Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Sekmadienis, sausio 21, 19:29 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Sėkmė ar žlugimas laukia Pepsi PR ėjime su Darto Veiderio atvaizdu?

Sėkmė ar žlugimas laukia Pepsi PR ėjime su Darto Veiderio atvaizdu?

Pepsi ir Coca Cola konkurencija persikelia į naują lygmenį, konstatuoja analitikai. Prekiniam ženklui Pepsi akivaizdžiai nepatinka būti „amžinai antru“ (pagal pardavimų apimtis, pagal populiarumą, įskaitant internetą, pagal prekinio ženklo vertę ir t. t.) po Coca Cola tokioje pelningoje ir populiarioje pasaulyje gaivinamųjų gėrimų nišoje. Kas verčia gamintojus imtis vis naujų ir naujų gėrimo pakuotės formos ir dizaino eksperimentų?

Šį kartą Pepsi panaudojo netikėtą ėjimą - pagamino pakuotę su Darto Veiderio (Darth Vader), pagrindinio legendinių „Žvaigždžių karų“ veikėjo, atvaizdu. Ir nesvarbu, kad PepsiCo išleido gėrimą naujoje pakuotėje tik Japonijos teritorijoje, visiems aišku: jei eksperimentą vainikuos sėkmė, jis iš karto paplis kitose pasaulio šalyse nuo JAV iki Egipto, nuo Rusijos iki Australijos, Izraelio ir Kinijos.

Ar sėkmingas naujasis PepsiCo PR ėjimas ir, ar klientai dažniau pirks ir gers Pepsi, jei ant jos pakuotės bus pavaizduotas pagrindinis „Žvaigždžių karų“ veikėjas? - nagrinėjo investuotojų portalo „Market Leader“ analitikai.

Kas žinoma apie naują Pepsi pakuotę su Darto Veiderio atvaizdu?

Gėrimą Pepsi Energy Cola kompanija Pepsi Japonijos teritorijoje pristato visiškai naujoje pakuotėje, skelbia oficialus kompanijos PepsiCo pranešimas spaudai. Įprastą gazuoto vandens skardinę buvo nuspręsta pagražinti paties pagrindinio kino epopėjos „Žvaigždžių karai“ piktadario Darto Veiderio atvaizdu. Naujovė buvo pristatyta 2012 metų rudenį ir šiuo metu ja jau laisvai prekiaujama visoje šalyje.

Pats gėrimas pagamintas pridėjus ženšenio, kofeino ir guaranos ekstrakto. Bet labiausiai neįprastas ir net šiek tiek stebinantis ingredientas - tai, žinoma, motininių bičių pienelio ekstraktas - tai medų nešančių bičių sekrecijos, kurios išskiriamos bičių motinėlių lervų ir suaugusių bičių motinėlių šėrimui. Japonijos teritorijoje toks gėrimas buvo priimtas su dideliu entuziazmu ir vis tik PepsiCo nėra tikra, ar vis dėlto jis atitiks kitų pasaulio šalių vartotojų skonį.

Labai įdomus ir tas faktas, kad šiandien Pepsi gėrimai Japonijos rinkoje pasižymi ypatingu kūrybiškumu. Juk Japonijos rinka jau pateikė savo klientams riebalus blokuojantį gazuotą vandenį, pavadintą Pepsi Special, o taip pat naujametinę Pepsi White su mandarino prieskoniu.

Pepsi logotipo keitimo eksperimentų istorija

Skirtingai nei Coca-Cola, kuri buvo ir lieka su vienu ir tuo pačiu logotipu jau ilgą laiką, Pepsi nenustoja keisti savo išvaizdos.

Kompanija savo pasaulinį prekinio ženklo keitimą pradėjo 2008 metais. Priemonių prekinio ženklo atnaujinimui vertė sumušė visus galimus rekordus (apie 1,2 mlrd. JAV dolerių). Pirmą kartą, daugiau nei per 100-to metų istoriją, kompanija  kardinaliai pakeitė savo raudonos ir žydros spalvos apskritimo, padalinto vingiuota linija, logotipą ir naujai pavadino keletą savo produktų.

PepsiCo istorija prasidėjo 1890 metais, kai Kalebas Bredchemas (Caleb Bradham), vaistininkas iš Pietų Karolinos (JAV), sukūrė gazuoto vandens receptūrą ir pavadino jį „Brad's drink“. Pirmą kartą „pervadinimas“ įvyko labai greitai, o būtent 1898 metų rugpjūčio 28 dieną šis prekinis ženklas buvo pervadintas į Pepsi-Cola. Už tuo metu pakankamai garsų pavadinimą Kalebas sumokėjo 100 JAV dolerių, nupirkęs jį iš sužlugusio verslininko. Egzistuoja nuomonė, kad šis pavadinimas pasiskolintas iš skrandžio ligos - dispepsijos - pavadinimo, o pagal kitą nuomonę - jis kilęs iš komponento - pepsino - pavadinimo. Tuo laiku Bredchemo kaimynas nupiešė pirmą grafinį gėrimo vaizdą. Šiandien šis logotipas atrodo neaiškus ir gana atsainus, bet tais laikais logotipas visiškai atitiko standartus.

 



- 1905 - 1906 metais įvyko du PepsiCo stiliaus pakeitimai, o būtent logotipai buvo pradėti piešti dailesni ir lengvesnės formos. Detalės susiliejo į bendrą visumą ir įgijo gana atpažįstamą šiuolaikinį vaizdą.

- 1940 matais - buvo atlikti nežymūs prekinio ženklo vaizdo pakeitimai.

- 1941 metais pasirodė dar vienas PepsiCo simbolis – raudonai-mėlynas apskritimas, kurį skyrė balta banguota juosta, o tai reiškė pagarbos duoklę JAV karinei galiai.

- 1950 metais šis vaizdas visiškai įsitvirtino naujame logotipe.

- 1962 metai. Pepsi pirmą kartą visiškai atsisakė vientiso (kartu  rašomo) užrašo su žodžiu Cola. Prekinis ženklas buvo parašytas didžiosiomis raidėmis, o tai reiškė - kompanija tolinasi nuo Coca-Cola - savo pagrindinio konkurento.

- 1991 metais savo atvaizde Pepsi panaudojo nuožulnų kursyvą, o taip pat raudoną juostą, kuri sekė logotipą ir simbolizavo kompanijos pasiryžimą siekti naujų aukštumų.

- 1998 metais, švęsdama kompanijos 100-metį, Pepsi pristatė naują logotipą, kuris buvo trimatis rutulio, patalpinto tamsiai žydrame fone, modelis.

Ar biržos investuotojai įvertino Pepsi pakuotės Japonijoje naujovę?

Ne, neįvertino, interviu  portalui „Market Leader“ sakė  Masterforex-V Akademijos ekspertai. Investuotojams svarbus kompanijos pelnas, o ne dizaino eksperimentai, todėl biržoje tęsiasi visumoje sinchroninis tiek PepsiCo, tiek ir Coca-Cola Company akcijų kurso judėjimas. Kaip rodo akcijų kursas, jokių esminių pokyčių PepsiCo akcijų pelningume investuotojai nelaukia.

PepsiCo Inc. šiuo metu priklauso 7Up, Pepsi, Diet Pepsi ir Mirinda prekiniai ženklai. Be to, kompanijos produktų liniją atstovauja sultys Tropicana, vanduo Aquafina, įvairūs užkandžiai - Lay's, Doritos, Cheetos ir kt. JAV reitingų agentūra Fitch Ratings šiomis dienomis patvirtino ilgalaikį Pepsi Co defolto emitento reitingą (DER) „A“, su trumpalaike DER prognoze  „F1“ su stabilia prognoze, sakoma agentūros pranešime spaudai.

Kompanija ir toliau išlaiko stiprius likvidumo rodiklius – lapkričio mėnesį jo apimtys sudarė 5,7 milijardų JAV dolerių. Be to, PepsiCo turi atnaujinamas 5,85 milijardo JAV dolerių vertės kreditines linijas.

Pagal 2012 metų 3-čio ketvirčio rezultatus PepsiCo gavo:
- 1,902 milijardo JAV dolerių bendrojo grynojo pelno, tai buvo 5% mažesnis pelnas, lyginant su praėjusių metų 2 mlrd. JAV dolerių rodikliu;
- kompanijos pajamos 3-čią šių metų ketvirtį taip pat sumažėjo 5% ir siekė 16,652 mlrd. JAV dolerių, lyginant su 17,582 mlrd. JAV dolerių ankstesniais metais;
- operacinis (veiklos) pelnas buvo 4% mažesnis -  nuo 2,906 mlrd. JAV dolerių iki 2,800 mlrd. JAV dolerių.

Masterforex-V Akademijos informacijos duomenimis, PepsiCo rezultatai iš dalies pateisino investuotojų lūkesčius rinkoje. Pakoreguotas pelnas vienai akcijai 3-čią š. m. ketvirtį sudarė 1,21 JAV dolerio, esant prognozei 1,16 dolerio už akciją:

 



Kompanijos The Coca-Cola Company akcijos, pasiekusios savo metinį 81,40 JAV dolerių maksimumą, š. m. rugpjūčio pabaigoje smarkiai nukrito iki praėjusių metų 36,50 JAV dolerių minimumo ir jau 2,5 mėnesio yra prekiaujamos siaurame 35,50 - 39,72 flete. Viršutinio lygio pramušimas gali liudyti apie kylančios tendencijos pradžią, o tai savo ruožtu liudija apie tinkamą momentą artimiausiais mėnesiais investuoti į kompanijos akcijas:

 


Ar pasikeitė tendencija Coca-Cola ir Pepsi konkurencijoje Rytų Europos šalių rinkose?

Ji taip pat nepasikeitė: neginčytinas lyderis internete vis dar yra prekinis ženklas Coca-Cola, o Pepsi – seka iš paskos. Maža to, reikia konstatuoti nelabai malonų Pepsi kompanijai faktą, kad atotrūkis tik didės, tam užtenka tik pažvelgti į:
- paieškų užklausų skaičiaus dinamiką paieškų sistemose;
- ir į lenkiantį indikatorių - abiejų prekinių ženklų paminėjimų skaičių žiniasklaidos priemonių  naujienose. Sunku patikėti, tačiau Coca-Cola  turi 2 (!) kartus daugiau naujienų, nors besivejančio proporcija su lyderiu turėtų būti atvirkščia: kad pasivytų lyderį, paminėjimų žiniasklaidoje jis turi turėti bent jau pusantro karto daugiau.


Įdomiausia, kad skonio ir kokybės skirtumo tarp šių dviejų - Coca-Cola ir Pepsi - gėrimų praktiškai nėra jokio, tvirtina tyrėjai, tai yra, net užrištomis akimis negalima atskirti vieno gėrimo nuo kito (ir, kaip parodė sociologiniai tyrimai uždaroje degustacijoje, žmonės net painiojo bevardes stiklinėles su Pepsi ir Cola). Kova tarp gėrimų prekinių ženklų vyksta piaro ir reklamos lygyje, kurioje dviejų supergigantų marketingo mūšį aiškiai laimi viena kompanija.

Paskelbimo data: 2013-01-09 09:36 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55