Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Trečiadienis, gruodžio 13, 23:14 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Kada laisvojoje rinkoje pasirodys bepiločiai automobiliai ?

Kada laisvojoje rinkoje pasirodys bepiločiai automobiliai ?

Per pastaruosius kelerius metus žiniasklaidoje buvo nuolat kalbama apie bepiločius automobilius. Pavyzdžiui, prie šio projekto dirbantys Google ekspertai pažymi, kad jų produktas, skirtingai nei gyvas vairuotojas, neklysta. Kompanija „Tesla Motors“ taip pat pranešė, kad pradėjo dirbti prie autopiloto. O „Daimler-Benz“ pasakojo, kad jo automatiškai valdomas sunkvežimis, sėkmingai išvengęs visų kamščių, nuvažiavo iš Štutgarto centro į jo priemiestį. Apie tai, kada gi pagaliau vairuotojai galės sėsti į automobilį be dokumentų, papasakos Market Leader.

 

Kaip pažymėjo Maiklas Stankardas (Michael Stankard), kompanijos Aon bandymų skyriaus vadovas, greičiausiai, tikrieji automobilių mėgėjai labai neigiamai reaguos į tai, kad jų mašiną valdys elektroninis vairuotojas. Pasak jo, automėgėjų karta, gimusi po 45-tųjų metų ir, kuri Vakarų pasaulyje sudaro didžiausią skaičių, masiškai sensta ir labai greitai tiesiog nebegalės sėsti už vairo. Tuo metu, analogiškai, šiuolaikiniam jaunimui nelabai norisi mokytis vairuoti. Pasak eksperto, Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur didžioji dauguma žmonių turi savo automobilius, piliečių, gaunančių teises skaičius, visą laiką mažėja. Pavyzdžiui, 70-ųjų pabaigoje pusė amerikiečių, pasiekusių16 metų amžių, jau turėjo vairuotojo pažymėjimą. Šiuo metu tokių yra šiek tiek daugiau nei 30 procentų. Maždaug tas pats vyksta ir kitose pasaulio šalyse.

 

Žinoma pasaulyje konsultacinė kompanija KPMG spaudai paruoštoje medžiagoje apie savaeigių automobilių rinkos plėtros perspektyvas praneša, kad jau po 7 metų automobilių kompanijos galės paleisti į rinką kelis variantus biudžetinių automobilių su autopilotu. Be to pažymima, kad, greičiausiai,  pirmasis masinis automobilis pasirodys prekyboje jau po poros metų. Kaip sako Google ekspertai, jų „kūdikis“ pasirodys serijoje jau 2020 metais.

 

Tačiau savaeigių automobilių kaina vis dar yra perdaug didelė, kad sudomintų vartotoją. Pažymima, kad daugiausia, ką pirkėjas gali primokėti prie vidutinės automobilio kainos tai - 3000 JAV dolerių. Tačiau vien tik lazerinė technika, įrengiama tokiame automobilyje, šiandien kainuoja keliasdešimt tūkstančių dolerių. Trumpalaikėje perspektyvoje sumažinti šios įrangos kainos tikriausiai nepavyks.

 

Kaip pranešama, kompiuterinės programos, užtikrinančios patikimą automatinės transporto priemonės navigaciją, yra sukurtos jau prieš keletą metų. Tačiau pagrindinė problema yra išmokyti automobilį skenuoti supančią erdvę. Ši problema yra sprendžiama dviem visiškai skirtingais būdais. Pirma, siūloma automobilyje įrengti jutiklių rinkinį, kurie leistų jam veikti visiškai autonomiškai. Pagal šią technologiją automobilyje įrengiamas lazerinis radaras, keletas kamerų ir daugybė kitų jutiklių. Visi jie kompleksiškai tikrina supančią aplinką ir gavęs duomenimis autopilotas priima sprendimą. Šis variantas yra naudojamas jau gana ilgą laiką ir, iš esmės, jis įrodė savo saugumą ir patikimumą. Kaip pranešama, Google kuriamos automatinės transporto priemonės jau bendrai pravažiavo 2 mln. kilometrų ir nei karto nepateko į avariją.

 

 

Apie proveržį kalbėti vis dar yra per anksti

Vienintelė problema yra ta, kad kiekvienas toks automobilis kainuoja apie 180 tūkstančių eurų.  Čia 140 tūkstančių kainuoja įranga, pusė jos kainos tenka lazeriniam radarui. Nurodoma, kad perėjus prie masinės gamybos savikaina, žinoma, sumažėtų, tačiau ne tiek, kiek to norėtų vartotojas.

 

Be to, yra dar vienas variantas, numatantis bevielio tinklo, su nedidelio spindulio aprėptimi, panaudojimą. Tokiu būdu automobilis turi galimybę palaikyti ryšį su kitais automobiliais, infrastruktūros objektais ir kt. Šis variantas nereikalauja daugybės brangių jutiklių įrengimo. Jam pakaks tik kelių kamerų. Tokiu būdu kiekvienos transporto priemonės savikaina sumažės 1-2 tūkstančiais eurų.

 

Be to, pastarasis variantas suteikia daug privalumų ir automobilių savininkams. Pirma, norėdamas žmogus gali ir toliau vairuoti transporto priemonę ir šiuo atveju borto įranga teiks jam informaciją apie padėtį kelyje ir posūkius. Dėl to vairuotojas galės saugiai judėti. Be to, pažymima, kad kai kurie šios technologijos elementai po 3 metų Jungtinėse Amerikos Valstijose taps privalomi.

 

Pastarasis variantas žymiai sumažina ir išlaidas, todėl vartotojui bus suteikta galimybė nusipirkti savaeigį automobilį daug pigiau. Tačiau tuo pat metu šios koncepcijos plėtra yra neįmanoma be valstybės investicijų į reikiamą infrastruktūrą.

 

Šiuo metu kūrėjai nurodo, kad yra skirtumas tarp autonominio automobilio ir bepiločio automobilio. Pirmuoju atveju, tai reiškia, kad transporto priemonė tam tikrą laiką gali judėti be žmogaus įsikišimo. Tai yra įmanoma tuo atveju, kai judama greitkeliu. Tokios rūšies technologijos jau daugelį metų yra parduodamos rinkoje. Tačiau visiškai automatinis automobilis yra suprantamas, kaip automobilis, kurį šimtu procentų, visiškai be žmogaus išsikišimo, valdo elektronika ir iki tokių automobilių masinės gamybos dar yra labai toli.

 

Paskelbimo data: 2015-12-02 08:52 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55