžia pareiškė pasirengusi ateityje išleisti 700 milijardų rublių visų savo 120 antikrizinio plano punktų praktiškam įgyvendinimui.

Vyriausybė bando stabilizuoti padėtį, tačiau kol kas negali pasakyti nieko konstruktyvaus, pagal kokį scenarijų padėtis vystysis toliau. Kovo 1 dieną antikrizinė programa, susidedanti iš 60 puslapių įvairių dokumentų, vis tik buvo oficialiai patvirtinta ir po to tie pasiūlymai tapo prieinami masinėms informacijos priemonėms.

Net paviršutiniškoje plano analizėje, kuri buvo paskelbta vyriausybės svetainėje, į akis iškart krinta tas faktas, kad 60 puslapių tekste žodis „krizė“ buvo paminėtas tik vieną kartą. Preliminariai įgyvendinimui turėtų būti skirta 690 milijardų rublių, tačiau iš jų tik 469 milijardai būtų biudžetiniai. Likusi suma turėtų būti paimta iš papildomų finansavimo šaltinių, tarp kurių, visų pirma, reikėtų išskirti Nacionalinės gerovės fondą.

Didžiąją piniginių lėšų dalį planuojama skirti Rusijos regionams. Šis finansavimas nebus skirstomas vienodai, o priklausys nuo aktualiausių poreikių. Siekiant gerokai sumažinti Rusijos Federacijos subjektų skolų naštą, Ministrų kabinetas yra pasirengęs skirti 310 milijardų rublių. Finansų ministerijos vadovas Antonas Siluanovas (Anton Siluanov) tvirtina, kad šių metų duomenimis Rusijos regionų deficitas turėtų pasiekti 412 milijardų rublių žymą. Atsižvelgiant į tai, peršasi išvada, kad numatomo palaikymo nebus perdaug.

Antrasis pagal finansavimo apimtį antikrizinės programos punktas - tai automobilių pramonė, kuri pastaraisiais metais krito į akivaizdaus nuosmukio būklę. Jei tikėtume praėjusių metų Europos verslo asociacijos duomenimis, tai Rusijos erdvėje iš viso buvo realizuota tik 1,6 mln. automobilių. Lyginant su 2014 metais, atitinkamas rodiklis smuko visais 35,7 procento.

Pastaruoju metu vyriausybėje kalbama, kad po finansinės paramos šiam sektoriui pardavimai vidutiniškai turėtų padidėti 600 tūkstančių transporto priemonių. Rusijos geležinkeliai taip pat turėtų gauti įspūdingą materialinę pagalbą. Spėjama, kad šioje situacijoje kalbama apie 39,8 milijardo rublių. Pirmiausia gautos lėšos bus panaudotos iškart 292 naujų lokomotyvų įsigijimui. Lygiagrečiai atitinkamas sprendimas leis užimti apie 60 tūkstančių lokomotyvų statybos gamyklų darbuotojų. Be tinkamo dėmesio neliks ir Rusijos lokomotyvų komplektuojančių dalių gamintojai.

 

Kai kurios išlaidos yra labai abejotinos

Rusijos Federacijos ministro pirmininko Dmitrijaus Medvedevo žodžiais, visa eilė antikriziniame plane suformuotų pozicijų dėl objektyvių priežasčių buvo suformuluotos taip, kad finansavimas būtų vykdomas tik atsiradus papildomiems lėšų gavimo šaltiniams. Kai kuriais atvejais vyriausybė pinigines lėšas skirs tik atsižvelgdama į pirmo pusmečio pasiektus rezultatus.

Paprasčiau tariant, tai Dmitrijus Anatoljevičius viešai pripažino, kad dabar valstybė tiesiog neturi pinigų daugumai jau patvirtintos programos punktų įgyvendinimui. Pačiame tekste šie punktai pažymėti žvaigždute. Ekspertai įtaria, kad tos „pažymėtos“ veiklos sritys, galiausiai, taip ir negaus nei cento. Faktas tas, kad net Medvedevas negalėjo įvardyti nors preliminarių pajamų šaltinių, kurie turi labai mažai savo tolesnio atsiradimo galimybių.

Kaip dažniausiai atsitinka Rusijoje, visų pirma dėl materialinių išteklių stokos kenčia socialinės išlaidos. Pavyzdžiui, šiandien vyriausybėje visiškai niekas negali atsakyti į klausimą, kada bus atlikta pažadėta visavertė pensijinių išmokų indeksacija. Be to, nėra visiškai jokios garantijos, kad šis procesas aplamai kada nors vyks.  Galima tikėtis, kad keletas kitų gana svarbių socialinių programų taip pat buvo paženklintos „žvaigždute“. Apskritai kalbant, tokia situacija yra įprasta agresyviai valstybei. Kremliaus pareigūnai aktyviai įvardija didžiules piniginių lėšų sumas, kurios jau skiriamos dar iki tol, kol yra surandamos.


Paskelbimo data: 2016-03-04 10:10 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55