Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Trečiadienis, gruodžio 13, 23:28 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Nafta jau nebereikalinga: Toyota pradeda serijinę vandenilinių automobilių gamybą

Nafta jau nebereikalinga: Toyota pradeda serijinę vandenilinių automobilių gamybą

Žinoma japonų kompanija pradėjo gaminti vandeniliu varomus automobilius.

Portalo „Market Leader“ ekspertai pranešė, kad pirmą kartą pasaulyje bus pradėtos kurti mašinos su vandeniliniu varikliu.

 

Japonijos kompanijos Toyota sumanymu sedanas „Mirai“ bus varomas tik vandeniliu. Vietoj kenksmingų išmetamųjų dujų jis gamins švarų vandenį. Automobilis veikia dėka energijos, gaunamos iš vandenilio oksidacijos reakcijos, elektrocheminio generatoriaus viduje, o automobilio galia lygi 136 arklio galioms. Kūrėjai teigia, kad vieno užpildymo pakaks nukeliauti 650 km atstumą. Be to automobilių pildymas vairuotojams atsieis pigiau nei esant dabartiniams varikliams.

 

Vandenilinį sedaną „Mirai“ automobilių gamintojas planuoja pateikti pardavimui šių metų gruodžio mėnesį. Tačiau, atkreipsime dėmesį, kad sedanas bus parduodamas tik Japonijoje. O štai 2016 metais planuojama pardavinėti automobilius jau ir JAV. Numatoma, kad pasaulyje automobilis- naujovė kainuos 60 tūkstančių JAV dolerių. Tačiau Japonijos vyriausybė sedano su vandenilio varikliu pirkėjams žada 17 tūkstančių dolerių subsidijas.

 

Reikia paminėti, kad, jei „Mirai“ važinės naudodami vandenilį, tai jiems bus reikalingos atitinkamos degalinės. Ekspertai teigia, kad vandenilio sedano degalų papildymas užtruks tik keletą minučių. Spėjama, kad bako pripildymas kainuos 0,1 JAV dolerio už 1 km.

 

Beje, gana greitai ir kompanija Honda planuoja išleisti į automobilių rinką vandenilinį FCV modelio automobilį. Ekspertai prognozuoja, kad automobilis bus paruoštas pardavimui 2016 metais.

 


Vandenilinis transportas

 

Vandenilinėmis yra vadinamos transporto priemonės, kaip kurą naudojančios vandenilį. Vandenilinėms transporto priemonėms priklauso mašinos su vidaus degimo varikliais, su vandeniliniais kuro elementais arba dujų turbininiais varikliais.

 

Susidomėjimas vandenilinėmis transporto priemonėmis automobilių gamintojų tarpe atsirado 2009 metais, kai mokslininkai išsiaiškino, kad apie 25% anglies dioksido emisijų (kenksmingų medžiagų išmetimų į atmosferą) sudaro transporto priemonių išmetimai. TEA (Tarptautinė energijos agentūra) mokslininkai prognozuoja, kad 2050 metais išmetamo anglies dioksido kiekis padvigubės. Tai sąlygos didėjantis asmeninių automobilių skaičius besivystančiose šalyse o taip pat kuro kainų augimas, kaip ir jo deficitas.

 

Tarp kitko, veikiant transporto priemonėms į atmosferą išmetama ne tik anglies dioksido dujos, bet ir azoto oksidas, kuris didina susirgimų astma riziką.

 

Pirmą kartą vidaus degimo variklį, varomą vandeniliu, 1806 metais sukūrė Fransua Isaakas de Rivazas (François Isaac de Rivaz). Nuo to laiko specialistai ėmė naudoti vandenilį, kaip kurą, vidaus degimo varikliuose. Tačiau variklio varomo vandeniliu galingumas sumažėja 82% -65%, lyginant su įprastu varikliu, bet ekspertai mano, kad pakeitus uždegimo funkciją variklio galia gali padidėti 117%. Jau sukurti kai kurių modelių lengvieji automobiliai, veikiantys dvejopo kuro principu. Prie tokių automobilių modifikacijų, kurios yra varomos tiek benzinu, tiek ir vandeniliu, priskiriamos BMW Hydrogen ir Mazda RX-8 Hydrogen. Taip pat pagamintas ribotas kiekis Ford E-450 autobusų, varomų tiek  benzinu, tiek ir vandeniliu.

 

 

Vandeniliu varomų transporto priemonių pliusai ir minusai

 

Be automobilių bandoma gaminti ir vandenilį  naudojančias aviacijos, geležinkelio ir vandens transporto priemones. Tačiau be savo privalumų vandeniliu varomos transporto priemonės turi ir savo trūkumų.

 

Pirma, pagal savo cheminę sudėtį vandenilis yra labiau sprogus, nei benzinas.

 

Antra, vandenilio įranga yra sudėtingesnė, todėl ją sunkiau aptarnauti, nei įprastą dyzelinę.

 

Trečia, specialistai ir vairuotojai kol kas dar neturi vandenilinės transporto priemonės eksploatavimo patirties.

 

Taip pat, pritrūkus vandenilio išteklių vairuotojas negalės pasipildyti kuro arba gauti jo iš kitos transporto priemonės, be to, dujų tarpe vandenilio lakumas yra pats aukščiausias. Dujas yra sunku išlaikyti skystame pavidale ir tai trukdo transportavimui, saugojimui ir vandenilio naudojimui bake. Ypatingai sunku ir gaminti vandenilį, jis yra išgaunamas panaudojant elektroenergiją.

 

Ir kas be ko, vandeniliniams automobiliams būtina sukurti degalinių tinklą. Ekspertai mano, kad degalinių įranga skysto vandenilio papildymui yra daug brangesnė, nei įprastinių degalinių.

 

Taigi, vandenilinis transportas turi savyje daug potencialo. Tačiau nepaisant visų pranašumų, vis dar yra daug užduočių, kurias reikia išspręsti ir klausimų į kuriuos reikia rasti atsakymus.

 

Paskelbimo data: 2014-12-08 03:50 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55