Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Trečiadienis, gruodžio 13, 04:11 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Paprastos akcijos ir nepaprasti Filipo Fišerio pelnai

Paprastos akcijos ir nepaprasti Filipo Fišerio pelnai

Vienas legendinių Amerikos kapitalizmo didvyrių - Filipas Artūras Fišeris (Philip Arthur Fisher) savarankiškai valdė savo kapitalą beveik iki 90-ties metų amžiaus. Jis tapo ne mažiau legendinio finansų guru - Voreno Bafeto (Warren Buffett) vadovu, kuris savo mokytoją vadino „investavimo į augimą“ idėjos pradininku ir taip vadinamojo  nuogirdų metodo (angl.k. Scuttlebutt Approach) autoriumi.

 

Filipo Fišerio verslo karjeros pradžia sutapo su vienu pačiu sudėtingiausiu ne tik Jungtinių Valstijų, bet ir viso pasaulio ekonomikos laikotarpiu. Jaunystėje jis taip pat negalėjo pasikliauti visokiais Silicio slėniais arba aplamai  kokiomis nors inovacinėmis sritimis, a priori iš anksto užtikrinančiomis teigiamą tendenciją. Pinigus reikėjo daryti ir sunkiausios krizės metu, ir tradiciškai pilkose finansinių rinkų sąlygose. Vis dėlto, Filipo Fišerio klientai, patikėję jam valdyti savo pinigus, visada turėdavo didelius pelnus.

 

 

Amerikos verslo pilkasis kardinolas

 

Kita Filipo Fišerio ypatybė - jo absoliutus neviešumas. Iki tol, kol buvo išleista jo knyga „Nepaprasti paprastų akcijų pelnai“, dauguma amerikiečių net neįtarė apie šio žmogaus egzistavimą. Tiesą sakant, publikacijų spaudoje nebuvimas visai netrukdė Filipui tapti savos investavimo filosofijos, kuria ir dabar naudojasi nemažai fondų rinkos dalyvių, autoriumi. Gyvenimas Fišeriui tapo tikru sėkmės gaudymu, o šlovei jis liko abejingas iki paskutiniųjų savo dienų. Kas gi šiandien yra žinoma apie Filipą Fišerį?

 

Jis gimė 1907 metais San Franciske. Filipo tėvas buvo gydytojas, ir, kaip pažymi biografai, asmeniškai suteikė savo sūnui išsilavinimą. Atsisakymo eiti į mokyklą idėja, kuri vaikui galėjo baigtis banaliu susijungimu su pilkąja mase, pasirodė ne tokia jau bloga. Galiausiai, Filipas būdamas penkiolikos metų jau sugebėjo įstoti į koledžą, o po jo baigimo visus metus mokėsi Stanfordo universiteto verslo fakultete. Ir, tikriausia, tolesnė jaunuolio biografija būtų vykusi pagal standartinį scenarijų, jei ne tėvo nuo pačios vaikystės įskiepyti įgūdžiai. O būtent - vaikystėje išugdytas įprotis ieškoti savų kelių, o ne sekti daugumos pavyzdžiu.

 

Nuo pat savo studijų universitete pradžios, jis tiesiog „prilipo“ prie vieno profesoriaus, nesigėdydamas visur jį lydėti. O mokytojas ne tik skaitė turiningas paskaitas, bet dar ir dirbdavo konsultantu. Tokiu būdu, Filipas iš konkretaus pavyzdžio galėjo mokytis, pavyzdžiui, kaip teisingai kalbėtis su atskirais vadovais ir ištisomis komercinių kompanijų vadovų komandomis.

 

Todėl Fišeris greitai suprato, kad jis jau yra pasiruošęs savarankiškam verslui. Mokslą universitete jis nedvejodamas metė ir įsidarbino analitiku Anglo-Londono banke (San Franciske). Tačiau labai greitai jo laukė pirmas rimtas nusivylimas. 1929 metais įmonė subankrutavo ir ant Filipo karjeros galima buvo padėti kryžių, nes jis - žmogus be diplomo - papildė Didžiosios depresijos laikų bedarbių armijos gretas. Filipui tuo metu buvo tik 22 metai. Sutikite, tai ne pats geriausias amžius, neturint turtingų tėvų ir esant visuotinei suirutei, pradėti nuosavą verslą.

 

Tačiau pats Fišeris taip nemanė. Ar tai dar neišgaravęs jaunatviškas užsidegimas ir jauno žmogaus naivumas, ar nepaprastas tikėjimas savo jėgomis paskatino jį būtent tokiu netikusiu metu užsiimti investiciniu verslu. Ir ką gi? Paaiškėjo, kad depresijos sąlygomis daugelis patyrusių vadovų ieškojo bet kokios galimybės kažkaip išlikti ir nesibodėjo išklausyti pasiūlymų tokio niekam nežinomo jauno žmogaus, kaip Filipas Fišeris. O jis, savo ruožtu, pastebėjo, kad ir investuotojai jau nebepasitikėjo patyrusiais valdytojais, bet, priešingai, ieškojo „jauno kraujo“ . Taigi, neilgai padirbęs biržos prekeiviu, 1931 metais Filipas atidarė savo firmą, pavadinęs ją „Fisher & Co“, kuri ir tapo jo pagrindiniu verslo įrankiu iki gyvenimo pabaigos.

 

Pasakojama, kad dešimtmečius Filipas Fišeris vengė pateikti viešus komentarus arba reklamuoti savo kompanijos veiklą žiniasklaidos priemonėse. Gana platus investuotojų ratas ir taip gerai žinojo, kokios patikimos ir labai pelningos yra investicijos Fišerio įmonėje. Ir tik 1958 metais, kai pasaulį išvydo jo knyga „Nepaprasti paprastų akcijų pelnai“, kurioje Fišeris išplėtojo savo verslo filosofiją finansų srityje, jo vardas tapo žinomas plačiajai visuomenei. Beje, būtent šis darbas tapo pirmuoju bestseleriu „New York Times“ laikraščio versijoje. Taigi, Fišerį dabar dar vadina ir vienu populiarios ekonominės literatūros pradininku.

 

 

Filipo Fišerio strategija ir principai

 

Strategija, sukurta augančioje rinkoje, praktiškai nieko neverta krizės metu. Bet jeigu jūsų filosofija pasitvirtina pelnais net Didžiosios depresijos metu, tikriausiai ji bus gera ir gerais laikais.

Savo požiūrius į verslo tvarkymą fondų rinkoje Filipas Fišeris sukūrė būtent sunkiu Didžiosios depresijos metu. Vėliau Filipas pasakojo, kad jis įprato investuoti kapitalus tik į tas kompanijas, kurios gali būti vystymosi būklėje ne mažiau trejus-penkerius metus. Į klausimą: kada verta pardavinėti akcijas, Fišeris visada atsakydavo - niekada, jeigu jos atneša pelną. Apskritai, dauguma jo verslo ir veiklos faktų patvirtina, kad būtent taip jis ir darydavo.

 

Fišeris laikė „Food Machinery Corporation“ akcijas daugiau negu tris dešimtmečius, atsisveikinęs su jomis tik šeštajame dešimtmetyje. Dešimtmečius jis valdė „Texas Instruments“. O su „Motorolla“, kurios akcijas Fišeris įsigijo 1955 metais, jis neišsiskyrė iki savo dienų pabaigos (Filipas Fišeris mirė 2007 metais).

 

Žinoma gi, ne kiekvienas popierius galėjo patekti į neparduodamųjų sąrašą. Kaip pažymi Filipo Fišerio biografai, prieš pirkdamas jis visada labai atidžiai ištyrinėdavo kiekvienos įmonės formavimosi ir vystymosi istoriją. Šalia to pagrindinį dėmesį skirdavo dviem pagrindinėms sritims: vadybos kokybei ir verslo ypatybėms. Nors, net į tokius dalykus, kaip paprastos paskalos, Fišeris žiūrėjo daugiau, nei rimtai. Jis vis tik nemanė, kad ilgalaikėse investicijose galima leisti  akcijų vertės „laikinus praradimus“, o bandė įsigyti tiktai tuos aktyvus, kurie garantuodavo pelną artimiausioje ateityje.

 

Visais laikais rasti rinkoje tokius vertybinius popierius ir dar palyginti pigiai juos įsigyti yra sunku. Ar ne todėl Filipas Fišeris suformulavo 50 savybių, kurioms, pasak jo, „turi atitikti paprastoji akcija“?

 

Štai tik kai kurie principai, pagal kuriuos Filipas Fišeris vertino kompanijos vystymosi perspektyvas:

 

- Kompanija savo arsenale privalo turėti prekes arba paslaugas, kurios gali užtikrinti pardavimų apimčių augimą mažiausiai keletą metų.

 

- Kompanijos vadovybė privalo kurti naujus prekes ir paslaugas, kurios po esamų prekių/paslaugų potencialo išnaudojimo pakeis jas ir užtikrins tolesnį augimą.

 

- Kompanija privalo būti sėkminga savo tyrinėjimuose.

 

- Realizacijos organizavimo lygis privalo būti aukštesnis nei vidutinis.

 

- Kompanijos pelno norma privalo būti pakankama. Be to, vadovybė privalo dirbti prie jos išsaugojimo ir didinimo klausimų.

 

- Kompanijoje privalo būti sukurti geriausi santykiai ne tik tarp vadovų, bet ir tarp vadovų ir  personalo. Be to, kiekviena sėkminga kompanija privalo turėti vadovų rezervą.

 

- Buhalterinė kontrolė gali būti tik paties aukščiausio lygio.

  

- Kompanijos strategija privalo būti nukreipta į ilgalaikį pelno gavimą. Be to, gerai, jeigu yra privalumai, suprantami kiekvienam investuotojui.

 

Fišeris manė, kad norint pritraukti kapitalą iš šalies, pradžioje būtina įtikinti investuotojus, kad ateityje neteks, pavyzdžiui, daryti periodinių papildomų emisijų, kurios „suės“ jų pelnus. Kita vertus, su potencialiais investuotojais reikia būti visiškai sąžiningiems. Mažai ko vertas „atvirumas“ kompanijos, kuri daug pasakoja apie save pakilimo metu, tačiau, kai kyla problemos jos vadovai „prisisemia į burną vandens“.

 

- Bet kuriai kompanijai privalo vadovauti komanda valdytojų, kurių sąžiningumas niekam nekelia nei mažiausių abejonių.

 

 

Filipo Fišerio palikimas

 

Filipas Fišeris tapo vienu ryškiausiu sėkmingo verslininko, dirbusio rinkoje ištisus septyniasdešimt metų, pavyzdžiu. Prasidėdavo ir baigdavosi ištisos epochos, keitėsi pasaulio ekonomikos sąlygos, tačiau Fišerio kompanijos finansinės veiklos efektyvumas ir dideli pelnai liko nepakitę. Filipas Fišeris savo idėjomis pasidalijo keliose knygose, kurios tapo geru žinių ir įkvėpimo šaltiniu kelioms prekeivių ir investuotojų kartoms. Tai:

 

- „Nepaprasti paprastų akcijų pelnai“ (1958);

 

- „Konservatyvūs investuotojai miega kietai“ (1975);

 

- „Kuriant investavimo filosofiją“ (1980).

 

Savo literatūriniuose darbuose patyręs finansininkas ir investuotojas pasakoja apie perspektyviausių kompanijų atrankos instrumentus, investicijų portfelio formavimo principus, pirkimų ir pardavimų momentų nustatymą ir dar apie daugelį dalykų, kurių nežinant vargu ar įmanoma sėkmingai vystyti investicijų verslą.

 

Vorenas Bafetas Filipą Fišerį pavadino tikru investavimo gigantu. Ypatingai jis žavėjosi taip vadinamu Fišerio „nuogirdų metodų“, kurio esmė yra ta, kad nuolat bendrautume su konkurentais, tiekėjais ir klientais, tyrinėtume, kaip iš tiesų veikia kiekviena kompanija ir ištisa sritis.

 

Filipas Fišeris buvo vienas pirmųjų, kuris vietoj buhalterinių dokumentų tyinėjimų pradžioje pasirinko tyrinėti kompanijoje dirbančius žmones. Svarbiausia jam buvo lyderių ir novatorių, net kitaip galvojančių, galinčių rinkai pasiūlyti tokias naujoves, kurios gali mažą, nežinomą kompaniją paversti nauju gigantu, paieška.

 

Galiausiai Filipas Fišeris visada niekino tuos savininkus ir valdytojus, kurie išėjimo iš krizės bandė ieškoti mažindami personalą ir „optimizuodami išlaidas“. Juk neaišku, ar tai „sočiais laikais“ kompanija, esant tokiam valdymui, leido sau švaistyti pinigus vėjais, ar su pirmųjų problemų pasirodymu, jiems „pakanka proto“ pjauti „aukso kiaušinius dedančias vištas“?

 

 

 

 

 

 

Paskelbimo data: 2014-01-10 03:20 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55