Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Sekmadienis, rugpjūčio 20, 20:08 (GMT +02:00)




MT-ECN.Tarpbankiniai spredai nuo 0 punktų, maža komisija. ECN prekyba žinomame terminale!

Aktualijos investuotojams

Ar socialinis tinklas Foursquare taps Google konkurentu?

Ar socialinis tinklas Foursquare taps Google konkurentu?

Interneto milžinės Google dienos suskaičiuotos. Būtent tokią išvadą galima daryti, remiantis tarptautinio socialinio tinklo Foursquare steigėjų ir vadovų pareiškimais. Visą socialinių tinklų ir interneto paieškų sistemų žavesį bei  naujas gudrybes jie ketina įgyvendinti realiame pasaulyje,  kartu įgydami įtaką, kokią šiuo metu turi pasaulio lyderė interneto paieškos sistemų tarpe - korporacija Google.

Ką gi Foursquare savininkai ketina pasiūlyti pasauliui, kuris jau priprato prie Facebook, Twitter ir VKontakte, kurio jau nebenustebinsi tinklo revoliucijomis ir internetine bankininkyste? Tai nagrinėjo portalo „Market Leader“ analitikai.

„Foursquare ėjimas“: parduoti idėją Google kompanijai, siekiant nukreipti dėmesį...?

2009 metais kompaniją Foursquare įkūrė du interneto verslininkai - Denisas Kraulis (Dennis Crowley) ir Navinas Selvadurajus (Naveen Selvadurai). Pradžioje Forsquare buvo paprastas šiuolaikinės internetinės erdvės pramoginis tinklas, tik labiau orientuotas į išmaniuosius telefonus. Pagrindinė idėja yra ta, kad dėl šiandienos išmaniuosiuose telefonuose įrengtų geolokacijos (geografinio buvimo vietos nustatymo) modulių (tokių, kaip visame pasaulyje garsios GPS arba Rusijos GLONASS) aparato savininkas, įdiegęs jame reikiamą programėlę (priedą) ir užsiregistravęs Foursquare tinkle, „užregistruoja“ savo buvimo vietą.

Ši procedūra vadinama „check-in“ (išvertus iš anglų k. - „registracija“), jos esmė - pasidalinti su draugais ar su visais tinklo kontaktais informacija apie savo judėjimą ir buvimo vietą. Esate darbe, restorane ar prekybos centre - įeinate į savo paskyrą, atliekate „check-in“ procedūrą ir visi žino, kur jūs šiuo metu esate. Visi, kuriuos jūs norite apie tai informuoti.

Ekspertai pabrėžia: pats principas niekuo neypatingas. Geolokacija naudojama daugelyje web-servisų: tokios paslaugos vadinamos LBS. Skirtingai nei asmeninių kompiuterių programėlės (priedai), išmaniųjų telefonų versija informavimą apie judėjimą paverčia maksimaliai dinamišku. Be „klasikinių“ socialinių tinklų, tokių kaip Facebook ir Twitter, egzistuoja tiek pirmtakai, tiek ir veikiantys Foursquare tinklo analogai. Specialistai socialinius servisus Brightkite ir FriendFeed dažnai vadina Foursquare prototipais. Šie tinklai  apjungia vartotojų paiešką pagal vietą, virtualius kontaktus, mini-servisus foto galerijų ir muzikos kanalų kūrimui, o taip pat būsenų atnaujinimo funkcijas, kurios būdingos beveik visiems šiuolaikiniams registraciniams tinklams, ar tai būtų universalusis Google, ar bendravimo ICQ, ar paštas Mail.ru.

Tačiau Foursquare turi ir tiesioginį prototipą - priedą, kurį dar 2000-ųjų pradžioje išleido kompanija Dodgeball. Įdomu tai, kad šią programą, veikusią pagal SMS technologiją, taip pat sukūrė Denisas Kraulis: tai buvo jo diplominis projektas. O štai dabar - dėmesio: 2005 metais kompaniją ir sukurtas technologijas nupirko ... Google. Technologijas ji faktiškai užšaldė, kompanija nustojo egzistuoti, o tuomet IT-gigantė analogišku technologiniu pagrindu išleido savo priedą, kuris veikia ir šiandien - Google Latitude. Anot ekspertų, programėlė įgijo populiarumą dėl ypač populiaraus kompanijos prekinio ženklo. Funkcionalumo požiūriu Latitude paslauga kartoja tas pačias idėjas, kurios sudaro minėtų Brightkite ir FriendFeed pagrindą, beje, gerokai sutrumpintu variantu: funkcijų skaičius Latitude servise  ribotas, pagrindiniam varžovui - Android prietaisams (išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, veikiantiems su Android operacine sistema, kurią sukūrė Google korporacija), Apple iPhone (išmaniesiems telefonams) - paslaugų versijos praktiškai neegzistuoja.

Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį į rusų sukurtą mobilią geo-socialinę servisą AlterGeo, veikiantį NVS, Europoje ir Pietų Amerikoje, pasirodžiusį 2008 metais ir nuo tada įgijusią didelį populiarumą. Jo kūrėjai pradėjo nuo originalios idėjos: prietaisų vietos nustatymui naudoti Wi-Fi tinklą, bet dabar naudojami ir kiti signalai ir registracijos taškai tokie, kaip GSM, GPS, CDMA. 2011 metų vasarą investuotojų grupė iš Jungtinių Amerikos Valstijų įsigijo kompanijos blokuojantį paketą už 10 mln. dolerių. Pagrindinis AlterGeo pozicionavimo skirtumas nuo daugumos analogų -  kompleksinis geolokalizacijos būdas, kūrėjų tvirtinimu, naudojantis praktiškai visus prieinamus metodus.

Taigi kyla dėsningas klausimas: jeigu yra tiek daug Foursquare tipo socialinių tinklų su geolokalizacija analogų ir dar sukurtų tokių IT verslo sunkiasvorių, kaip Google, kodėl tuomet apie Foursquare kalbama, kaip apie perspektyviausią plėtros atžvilgiu?

LBS socialinių tinklų – daug. Kuo išsiskiria Foursquare?

IT technologijų srityje ekspertų nuomonė šiuo klausimu yra gana vienareikšmė: Foursquare yra vienas novatoriškiausių socialinių tinklų. To negalima pasakyti apie aukščiau minėtus Brightkite, FriendFeed ir net apie Google Latitude. Šie servisai nesiūlo vartotojams nieko daugiau, tik patį pozicionavimo faktą. Bėgioti po miestą ir pranešinėti visiems prisijungusiems prie tinklo pažįstamiems, o dažniausiai - nepažįstamiems žmonėms: „Aš čia!“, greit nusibosta: kokia prasmė? Foursquare kitaip nei kiti patį pozicionavimo faktą siūlo laikyti tik atspirties tašku, nuo kurio tinkle tik prasideda „tikrasis aktyvumas“. Specialistai pokštauja, kad savo laiku Foursquare steigėjai specialiai pardavė Google savo „žalią“  Dodgeball idėją, kad nukreiptų gigantę klaidingu keliu. Tarp sėkmingų radinių, sprendimų ir kitų privalumų Foursquare ekspertai įvardija:

- aktyvų vartotojų įtraukimą į žaidimų aplinką.
Servisas pateikia vartotojams daug mini-žaidimų, skatinančių registruotis įvairiose įstaigose, tarnybose, parduotuvėse. Pasak vartotojų, nesudėtingos pramogos taip sužavi, kad žmonės greitai ir ilgam laikui „įsitraukia“ į Foursquare. Pačius mini-žaidimus kaip masalą jau seniai naudoja pašto resursai Internete, bet
Foursquare jie tiesiogiai susiję su geolokalizacija, o tai prisideda prie jų interaktyvumo;

- teigiamų sankcijų įvairovę.
Tinklas Foursquare sudaro daugybę sutarčių su įvairiomis įstaigomis, aptarnavimo stotimis, viešbučiais, restoranais ir kavinėmis, kurių dėka vartotojai, kaip paskatinimą už aktyvumą, gali gauti įvairių nuolaidų ir premijų;

- dosnią taškų priskaitymo sistemą. Taškai vartotojams suteikiami net ir už reguliarų lankymąsi tinkle, už įvairius veiksmus (pvz., užsiregistravimas naujoje vietoje), kurie jau patys savaime yra būtini vartotojui, už patarimus, kuriais pasinaudojo kiti, už „platesnę judėjimo geografiją“, už įvykdytas žaidimų užduotis ir pasiektus juose lygius. Natūralu, kad daugumai vartotojų įdomu dalyvauti savotiškose rungtynėse su savo draugais: jos niekuo neįpareigoja, bet tuo pačiu metu daro kasdienį gyvenimą šiek tiek įdomesnį;
- masalai savimyloms:
1) Foursquare tinkle vartotojas gali gauti ženklelius - jie nesuteikia jokių privalumų, bet yra malonūs apdovanojimai. Jie susiję su konkrečiais veiksmais ir konkrečių vietų lankymu, kurių sąrašas yra kintantis ir kompanija  jo neatskleidžia. Šis principas yra perimtas iš kompiuterinių žaidimų pagal „arkados“ principą ir yra skirtas azartui padidinti, taip vadinamo „apdovanojimo jausmo“ sąskaita. Tegul šis apdovanojimas už tinklo ribų ir nieko nereiškia, bet tinkle jis, be abejonės, pakelia jo turėtojo „autoritetą“.

2) vartotojas gali gauti super-statusą, kuris jam suteikia žymiai geresnę prieigą pokyčiams sistemoje atlikti. Atsižvelgiant į tai, kad visas Foursquare tinklas sukurtas papildytosios realybės principu (tai yra, virtualių savybių įvedimu į objektyvią tikrovę), super-vartotojas jaučiasi savotišku demiurgu.

3) per du mėnesius užsiregistruodamas kurioje nors populiarioje vietoje dažniau nei kiti Foursquare dalyviai, vartotojas gali gauti tos vietos „mero“ statusą. Statusas nesikeis tol, kol jo užsiregistravimų skaičiaus neviršys kitas vartotojas. Mero vardas absoliučiai nieko neduoda - bet jis yra neįtikėtinai populiarus Foursquare dalyvių tarpe;

- gili integracija su Facebook ir Twitter tinklais. Pati integracija su pačiais populiariausiais tinklais jau nieko nestebina, tačiau Foursquare kūrėjai sugebėjo savo paslaugų sąveiką su aukščiau minėtaisiais tinklais padaryti maksimaliai patogią ir išsamią - pradedant pasikeitimu nuotraukomis ir baigiant vienalaikiu pranešimų rašymu;

- plačiausias versijų diapazonas įvairiems mobiliesiems įrenginiams ir operacinėms sistemoms. Kartu su didelėmis laisvo išorinių programėlių naudojimo galimybėmis (tai ne taip dažnai leidžia stambesni kūrėjai), tai prideda Foursquare populiarumo;

- kompetentinga rinkodara. Šalia technologijų tobulinimo, kompanija naudoja įvairias rinkodaros galimybes, visų pirma, įvykių rinkodarą („Foursquare diena“), vaidmenų rinkodarą (kuri apima socialinius žaidimus tinkle,  įvykdant užduotis ir paliekant patarimus kitiems vartotojams);

- verslo skatinimas. Foursquare aktyviai skatina verslininkus bendradarbiauti. Pramogų įstaigų, restoranų, parduotuvių, prekybos centrų savininkai turi galimybę stebėti savo vartotojų elgesį, skatinti jų „lojalumą“ įstaigai, „provokuoti“ teigiamus atsiliepimus ir naudoti šiuos atsiliepimus reklamos tikslais. Jau tapo norma, kad, pavyzdžiui, kavinės „meras“ gauna nemokamą gėrimą, ar panašias premijas. Suprantama, tai skatina kovą už „mero vietą“ dažnesne registracija (angl. k. check-in) savo mėgstamose įstaigose.

- dinamiškas augimas. Tinklui tik treji metai, o jo pagrindą jau sudaro daugiau nei 30 milijonų vartotojų;  be to, 2011 metų balandį Foursquare paskelbė apie aštuonis milijonus vartotojų. Visai natūralu, kad kompanija panoro išnaudoti visas savo projekto galimybes.

Globaliniai Foursquare planai: ekspertų vertinimas

Foursquare sudarė dviejų pastarųjų mėnesių visų vartotojų registracijų (angl. k., check-in) žemėlapį. Automatiškai identifikuojami dėsningumai ir ryšiai tarp vietų pasirinkimo bei jų įvertinimo, o tai leidžia sudaryti vietų, kurioms teikiama pirmenybė, žemėlapį. Šia informacija kompanija ketina grįsti savo tinklo transformaciją į pilnavertį rekomendacinį tinklą. Žinant, kam vartotojai teikia pirmenybę ir turint jų gyvenimo būdo „istoriją“, Foursquare lengvai sudarys potencialiai žmogų dominančių įstaigų sąrašą. Galimybės didžiulės: kino anonsų arba atnaujintų restorano meniu platinimas tinkle pritrauks ir vartotojus, ir įstaigas. Tuo būdu rekomendacijų sistema bus palaikoma pačių vartotojų. Iš visų reikiamo tipo įstaigų (pavyzdžiui, viešbučių) Foursquare pasirinks tas, kurios yra arčiau, turi mažesnį neigiamų vertinimų skaičių ir, žinoma,  aktyviausiai bendradarbiauja su tinklu ir jo vartotojais.

Vertindami Foursquare kūrėjų pareikštą tikslą - tapti sistemos rikiavimo pagal prioritetus analogu realiame pasaulyje, kurią naudoja interneto paieškos sistemos, kai išrikiuojami puslapiai, iškritę pagal jūsų užklausą - ekspertai neabejoja galimybe pasiekti šį tikslą. Arba įsivaizduokite kitą aspektą: jūs nustatote savo išmaniojo telefono fotoaparatą į visai jums nesuprantamą pastatų sankaupą, perduodate vaizdą į tinklą ir per sekundę jūsų ekrane pasirodo užrašai ir nuorodos, kas kokiame pastate išsidėstę. Neatmetame galimybė, kad ir tokia, labai jau „holivudiška“ papildyta realybė taps įmanoma Foursquare dėka.

Tik štai ekspertai abejoja, kad konkurentai leis Foursquare ramiai tai įgyvendinti nekonkurencinėje aplinkoje. Tas faktas, kad šiuo metu LBS-tinklai vienaip ar kitaip atsilieka nuo Foursquare, nieko nereiškia. IT technologijų vystymosi dinamika yra tokia didelė, kad tik po vieno ar kito mėnesio jau gali pasirodyti naujos konkurencingos technologijos, kad ir to paties Google, kuris jau pakankamai sėkmingai plėtoja internete savo Google Maps. Galiausiai, nereikia pamiršti ir to, kad daugelį dalykų jau įgyvendino Rusijos AlterGeo, aktyviai bendradarbiaujantis su Yandex ir ne mažiau aktyviai apimantis įvairias išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių operacines sistemas. Nepaisant to, kad servisas neaprėpia Šiaurės Amerikos, konkuruoti su Foursquare Europoje ir ypač Rusijoje AlterGeo galėtų jau šiandien. Todėl daug kas priklausys ne nuo pačios idėjos ir inovacinių sprendimų (kurių ta pati AlterGeo turi ne mažiau, nei Foursquare), bet taip pat ir nuo verslo elgesio kompetentingumo, aktyvios reklamos ir vartotojų skaičiaus didėjimo, kurie, iš tiesų, ir yra pagrindinis LBS tinklų „investicinis“ išteklius.

Google pozicijos rinkoje - nepajudinamos

Didžiausios pasaulio technologijų kompanijos - Apple Inc., Google Inc., International Business Machines Corp. ir Microsoft Corp. šiuo metu skelbia ketvirčio ataskaitas, kurios, tikriausiai, nurodys kryptį JAV fondų rinkoje, rašo MarketWatch.

Lūkesčiai šiam sektoriui yra gana niūrūs ir ekspertų dėmesys daugiausia bus sutelktas į kompanijų prognozes.

Korporacijos Google Inc. akcijų kursas sausio 30 dienai atsigavo po kritimo ir yra kotiruojamas ties 755 JAV dolerių žyma, sakė Masterforex-V Akademijos analitikai:

 

Paskelbimo data: 2013-01-30 13:24 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55

Trampo politika atima iš JAV pagrindinį vaidmenį vakarų pasaulyje

Ekspertų tarpe dabartinio JAV prezidento Donaldo Trampo politika kelia susirūpinimą. Daugelio apžvalgininkų nuomone, dėl valstybės vadovo politikos JAV gali prarasti savo, kaip Vakarų pasaulio lyderės, pozicijas.

 

CNN televizijos kanalo vedantysis, politologas, ekspertas tarptautinių santykių srityje Faridas Zakarija (Fareed Zakaria) savo „The Washington Post“ publikacijoje rašė, kad pastarieji Donaldo Trampo žingsniai suvienijo Europą taip, kaip to nesugebėjo padaryti net Rusijos prezidentas Putinas. Visiškai tikėtina, kad Vakarų pasaulio dabartinis JAV prezidentas nesužlugdys, tačiau Vašingtonas rizikuoja prarasti savo vadovaujantį vaidmenį.

Paskelbimo data: 2017-07-26 18:42

„Goldman Sachs“ pataria investuotojams vengti rublio

Investicinis bankas „Goldman Sachs“ pataria investuotojams nutraukti procentinių palūkanų (carry trade) žaidimą Rusijos rubliais ir pereiti prie kitų besivystančių šalių valiutų.

 

„Goldman Sachs“ strategų rekomendacijos buvo viešai paskelbtos liepos 18 dienos apžvalgoje. Jie paskelbė apie rublio ir dar kelių besivystančių šalių valiutų augimo potencialo išsekimą.

Paskelbimo data: 2017-07-25 17:26

Kiek kainuoja nuskristi į Marsą?

Verslininkas, SpaceX ir Tesla kūrėjas Ilonas Maskas (Elon Musk) mano, kad yra būtina įsisavinti naujas technologijas, kad būtų galima ženkliai sumažinti žmogaus skrydžio į Marsą išlaidas. Dabar vieno asmens nusiuntimas į „Raudonąją planetą“ kainuotų 10 mlrd. dolerių - tai yra labai didelė suma, bet yra visai įmanoma ją sumažinti iki 200 tūkstančių. Esant tokiai kainai į Marsą būtų galima siųsti dideles žmonių grupes.


Paskelbimo data: 2017-07-14 08:10

Kaip Kinija investicijomis pavergė pusę Afrikos

Dešimtis milijardų eurų Kinijos vyriausybė skiria Pekinui strategiškai svarbioms šalims. Strategiškai svarbių valstybių sąrašas apima nemažai Afrikos kontinento šalių.

 

Savo publikacijoje Prancūzijos leidiniui „Le Monde“ apžvalgininkas Sebastijanas Le Belzik (Sebastien Le Belzic) rašo, kad nuo 2000 metų Kinijos bankai ir įmonės skyrė 77 mlrd. eurų padėti šalims, turinčioms strateginę reikšmę Kinijai. Neseniai Kinijos televizijos žiūrovams buvo rodomas naujas dokumentinis filmas, pavadinimu „Mano traukinys, mano istorija“, kuris yra odė Pekino investicijoms į Afrikos šalis.

Paskelbimo data: 2017-07-13 08:58

Kuo dabartinės mobiliųjų prietaisų baterijos skiriasi nuo ankstesnių kartų baterijų

Šiuolaikiniai išmanieji telefonai nuo Nokia 3310 tipo mobiliųjų telefonų skiriasi ne tik techninėmis specifikacijomis, bet ir baterijų tipais, tačiau daugelis įmantrių mobiliųjų prietaisų savininkų iki šiol juos pakraudami vadovaujasi žinomos „plytos“ epochai aktualiais patarimais. Daugiau informacijos apie tai, kuo šiuolaikinių išmaniųjų telefonų baterijos skiriasi nuo ankstesnių kartų baterijų, pateikia portalo „Market Leader“ žurnalistai.

Paskelbimo data: 2017-07-12 18:31

Vokietijoje išleista 0 eurų nominalo kupiūra

Kaip pažymima portale „Market Leader“, Vokietijoje pasirodžiusi nauja neįprasta eurų nominalo kupiūra nėra atsiskaitymo priemonė, tačiau ji yra tikra. Jos išleidimui pritarė Europos Centrinis bankas ir atspausdintas banknotas visiškai atitinka technologijas: popieriaus, vandens ženklų, kitų apsaugos ženklų - viskas, kaip ir kitų nominalų kupiūrose.

 

Paskelbimo data: 2017-07-07 08:27

Tendencijos analizė FOREX indikatorių pagalba

Indikatoriai yra puiki tendencijos analizės priemonė, sako ekspertai. Jie iki minimumo sumažina pačią susidariusios padėties vertinimo procedūrą ir sumažina klaidingo sprendimo priėmimo tikimybę. Todėl prekeivis gali tikėtis gauti daugiau finansinės naudos, esant toms pačioms prekybos sąlygoms. Tačiau, nusprendus nustatyti indikatorių savo terminale, kiekvienas mūsų susiduria su sudėtingu pasirinkimu, juk jų yra daug daugiau, nei galime įsivaizduoti.

Paskelbimo data: 2017-07-06 07:33