Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Pirmadienis, gruodžio 11, 16:11 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Bepiločiai automobiliai – nauda ar kliūtis?

Bepiločiai automobiliai – nauda ar kliūtis?

Platus automobilių naudojimas kasdieniame gyvenime verčia ieškoti būdų supaprastinti jų valdymą, tad autonomines transporto priemonės jau seniai tapo realybe. Nepaisant to, iki šiol ši technologija vis dar priklauso inovacijoms, kurių platinimas susiduria su tam tikrais sunkumais, daugiausia kalbama apie politinio pobūdžio kliūtis.

Vargu ar autopilotų technologiją galima pavadinti naujove. Jau kelis dešimtmečius autopilotai yra naudojami aviacijoje; be šios technologijos jau sunku įsivaizduoti tiek civilinius, tiek ir karinius skrydžius. Be žmogaus dalyvavimo valdymo procese išmoko apsieiti ir automobiliai. Kalifornijoje ir Nevadoje  googlemobiliai pravažiavo daugiau nei tris milijonus kilometrų.

Šios nagrinėjamos technologijos sėkmę patvirtina ir tai, kad autopilotų kūrime dalyvauja ir visai to neslepia tokie automobilių koncernai kaip Tesla, Toyota, Honda, Audi... Neseniai Vokietijoje buvo pagamintas automobilis, kuris lenktynių trasą be žmogaus pagalbos pravažiavo beveik taip pat greitai, kaip ir jį valdant profesionaliam lenktynininkui.

Progreso mėgėjai gali būti tikri, kad autopilotų technologijos moderni visuomenė, greičiausiai, negalės atsisakyti. Neabejotinas technologijos privalumas yra galimybė sumažinti kelių eismo įvykių skaičių, kurie yra įtraukti į pagrindinių žmonių mirties priežasčių dešimtuką pasaulyje. Pažymėtina, kad likusios 9 priežastys yra grynai medicininio pobūdžio.

Statistika įspūdinga. Net jei autopilotų įvedimas sumažintų avarijų skaičių 10 procentų - kasmet išsaugotų žmonių gyvybių skaičius sudarytų 130 tūkstančių, jau nekalbant apie tai, kiek būtų išvengta įvairaus sunkumo traumų ir invalidumo pasekmių. Tačiau tai tik teorija. Praktikoje teigiamas autopilotų naudojimo rezultatas gali pasirodyti dar radikalesnis.

Bandyminių automobilių, valdomų robotų, važiavimų patirties kol kas negalima pavadinti labai didele, tačiau ji teikia vilčių. Per keletą bandymų metų, įskaitant važiavimus gatvėse ir keliuose su intensyviu eismu, automobiliai su autopilotais buvo tik 12-kos nereikšmingų avarijų dalyviai. Kiekviename aprašytų atvejų buvo kalbama apie kitų eismo dalyvių kaltę, o ir įvykiai į reikšmingų lygį nepretenduoja.

Prie autonominių transporto priemonių privalumų sąrašo galima drąsiai priskirti ir jų naudingumą tolimųjų reisų vairuotojams. Ekonomiškas robotas leis sumažinti kuro sąnaudas, nes jis niekada nemiega, vairuoja automobilį atidžiai ir nesiekia uždirbti honoraro. Automobiliai, kurie neužkerta vienas kito ir nepersirikiuoja artinantis prie šviesoforo per 3 eiles, siekdami greičiau pravažiuoti, radikaliai sumažins eismo kamščius.

Tačiau ekonominio tipo privalumams gali aktyviai prieštarauti milijonai žmonių visame pasaulyje. Visiems žinoma, kad taksi vairuotojai, kaip ir tolimųjų reisų vairuotojai, yra politiškai aktyvūs, savarankiški piliečiai. Šie žmonės turi ką prarasti, jie yra suinteresuoti ginti savo teises.

Bet kuriuo atveju vairuotojų, besipriešinančių laukia pralaimėjimas, po kurio prasidės nauja epocha. Negalima masinio autonominių transporto priemonių atsiradimo gatvėse pavadinti netikėtumu, tačiau lūžio momentu jis vis dėlto sulauks.

Taikomąsias autonominių transporto priemonių elgesio reguliavimo keliuose taisykles kurs specialistai-programuotojai. Kiti projekto įgyvendinimo procese dalyvaujantys žmonės bus atsakingi už praktinę roboto sąveikos su supančia aplinka pusę. Tokių sumanymų būtinybė sukuria visai žmonijai iš esmės naujas aplinkybes. Didžiulis skaičius pragmatiškų ir moralinių klausimų, kurie iki tol nebuvo aptarinėjami, dabar bus reguliuojami programiniais kodais.

Šiame etape autonominio tipo transporto priemonių kūrimas vyksta dviem kryptimis. Pirmasis metodas, kurį naudoja automobilių koncernai, numato galimybę vairuotojui imtis automobilio valdymo jei jis to panorės, nors didžiąją laiko dalį vairuos autopilotas. Kitą metodą bando įgyvendinti Google priklausanti įmonė Alphabet. Pagal kompanijos sumanymus, vairas googlemobilyje - tik bandymo tikslais. Kūrėjų planas - automobilius paversti visaverčiais robotais, visiškai neturinčiais rankinio valdymo funkcijos.

 

Paskelbimo data: 2016-02-19 20:05 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55