Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Pirmadienis, lapkričio 19, 03:42 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Stivas Nisonas - žmogus atskleidęs japonų paslaptis

Stivas Nisonas - žmogus atskleidęs japonų paslaptis

Viskas, kas genialu yra paprasta. Tačiau tas paprastumas ne visada akivaizdus visiems. Šiandien sunku įsivaizduoti, kad vos prieš kelis dešimtmečius, net pati paviršutiniškiausia kotiruočių grafikų analizė Amerikos ir Europos biržose buvo pavaldi tik labiausiai patyrusiems prekeiviams, sugebantiems suvesti į vieną amplitudę, dinamiką, kurso judėjimus ir kitus veiksnius. Ir viskas todėl, kad Vakaruose nebuvo žinomas grafikų braižymo būdas, vadinamas japoniškomis žvakėmis.

 

Situaciją pakeitė plona, atrodytų visiškai niekuo neišsiskirianti brošiūrėlė, kurios autorius iki šiol buvo mažai kam žinomas - Stivas Nisonas (Steve Nison).


Japoniško metodo atradimas

 

Ant grafikų piešiamos figūros tikrai primena žvakes. Iš čia ir kilo pavadinimas. Pasirodo, kad iki tol, kol Stivas Nisonas atkreipė dėmesį į japoniškas žvakes, pačioje kylančios saulės šalyje, kaip ir Pietryčių Azijoje, jomis naudojosi kelios biržos prekeivių kartos. Tuo tarpu Vakarų prekybos aikštelėse nekartą buvo bandoma piešti grafikus tokiu būdu, kad iš pirmo žvilgsnio būtų aišku, kokioje būklėje yra rinka vienu ar kitu momentu. Taip atsirasdavo stulpelių histogramos „kryžiukai-nuliukai“ ir kitos figūros, kurių išvaizda radikaliai skyrėsi nuo įprastos laužytos linijos.

 

Bet kuriam prekeiviui žinoma, kokia svarbi vizualinė kotiruočių grafiko analizė. Be jo neįmanomas momentinis sprendimų priėmimas, o tai reiškia neįsivaizduojamomis atrodo dauguma dienos prekybos strategijų. Tačiau visi Vakarų tyrimai šia kryptimi taip ir nesugebėjo pasiūlyti paprasčiausio ir patikimiausio analizės metodo. Ar ne todėl, kai Stivas Nisonas 1990 metais aprašė japonų žvakes, šis instrumentas beveik akimirksniu išpopuliarėjo Europos ir Amerikos biržose. Šiandien ši technika pripažįstama kaip viena populiariausių prekeivių tarpe visame pasaulyje. Japoniškas žvakes savo prekybos terminaluose pristato ir smulkūs rinkos žaidėjai, ir stambių finansinių institucijų atstovai.

 

Prieš savo garsųjį atradimą Stivas Nisonas buvo tik mažai žinomas „Merrill Lynch“ kompanijos ateities sandorių analitikas. Tuo metu japoniškos žvakės buvo beveik nežinomas Vakaruose grafinės analizės metodas. O ir pats Stivas visiškai atsitiktinai atkreipė į jas dėmesį. Įdomu, kad ir Azijoje, naudodamiesi tokiu nuostabiu analizės instrumentu, iš tiesų, tik nedaugelis įsivaizdavo, kokias dideles galimybes jis atveria. Iki to laiko apie japoniškas žvakes faktiškai buvo galima rasti tik vieną kažkada Tokijuje išleistą brošiūrėlę. Ekspertai sakė, ją esant mažaraštiška, perdaug paviršutiniška ir kupina visokios mistikos, neturinčia nieko bendro su prekyba biržoje. Vis dėlto Stivas atidžiai susipažino su tos brošiūrėlės turiniu ir tai pastūmėjo jį savarankiškai pradėti japoniškų žvakių tyrimus.

 

Vėliau pasirodė S.Nisono knyga „Japoniškos žvakės: finansinių rinkų grafinė analizė“. Po jos buvo išleista ir antra knyga – „Už japoniškų žvakių slenksčio“. Pasak ekspertų, jos sukėlė tikrą furorą prekeivių tarpe visame pasaulyje. Autorius gi įgijo žinomumą ir šlovę.

 

Paaiškėjo, kad japoniškų žvakių analizės metodai, kuriuos siūlo Stivas Nisonas, beveik tobulai tinka kiekvienam prekeiviui. Be to, įsisavinus tik analizės pagrindus, kiekvienas rinkos dalyvis gali lengvai pamatyti taip vadinamus ankstyvuosius apsisukimo signalus ir priimti sprendimą anksčiau nei prekeiviai, kurie naudoja tradicinius analizės metodus. Pradžioje japoniškos žvakės aplamai buvo priimamos, kaip pati tobuliausia rinkos situacijos prognozavimo forma, kurios dėka galima santykinai lengvai uždirbti milijonus. Tikriausia taip ir buvo, kol japoniškų žvakių paslaptis buvo tik nedaugelio prekeivių, Stivo Nisono tyrimų dėka įgijusių puikius konkurencinius privalumus, turtas.

 

Specialistų vertinimais Stivo Nisono nuopelnas ne tik tas, kad jis Vakarų pasauliui atskleidė ypatingai veiksmingą rytietišką vizualinės grafikų analizės metodą. Jis daugelį metų mokė biržos prekeivius, teikdamas profesionalias konsultacijas, keliaudamas po pasaulį su seminarais ir mokymais. Stivo dėka tūkstančiai žmonių tapo sėkmingais ir turtingais, sugebėję japoniškų žvakių pagrindu sukurti savo veiksmingas verslo strategijas.

 

Vėliau Stivas Nisonas užėmė prezidento postą savo sukurtoje Nison Research International Inc. kompanijoje, kuri užsiėmė verslo konsultavimo ir pradedančiųjų prekeivių mokymu. Firmos klientų tarpe buvo stambiausi Amerikos fondų biržoje rinkos formuotojai (angl.k. market-makers) Bank of New York ir Morgan Stanley Dean Witter.

 

 

Stivo Nisono knygos

 

Pirmasis Stivo darbas buvo išleistas kuklios brošiūrėlės pavidalu. Ji buvo atspausdinta firmos sąskaita ir nemokamai išdalinta biržos prekeiviams. Rinkos dalyvių susidomėjimas japoniškomis žvakėmis buvo toks didelis, kad Stivas turėjo parašyti ir išleisti fundamentalesnių darbų.

 

Nors atrodytų, kad internete, daugelyje specializuotų svetainių, galima rasti daug medžiagos apie grafikų vizualinę analizę ir būtent apie japoniškas žvakes, Stivo Nisono knygos yra populiarios ir šiandien. Į jo paskaitas taip pat sunku patekti. O leidėjai daug kartų spausdino ir perspausdino Nisono knygų, kurios šiandien jau išverstos į aštuonias kalbas, tiražus.

 

Pasaulinę šlovę Stivui atnešė jo knyga „Japoniškos žvakės: finansinių rinkų grafinė analizė“. Joje autorius bandė skaitytojui pateikti tikslų japoniškų žvakių naudojimo prekybos biržoje procese vadovą. Pateikiama šimtai konkrečių situacijų, kilusių akcijų, vertybinių popierių, valiutų, ateities sandorių (fjučersų) ir pasirinkimo sandorių (opcionų) rinkose, pavyzdžių. Stivas akivaizdžiai parodė, kaip elgėsi rinkos po vienų ar kitų žvakių atsiradimo grafike, įrodė aiškų ryšį tarp vienų ar kitų žvakių kombinacijų atsiradimo ir tolesnių kotiruočių judėjimų. Skaitytojas taip pat galėjo įsitikinti, kad japoniškas žvakes galima pritaikyti bet kuriose rinkose ir bet kuriais laiko intervalais - nuo 1 minutės iki mėnesio. Ne atsitiktinai japoniškos žvakės šiandien yra būtina beveik visų be išimties prekybos sistemų opcija. Dauguma prekeivių net neįsivaizduoja, kaip galima dirbti savo žinioje neturint tokio tobulo ir universalaus analizės instrumento.

 

Antroji Stivo Nisono knyga „Už japoniškų žvakių slenksčio“ taip pat tapo tikra sensacija prekybos biržoje pasaulyje. Joje autorius pateikia keturis pagrindinius analizės metodus, pagrįstus japoniškomis žvakėmis, kurios anksčiau Vakaruose buvo nežinomos. Stivas teigia, kad prognozių tikslumas padidėja tuo metu, jei vizualinė japoniškų žvakių analizė derinama su klasikiniais europietiškais ir amerikietiškais metodais. Knygoje pateikiama daugybė iliustracijų, diagramų, instrukcijų, kuriuose Stivas Nisonas paaiškina srautų situacijos rinkoje analizės taisykles.

 


Kai kurios japoniškų žvakių paslaptys

 

Praktikoje japoniškos žvakės pasirodė tikrai esančios universaliu grafikų vizualinės analizės instrumentu. Tie prekeiviai, kurie kruopščiai išstudijavo šį metodą, gali beveik be klaidų nustatyti nusistovėjusios tendencijos jėgą, o taip pat vietinių ir strateginių apsisukimų taškus. Tačiau praktiniam pritaikymui pakanka net elementarių žinių, kurias prekeivis gali gauti per trumpą laiką. Net pradedantieji rinkos dalyviai, kurie studijavo pačius paprasčiausius japoniškų žvakių analizės metodus, turi galimybę žymiai pagerinti savo prekybos pelningumą. Gilesnės žinios duoda geresnius rezultatus.

 

Apskritai, japoniškos žvakės yra intervalinio grafiko forma ir kartu techninis indikatorius, naudojamas pavaizduoti bet kokių kotiruočių pokyčius. Jas taip pat vadina intervalinių ir linijinių grafikų derinimu, nes žvakė, vaizduojanti tam tikrą laiko intervalą taip pat rodo to laikotarpio svyravimo diapazoną.

 

Visuotinai pripažįstama, kad pirmą kartą japoniškas žvakes panaudojo XVII amžiuje gyvenęs japonų ryžių pirklys Homa Munechisa (Homma Munehisa). Jis žvakių pagalba braižė kainų pokyčių rinkoje grafikus, tai leido jam vizualinių vaizdų pagalba nustatyti pirkėjų ir pardavėjų nuotaikas, o taip pat prognozuoti kainas pagal pasiūlos ir paklausos būklę tuometinėje rinkoje. Pavaizduotų grafikų dėka Homa galėjo gana tiksliai pasakyti, kuriomis dienomis ryžių kaina bus didesnė, o kuriomis - mažesnė, kada verta prekybai pateikti daugiau prekių, kada - mažiau ir t.t.

 

Analitikai Vakaruose keletą kartų bandė surasti panašų biržos rinkos būklės vizualinio įvertinimo instrumentą. O būtent, apie 1900 metus Čarlzas Dou (Charles Dow) pasiūlė toli gražu ne tokią tobulą, bet panašią į japoniškas žvakes sistemą. 1929 metais Richardas Smitenas (Richard Smitten) aprašė kainų maksimumų ir minimumų nustatymo metodą specialių figūrų braižymo ant kotiruočių grafikų pagalba. Tačiau dar prieš Stivą Nisoną siūlomi analizės metodai buvo netobuli. Mažai kas į juos žiūrėdavo, kaip į rimtus tyrimus, dažniausiai vadindavo juos banaliu būrimu iš kavos tirščių. Situacija pasikeitė devyniasdešimtųjų pradžioje, kai pasirodė Stivo Nisono knygos, o japoniškos žvakės per trumpiausią laiką tapo labiausiai paplitusiu rinkos duomenų vaizdavimo būdu.

 

Kiekviena žvakė rodo to laiko periodo kainų atidarymą ir uždarymą, pasiektus maksimumus ir minimumus, o taip pat - kotiruočių judėjimo kryptį. Judėjimo laiko tarpo, kuriam atitiktų žvakė, viduje čia nematyti. Bet kiekvienas prekeivis gali lengvai gauti šią informaciją persijungdamas į grafiką su trumpesniu laiko intervalu. Tokiu būdu, japoniškos žvakės pateikia daugiausia informacijos, kurią prekeivis gali suvokti vizualiai, praktiškai akimirksniu nustatydamas kokioje būklėje tuo momentu yra rinka.

 

Studijuojant japoniškas žvakes, pradedantysis prekeivis jau pirmą dieną sužino, kad ilgi apatiniai šešėliai signalizuoja rinkoje bulių būklę, o viršutiniai - meškų. Beveik visiems be išimties yra žinoma apie „kūjį“ ir „pakaruoklį“ - žvakes su mažu „kūnu“ ir ilgu šešėliu, kurios beveik be klaidų leidžia nustatyti apsisukimo momentą. Taip pat yra tokių žvakių rūšių, kaip baltas ir juodas vilkelis, dodži (doji), marubodzu ir t.t. Tikslesnes prognozes prekeivis gali sudarinėti žvakių kombinacijų, atsirandančių grafikuose su skirtingais laiko intervalais, žinojimo dėka.

 

Tiesą sakant, paaiškina ekspertai, japoniškų žvakių analizės metode nėra nieko antgamtiško. Jos, tiesiog, vizualiai vaizduodamos maksimalų duomenų kiekį tuo pačiu metu rodo rinkos dalyvių nuotaikas. Juk žinoma, kad kai biržoje dauguma prekeivių nori pirkti (ir perka) vienus ar kitus aktyvus, tai jų kaina auga. Ir atvirkščiai, esant masiniam išpardavimui, kaina krenta. Pagrindinis klausimas prekeiviui yra, kaip sužinoti daugumos rinkos dalyvių nuotaikas? Pasirodo, kad šią galimybę ir suteikia japoniškos žvakės.

 

Paskelbimo data: 2014-10-08 04:49 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55