Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Penktadienis, sausio 24, 07:14 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Ar socialinis tinklas Foursquare taps Google konkurentu?

Ar socialinis tinklas Foursquare taps Google konkurentu?

Interneto milžinės Google dienos suskaičiuotos. Būtent tokią išvadą galima daryti, remiantis tarptautinio socialinio tinklo Foursquare steigėjų ir vadovų pareiškimais. Visą socialinių tinklų ir interneto paieškų sistemų žavesį bei  naujas gudrybes jie ketina įgyvendinti realiame pasaulyje,  kartu įgydami įtaką, kokią šiuo metu turi pasaulio lyderė interneto paieškos sistemų tarpe - korporacija Google.

Ką gi Foursquare savininkai ketina pasiūlyti pasauliui, kuris jau priprato prie Facebook, Twitter ir VKontakte, kurio jau nebenustebinsi tinklo revoliucijomis ir internetine bankininkyste? Tai nagrinėjo portalo „Market Leader“ analitikai.

„Foursquare ėjimas“: parduoti idėją Google kompanijai, siekiant nukreipti dėmesį...?

2009 metais kompaniją Foursquare įkūrė du interneto verslininkai - Denisas Kraulis (Dennis Crowley) ir Navinas Selvadurajus (Naveen Selvadurai). Pradžioje Forsquare buvo paprastas šiuolaikinės internetinės erdvės pramoginis tinklas, tik labiau orientuotas į išmaniuosius telefonus. Pagrindinė idėja yra ta, kad dėl šiandienos išmaniuosiuose telefonuose įrengtų geolokacijos (geografinio buvimo vietos nustatymo) modulių (tokių, kaip visame pasaulyje garsios GPS arba Rusijos GLONASS) aparato savininkas, įdiegęs jame reikiamą programėlę (priedą) ir užsiregistravęs Foursquare tinkle, „užregistruoja“ savo buvimo vietą.

Ši procedūra vadinama „check-in“ (išvertus iš anglų k. - „registracija“), jos esmė - pasidalinti su draugais ar su visais tinklo kontaktais informacija apie savo judėjimą ir buvimo vietą. Esate darbe, restorane ar prekybos centre - įeinate į savo paskyrą, atliekate „check-in“ procedūrą ir visi žino, kur jūs šiuo metu esate. Visi, kuriuos jūs norite apie tai informuoti.

Ekspertai pabrėžia: pats principas niekuo neypatingas. Geolokacija naudojama daugelyje web-servisų: tokios paslaugos vadinamos LBS. Skirtingai nei asmeninių kompiuterių programėlės (priedai), išmaniųjų telefonų versija informavimą apie judėjimą paverčia maksimaliai dinamišku. Be „klasikinių“ socialinių tinklų, tokių kaip Facebook ir Twitter, egzistuoja tiek pirmtakai, tiek ir veikiantys Foursquare tinklo analogai. Specialistai socialinius servisus Brightkite ir FriendFeed dažnai vadina Foursquare prototipais. Šie tinklai  apjungia vartotojų paiešką pagal vietą, virtualius kontaktus, mini-servisus foto galerijų ir muzikos kanalų kūrimui, o taip pat būsenų atnaujinimo funkcijas, kurios būdingos beveik visiems šiuolaikiniams registraciniams tinklams, ar tai būtų universalusis Google, ar bendravimo ICQ, ar paštas Mail.ru.

Tačiau Foursquare turi ir tiesioginį prototipą - priedą, kurį dar 2000-ųjų pradžioje išleido kompanija Dodgeball. Įdomu tai, kad šią programą, veikusią pagal SMS technologiją, taip pat sukūrė Denisas Kraulis: tai buvo jo diplominis projektas. O štai dabar - dėmesio: 2005 metais kompaniją ir sukurtas technologijas nupirko ... Google. Technologijas ji faktiškai užšaldė, kompanija nustojo egzistuoti, o tuomet IT-gigantė analogišku technologiniu pagrindu išleido savo priedą, kuris veikia ir šiandien - Google Latitude. Anot ekspertų, programėlė įgijo populiarumą dėl ypač populiaraus kompanijos prekinio ženklo. Funkcionalumo požiūriu Latitude paslauga kartoja tas pačias idėjas, kurios sudaro minėtų Brightkite ir FriendFeed pagrindą, beje, gerokai sutrumpintu variantu: funkcijų skaičius Latitude servise  ribotas, pagrindiniam varžovui - Android prietaisams (išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, veikiantiems su Android operacine sistema, kurią sukūrė Google korporacija), Apple iPhone (išmaniesiems telefonams) - paslaugų versijos praktiškai neegzistuoja.

Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį į rusų sukurtą mobilią geo-socialinę servisą AlterGeo, veikiantį NVS, Europoje ir Pietų Amerikoje, pasirodžiusį 2008 metais ir nuo tada įgijusią didelį populiarumą. Jo kūrėjai pradėjo nuo originalios idėjos: prietaisų vietos nustatymui naudoti Wi-Fi tinklą, bet dabar naudojami ir kiti signalai ir registracijos taškai tokie, kaip GSM, GPS, CDMA. 2011 metų vasarą investuotojų grupė iš Jungtinių Amerikos Valstijų įsigijo kompanijos blokuojantį paketą už 10 mln. dolerių. Pagrindinis AlterGeo pozicionavimo skirtumas nuo daugumos analogų -  kompleksinis geolokalizacijos būdas, kūrėjų tvirtinimu, naudojantis praktiškai visus prieinamus metodus.

Taigi kyla dėsningas klausimas: jeigu yra tiek daug Foursquare tipo socialinių tinklų su geolokalizacija analogų ir dar sukurtų tokių IT verslo sunkiasvorių, kaip Google, kodėl tuomet apie Foursquare kalbama, kaip apie perspektyviausią plėtros atžvilgiu?

LBS socialinių tinklų – daug. Kuo išsiskiria Foursquare?

IT technologijų srityje ekspertų nuomonė šiuo klausimu yra gana vienareikšmė: Foursquare yra vienas novatoriškiausių socialinių tinklų. To negalima pasakyti apie aukščiau minėtus Brightkite, FriendFeed ir net apie Google Latitude. Šie servisai nesiūlo vartotojams nieko daugiau, tik patį pozicionavimo faktą. Bėgioti po miestą ir pranešinėti visiems prisijungusiems prie tinklo pažįstamiems, o dažniausiai - nepažįstamiems žmonėms: „Aš čia!“, greit nusibosta: kokia prasmė? Foursquare kitaip nei kiti patį pozicionavimo faktą siūlo laikyti tik atspirties tašku, nuo kurio tinkle tik prasideda „tikrasis aktyvumas“. Specialistai pokštauja, kad savo laiku Foursquare steigėjai specialiai pardavė Google savo „žalią“  Dodgeball idėją, kad nukreiptų gigantę klaidingu keliu. Tarp sėkmingų radinių, sprendimų ir kitų privalumų Foursquare ekspertai įvardija:

- aktyvų vartotojų įtraukimą į žaidimų aplinką.
Servisas pateikia vartotojams daug mini-žaidimų, skatinančių registruotis įvairiose įstaigose, tarnybose, parduotuvėse. Pasak vartotojų, nesudėtingos pramogos taip sužavi, kad žmonės greitai ir ilgam laikui „įsitraukia“ į Foursquare. Pačius mini-žaidimus kaip masalą jau seniai naudoja pašto resursai Internete, bet
Foursquare jie tiesiogiai susiję su geolokalizacija, o tai prisideda prie jų interaktyvumo;

- teigiamų sankcijų įvairovę.
Tinklas Foursquare sudaro daugybę sutarčių su įvairiomis įstaigomis, aptarnavimo stotimis, viešbučiais, restoranais ir kavinėmis, kurių dėka vartotojai, kaip paskatinimą už aktyvumą, gali gauti įvairių nuolaidų ir premijų;

- dosnią taškų priskaitymo sistemą. Taškai vartotojams suteikiami net ir už reguliarų lankymąsi tinkle, už įvairius veiksmus (pvz., užsiregistravimas naujoje vietoje), kurie jau patys savaime yra būtini vartotojui, už patarimus, kuriais pasinaudojo kiti, už „platesnę judėjimo geografiją“, už įvykdytas žaidimų užduotis ir pasiektus juose lygius. Natūralu, kad daugumai vartotojų įdomu dalyvauti savotiškose rungtynėse su savo draugais: jos niekuo neįpareigoja, bet tuo pačiu metu daro kasdienį gyvenimą šiek tiek įdomesnį;
- masalai savimyloms:
1) Foursquare tinkle vartotojas gali gauti ženklelius - jie nesuteikia jokių privalumų, bet yra malonūs apdovanojimai. Jie susiję su konkrečiais veiksmais ir konkrečių vietų lankymu, kurių sąrašas yra kintantis ir kompanija  jo neatskleidžia. Šis principas yra perimtas iš kompiuterinių žaidimų pagal „arkados“ principą ir yra skirtas azartui padidinti, taip vadinamo „apdovanojimo jausmo“ sąskaita. Tegul šis apdovanojimas už tinklo ribų ir nieko nereiškia, bet tinkle jis, be abejonės, pakelia jo turėtojo „autoritetą“.

2) vartotojas gali gauti super-statusą, kuris jam suteikia žymiai geresnę prieigą pokyčiams sistemoje atlikti. Atsižvelgiant į tai, kad visas Foursquare tinklas sukurtas papildytosios realybės principu (tai yra, virtualių savybių įvedimu į objektyvią tikrovę), super-vartotojas jaučiasi savotišku demiurgu.

3) per du mėnesius užsiregistruodamas kurioje nors populiarioje vietoje dažniau nei kiti Foursquare dalyviai, vartotojas gali gauti tos vietos „mero“ statusą. Statusas nesikeis tol, kol jo užsiregistravimų skaičiaus neviršys kitas vartotojas. Mero vardas absoliučiai nieko neduoda - bet jis yra neįtikėtinai populiarus Foursquare dalyvių tarpe;

- gili integracija su Facebook ir Twitter tinklais. Pati integracija su pačiais populiariausiais tinklais jau nieko nestebina, tačiau Foursquare kūrėjai sugebėjo savo paslaugų sąveiką su aukščiau minėtaisiais tinklais padaryti maksimaliai patogią ir išsamią - pradedant pasikeitimu nuotraukomis ir baigiant vienalaikiu pranešimų rašymu;

- plačiausias versijų diapazonas įvairiems mobiliesiems įrenginiams ir operacinėms sistemoms. Kartu su didelėmis laisvo išorinių programėlių naudojimo galimybėmis (tai ne taip dažnai leidžia stambesni kūrėjai), tai prideda Foursquare populiarumo;

- kompetentinga rinkodara. Šalia technologijų tobulinimo, kompanija naudoja įvairias rinkodaros galimybes, visų pirma, įvykių rinkodarą („Foursquare diena“), vaidmenų rinkodarą (kuri apima socialinius žaidimus tinkle,  įvykdant užduotis ir paliekant patarimus kitiems vartotojams);

- verslo skatinimas. Foursquare aktyviai skatina verslininkus bendradarbiauti. Pramogų įstaigų, restoranų, parduotuvių, prekybos centrų savininkai turi galimybę stebėti savo vartotojų elgesį, skatinti jų „lojalumą“ įstaigai, „provokuoti“ teigiamus atsiliepimus ir naudoti šiuos atsiliepimus reklamos tikslais. Jau tapo norma, kad, pavyzdžiui, kavinės „meras“ gauna nemokamą gėrimą, ar panašias premijas. Suprantama, tai skatina kovą už „mero vietą“ dažnesne registracija (angl. k. check-in) savo mėgstamose įstaigose.

- dinamiškas augimas. Tinklui tik treji metai, o jo pagrindą jau sudaro daugiau nei 30 milijonų vartotojų;  be to, 2011 metų balandį Foursquare paskelbė apie aštuonis milijonus vartotojų. Visai natūralu, kad kompanija panoro išnaudoti visas savo projekto galimybes.

Globaliniai Foursquare planai: ekspertų vertinimas

Foursquare sudarė dviejų pastarųjų mėnesių visų vartotojų registracijų (angl. k., check-in) žemėlapį. Automatiškai identifikuojami dėsningumai ir ryšiai tarp vietų pasirinkimo bei jų įvertinimo, o tai leidžia sudaryti vietų, kurioms teikiama pirmenybė, žemėlapį. Šia informacija kompanija ketina grįsti savo tinklo transformaciją į pilnavertį rekomendacinį tinklą. Žinant, kam vartotojai teikia pirmenybę ir turint jų gyvenimo būdo „istoriją“, Foursquare lengvai sudarys potencialiai žmogų dominančių įstaigų sąrašą. Galimybės didžiulės: kino anonsų arba atnaujintų restorano meniu platinimas tinkle pritrauks ir vartotojus, ir įstaigas. Tuo būdu rekomendacijų sistema bus palaikoma pačių vartotojų. Iš visų reikiamo tipo įstaigų (pavyzdžiui, viešbučių) Foursquare pasirinks tas, kurios yra arčiau, turi mažesnį neigiamų vertinimų skaičių ir, žinoma,  aktyviausiai bendradarbiauja su tinklu ir jo vartotojais.

Vertindami Foursquare kūrėjų pareikštą tikslą - tapti sistemos rikiavimo pagal prioritetus analogu realiame pasaulyje, kurią naudoja interneto paieškos sistemos, kai išrikiuojami puslapiai, iškritę pagal jūsų užklausą - ekspertai neabejoja galimybe pasiekti šį tikslą. Arba įsivaizduokite kitą aspektą: jūs nustatote savo išmaniojo telefono fotoaparatą į visai jums nesuprantamą pastatų sankaupą, perduodate vaizdą į tinklą ir per sekundę jūsų ekrane pasirodo užrašai ir nuorodos, kas kokiame pastate išsidėstę. Neatmetame galimybė, kad ir tokia, labai jau „holivudiška“ papildyta realybė taps įmanoma Foursquare dėka.

Tik štai ekspertai abejoja, kad konkurentai leis Foursquare ramiai tai įgyvendinti nekonkurencinėje aplinkoje. Tas faktas, kad šiuo metu LBS-tinklai vienaip ar kitaip atsilieka nuo Foursquare, nieko nereiškia. IT technologijų vystymosi dinamika yra tokia didelė, kad tik po vieno ar kito mėnesio jau gali pasirodyti naujos konkurencingos technologijos, kad ir to paties Google, kuris jau pakankamai sėkmingai plėtoja internete savo Google Maps. Galiausiai, nereikia pamiršti ir to, kad daugelį dalykų jau įgyvendino Rusijos AlterGeo, aktyviai bendradarbiaujantis su Yandex ir ne mažiau aktyviai apimantis įvairias išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių operacines sistemas. Nepaisant to, kad servisas neaprėpia Šiaurės Amerikos, konkuruoti su Foursquare Europoje ir ypač Rusijoje AlterGeo galėtų jau šiandien. Todėl daug kas priklausys ne nuo pačios idėjos ir inovacinių sprendimų (kurių ta pati AlterGeo turi ne mažiau, nei Foursquare), bet taip pat ir nuo verslo elgesio kompetentingumo, aktyvios reklamos ir vartotojų skaičiaus didėjimo, kurie, iš tiesų, ir yra pagrindinis LBS tinklų „investicinis“ išteklius.

Google pozicijos rinkoje - nepajudinamos

Didžiausios pasaulio technologijų kompanijos - Apple Inc., Google Inc., International Business Machines Corp. ir Microsoft Corp. šiuo metu skelbia ketvirčio ataskaitas, kurios, tikriausiai, nurodys kryptį JAV fondų rinkoje, rašo MarketWatch.

Lūkesčiai šiam sektoriui yra gana niūrūs ir ekspertų dėmesys daugiausia bus sutelktas į kompanijų prognozes.

Korporacijos Google Inc. akcijų kursas sausio 30 dienai atsigavo po kritimo ir yra kotiruojamas ties 755 JAV dolerių žyma, sakė Masterforex-V Akademijos analitikai:

 

Paskelbimo data: 2013-01-30 13:24 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55