Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Ketvirtadienis, liepos 27, 10:03 (GMT +02:00)




MT-ECN.Tarpbankiniai spredai nuo 0 punktų, maža komisija. ECN prekyba žinomame terminale!

Aktualijos investuotojams

Kada laisvojoje rinkoje pasirodys bepiločiai automobiliai ?

Kada laisvojoje rinkoje pasirodys bepiločiai automobiliai ?

Per pastaruosius kelerius metus žiniasklaidoje buvo nuolat kalbama apie bepiločius automobilius. Pavyzdžiui, prie šio projekto dirbantys Google ekspertai pažymi, kad jų produktas, skirtingai nei gyvas vairuotojas, neklysta. Kompanija „Tesla Motors“ taip pat pranešė, kad pradėjo dirbti prie autopiloto. O „Daimler-Benz“ pasakojo, kad jo automatiškai valdomas sunkvežimis, sėkmingai išvengęs visų kamščių, nuvažiavo iš Štutgarto centro į jo priemiestį. Apie tai, kada gi pagaliau vairuotojai galės sėsti į automobilį be dokumentų, papasakos Market Leader.

 

Kaip pažymėjo Maiklas Stankardas (Michael Stankard), kompanijos Aon bandymų skyriaus vadovas, greičiausiai, tikrieji automobilių mėgėjai labai neigiamai reaguos į tai, kad jų mašiną valdys elektroninis vairuotojas. Pasak jo, automėgėjų karta, gimusi po 45-tųjų metų ir, kuri Vakarų pasaulyje sudaro didžiausią skaičių, masiškai sensta ir labai greitai tiesiog nebegalės sėsti už vairo. Tuo metu, analogiškai, šiuolaikiniam jaunimui nelabai norisi mokytis vairuoti. Pasak eksperto, Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur didžioji dauguma žmonių turi savo automobilius, piliečių, gaunančių teises skaičius, visą laiką mažėja. Pavyzdžiui, 70-ųjų pabaigoje pusė amerikiečių, pasiekusių16 metų amžių, jau turėjo vairuotojo pažymėjimą. Šiuo metu tokių yra šiek tiek daugiau nei 30 procentų. Maždaug tas pats vyksta ir kitose pasaulio šalyse.

 

Žinoma pasaulyje konsultacinė kompanija KPMG spaudai paruoštoje medžiagoje apie savaeigių automobilių rinkos plėtros perspektyvas praneša, kad jau po 7 metų automobilių kompanijos galės paleisti į rinką kelis variantus biudžetinių automobilių su autopilotu. Be to pažymima, kad, greičiausiai,  pirmasis masinis automobilis pasirodys prekyboje jau po poros metų. Kaip sako Google ekspertai, jų „kūdikis“ pasirodys serijoje jau 2020 metais.

 

Tačiau savaeigių automobilių kaina vis dar yra perdaug didelė, kad sudomintų vartotoją. Pažymima, kad daugiausia, ką pirkėjas gali primokėti prie vidutinės automobilio kainos tai - 3000 JAV dolerių. Tačiau vien tik lazerinė technika, įrengiama tokiame automobilyje, šiandien kainuoja keliasdešimt tūkstančių dolerių. Trumpalaikėje perspektyvoje sumažinti šios įrangos kainos tikriausiai nepavyks.

 

Kaip pranešama, kompiuterinės programos, užtikrinančios patikimą automatinės transporto priemonės navigaciją, yra sukurtos jau prieš keletą metų. Tačiau pagrindinė problema yra išmokyti automobilį skenuoti supančią erdvę. Ši problema yra sprendžiama dviem visiškai skirtingais būdais. Pirma, siūloma automobilyje įrengti jutiklių rinkinį, kurie leistų jam veikti visiškai autonomiškai. Pagal šią technologiją automobilyje įrengiamas lazerinis radaras, keletas kamerų ir daugybė kitų jutiklių. Visi jie kompleksiškai tikrina supančią aplinką ir gavęs duomenimis autopilotas priima sprendimą. Šis variantas yra naudojamas jau gana ilgą laiką ir, iš esmės, jis įrodė savo saugumą ir patikimumą. Kaip pranešama, Google kuriamos automatinės transporto priemonės jau bendrai pravažiavo 2 mln. kilometrų ir nei karto nepateko į avariją.

 

 

Apie proveržį kalbėti vis dar yra per anksti

Vienintelė problema yra ta, kad kiekvienas toks automobilis kainuoja apie 180 tūkstančių eurų.  Čia 140 tūkstančių kainuoja įranga, pusė jos kainos tenka lazeriniam radarui. Nurodoma, kad perėjus prie masinės gamybos savikaina, žinoma, sumažėtų, tačiau ne tiek, kiek to norėtų vartotojas.

 

Be to, yra dar vienas variantas, numatantis bevielio tinklo, su nedidelio spindulio aprėptimi, panaudojimą. Tokiu būdu automobilis turi galimybę palaikyti ryšį su kitais automobiliais, infrastruktūros objektais ir kt. Šis variantas nereikalauja daugybės brangių jutiklių įrengimo. Jam pakaks tik kelių kamerų. Tokiu būdu kiekvienos transporto priemonės savikaina sumažės 1-2 tūkstančiais eurų.

 

Be to, pastarasis variantas suteikia daug privalumų ir automobilių savininkams. Pirma, norėdamas žmogus gali ir toliau vairuoti transporto priemonę ir šiuo atveju borto įranga teiks jam informaciją apie padėtį kelyje ir posūkius. Dėl to vairuotojas galės saugiai judėti. Be to, pažymima, kad kai kurie šios technologijos elementai po 3 metų Jungtinėse Amerikos Valstijose taps privalomi.

 

Pastarasis variantas žymiai sumažina ir išlaidas, todėl vartotojui bus suteikta galimybė nusipirkti savaeigį automobilį daug pigiau. Tačiau tuo pat metu šios koncepcijos plėtra yra neįmanoma be valstybės investicijų į reikiamą infrastruktūrą.

 

Šiuo metu kūrėjai nurodo, kad yra skirtumas tarp autonominio automobilio ir bepiločio automobilio. Pirmuoju atveju, tai reiškia, kad transporto priemonė tam tikrą laiką gali judėti be žmogaus įsikišimo. Tai yra įmanoma tuo atveju, kai judama greitkeliu. Tokios rūšies technologijos jau daugelį metų yra parduodamos rinkoje. Tačiau visiškai automatinis automobilis yra suprantamas, kaip automobilis, kurį šimtu procentų, visiškai be žmogaus išsikišimo, valdo elektronika ir iki tokių automobilių masinės gamybos dar yra labai toli.

 

Paskelbimo data: 2015-12-02 08:52 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Trampo politika atima iš JAV pagrindinį vaidmenį vakarų pasaulyje

Ekspertų tarpe dabartinio JAV prezidento Donaldo Trampo politika kelia susirūpinimą. Daugelio apžvalgininkų nuomone, dėl valstybės vadovo politikos JAV gali prarasti savo, kaip Vakarų pasaulio lyderės, pozicijas.

 

CNN televizijos kanalo vedantysis, politologas, ekspertas tarptautinių santykių srityje Faridas Zakarija (Fareed Zakaria) savo „The Washington Post“ publikacijoje rašė, kad pastarieji Donaldo Trampo žingsniai suvienijo Europą taip, kaip to nesugebėjo padaryti net Rusijos prezidentas Putinas. Visiškai tikėtina, kad Vakarų pasaulio dabartinis JAV prezidentas nesužlugdys, tačiau Vašingtonas rizikuoja prarasti savo vadovaujantį vaidmenį.

Paskelbimo data: 2017-07-26 18:42

„Goldman Sachs“ pataria investuotojams vengti rublio

Investicinis bankas „Goldman Sachs“ pataria investuotojams nutraukti procentinių palūkanų (carry trade) žaidimą Rusijos rubliais ir pereiti prie kitų besivystančių šalių valiutų.

 

„Goldman Sachs“ strategų rekomendacijos buvo viešai paskelbtos liepos 18 dienos apžvalgoje. Jie paskelbė apie rublio ir dar kelių besivystančių šalių valiutų augimo potencialo išsekimą.

Paskelbimo data: 2017-07-25 17:26

Kiek kainuoja nuskristi į Marsą?

Verslininkas, SpaceX ir Tesla kūrėjas Ilonas Maskas (Elon Musk) mano, kad yra būtina įsisavinti naujas technologijas, kad būtų galima ženkliai sumažinti žmogaus skrydžio į Marsą išlaidas. Dabar vieno asmens nusiuntimas į „Raudonąją planetą“ kainuotų 10 mlrd. dolerių - tai yra labai didelė suma, bet yra visai įmanoma ją sumažinti iki 200 tūkstančių. Esant tokiai kainai į Marsą būtų galima siųsti dideles žmonių grupes.


Paskelbimo data: 2017-07-14 08:10

Kaip Kinija investicijomis pavergė pusę Afrikos

Dešimtis milijardų eurų Kinijos vyriausybė skiria Pekinui strategiškai svarbioms šalims. Strategiškai svarbių valstybių sąrašas apima nemažai Afrikos kontinento šalių.

 

Savo publikacijoje Prancūzijos leidiniui „Le Monde“ apžvalgininkas Sebastijanas Le Belzik (Sebastien Le Belzic) rašo, kad nuo 2000 metų Kinijos bankai ir įmonės skyrė 77 mlrd. eurų padėti šalims, turinčioms strateginę reikšmę Kinijai. Neseniai Kinijos televizijos žiūrovams buvo rodomas naujas dokumentinis filmas, pavadinimu „Mano traukinys, mano istorija“, kuris yra odė Pekino investicijoms į Afrikos šalis.

Paskelbimo data: 2017-07-13 08:58

Kuo dabartinės mobiliųjų prietaisų baterijos skiriasi nuo ankstesnių kartų baterijų

Šiuolaikiniai išmanieji telefonai nuo Nokia 3310 tipo mobiliųjų telefonų skiriasi ne tik techninėmis specifikacijomis, bet ir baterijų tipais, tačiau daugelis įmantrių mobiliųjų prietaisų savininkų iki šiol juos pakraudami vadovaujasi žinomos „plytos“ epochai aktualiais patarimais. Daugiau informacijos apie tai, kuo šiuolaikinių išmaniųjų telefonų baterijos skiriasi nuo ankstesnių kartų baterijų, pateikia portalo „Market Leader“ žurnalistai.

Paskelbimo data: 2017-07-12 18:31

Vokietijoje išleista 0 eurų nominalo kupiūra

Kaip pažymima portale „Market Leader“, Vokietijoje pasirodžiusi nauja neįprasta eurų nominalo kupiūra nėra atsiskaitymo priemonė, tačiau ji yra tikra. Jos išleidimui pritarė Europos Centrinis bankas ir atspausdintas banknotas visiškai atitinka technologijas: popieriaus, vandens ženklų, kitų apsaugos ženklų - viskas, kaip ir kitų nominalų kupiūrose.

 

Paskelbimo data: 2017-07-07 08:27

Tendencijos analizė FOREX indikatorių pagalba

Indikatoriai yra puiki tendencijos analizės priemonė, sako ekspertai. Jie iki minimumo sumažina pačią susidariusios padėties vertinimo procedūrą ir sumažina klaidingo sprendimo priėmimo tikimybę. Todėl prekeivis gali tikėtis gauti daugiau finansinės naudos, esant toms pačioms prekybos sąlygoms. Tačiau, nusprendus nustatyti indikatorių savo terminale, kiekvienas mūsų susiduria su sudėtingu pasirinkimu, juk jų yra daug daugiau, nei galime įsivaizduoti.

Paskelbimo data: 2017-07-06 07:33

Deividas Rokfeleris - Žmogus, kuris bandė suvienyti pasaulį

Prieš kelias savaites savo 102-ąjį gimtadienį būtų šventęs Deividas Rokfeleris (David Rockefeller) - visame pasaulyje žinomas milijardierius, įgijęs daugelio žmonių pripažinimą ir meilę dėl savo labdaringos veiklos. Tačiau šių metų kovo mėnesį visus sukrėtė liūdna žinia - Deividas Rokfeleris mirė miegodamas savo dvare Pokantiko-Hils, Niujorko priemiestyje. Jis buvo vyriausias Džono Rokfelerio (John Rockefeller) - pirmojo istorijoje dolerinio milijardieriaus, naftos magnato, anūkas.

Paskelbimo data: 2017-06-30 09:33

Paskelbtas pačių populiariausių pasaulio automobilių reitingas

Konsultacinė firma focus2move paskelbė 1-ojo 2017 metų ketvirčio automobilių pardavimo visame pasaulyje statistinius duomenis.

Paskelbimo data: 2017-06-27 07:50

Ar moderniam biurui reikalingas ping-pongo stalas, hamakai, sauna?

Naujų IT kompanijų tarpe populiarėja idėjos derinti darbą ir laisvalaikį - biuruose statomi ping-pongo stalai, hamakai ir net įrengiamos saunos.Išsamiau apie tai, ar galima suderinti darbą ir laisvalaikį bandė išsiaiškinti portalo „Market Leader“ žurnalistai.

Paskelbimo data: 2017-06-23 09:14