Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Penktadienis, rugpjūčio 18, 17:20 (GMT +02:00)




MT-ECN.Tarpbankiniai spredai nuo 0 punktų, maža komisija. ECN prekyba žinomame terminale!

Aktualijos investuotojams

Sėkmė ar žlugimas laukia Pepsi PR ėjime su Darto Veiderio atvaizdu?

Sėkmė ar žlugimas laukia Pepsi PR ėjime su Darto Veiderio atvaizdu?

Pepsi ir Coca Cola konkurencija persikelia į naują lygmenį, konstatuoja analitikai. Prekiniam ženklui Pepsi akivaizdžiai nepatinka būti „amžinai antru“ (pagal pardavimų apimtis, pagal populiarumą, įskaitant internetą, pagal prekinio ženklo vertę ir t. t.) po Coca Cola tokioje pelningoje ir populiarioje pasaulyje gaivinamųjų gėrimų nišoje. Kas verčia gamintojus imtis vis naujų ir naujų gėrimo pakuotės formos ir dizaino eksperimentų?

Šį kartą Pepsi panaudojo netikėtą ėjimą - pagamino pakuotę su Darto Veiderio (Darth Vader), pagrindinio legendinių „Žvaigždžių karų“ veikėjo, atvaizdu. Ir nesvarbu, kad PepsiCo išleido gėrimą naujoje pakuotėje tik Japonijos teritorijoje, visiems aišku: jei eksperimentą vainikuos sėkmė, jis iš karto paplis kitose pasaulio šalyse nuo JAV iki Egipto, nuo Rusijos iki Australijos, Izraelio ir Kinijos.

Ar sėkmingas naujasis PepsiCo PR ėjimas ir, ar klientai dažniau pirks ir gers Pepsi, jei ant jos pakuotės bus pavaizduotas pagrindinis „Žvaigždžių karų“ veikėjas? - nagrinėjo investuotojų portalo „Market Leader“ analitikai.

Kas žinoma apie naują Pepsi pakuotę su Darto Veiderio atvaizdu?

Gėrimą Pepsi Energy Cola kompanija Pepsi Japonijos teritorijoje pristato visiškai naujoje pakuotėje, skelbia oficialus kompanijos PepsiCo pranešimas spaudai. Įprastą gazuoto vandens skardinę buvo nuspręsta pagražinti paties pagrindinio kino epopėjos „Žvaigždžių karai“ piktadario Darto Veiderio atvaizdu. Naujovė buvo pristatyta 2012 metų rudenį ir šiuo metu ja jau laisvai prekiaujama visoje šalyje.

Pats gėrimas pagamintas pridėjus ženšenio, kofeino ir guaranos ekstrakto. Bet labiausiai neįprastas ir net šiek tiek stebinantis ingredientas - tai, žinoma, motininių bičių pienelio ekstraktas - tai medų nešančių bičių sekrecijos, kurios išskiriamos bičių motinėlių lervų ir suaugusių bičių motinėlių šėrimui. Japonijos teritorijoje toks gėrimas buvo priimtas su dideliu entuziazmu ir vis tik PepsiCo nėra tikra, ar vis dėlto jis atitiks kitų pasaulio šalių vartotojų skonį.

Labai įdomus ir tas faktas, kad šiandien Pepsi gėrimai Japonijos rinkoje pasižymi ypatingu kūrybiškumu. Juk Japonijos rinka jau pateikė savo klientams riebalus blokuojantį gazuotą vandenį, pavadintą Pepsi Special, o taip pat naujametinę Pepsi White su mandarino prieskoniu.

Pepsi logotipo keitimo eksperimentų istorija

Skirtingai nei Coca-Cola, kuri buvo ir lieka su vienu ir tuo pačiu logotipu jau ilgą laiką, Pepsi nenustoja keisti savo išvaizdos.

Kompanija savo pasaulinį prekinio ženklo keitimą pradėjo 2008 metais. Priemonių prekinio ženklo atnaujinimui vertė sumušė visus galimus rekordus (apie 1,2 mlrd. JAV dolerių). Pirmą kartą, daugiau nei per 100-to metų istoriją, kompanija  kardinaliai pakeitė savo raudonos ir žydros spalvos apskritimo, padalinto vingiuota linija, logotipą ir naujai pavadino keletą savo produktų.

PepsiCo istorija prasidėjo 1890 metais, kai Kalebas Bredchemas (Caleb Bradham), vaistininkas iš Pietų Karolinos (JAV), sukūrė gazuoto vandens receptūrą ir pavadino jį „Brad's drink“. Pirmą kartą „pervadinimas“ įvyko labai greitai, o būtent 1898 metų rugpjūčio 28 dieną šis prekinis ženklas buvo pervadintas į Pepsi-Cola. Už tuo metu pakankamai garsų pavadinimą Kalebas sumokėjo 100 JAV dolerių, nupirkęs jį iš sužlugusio verslininko. Egzistuoja nuomonė, kad šis pavadinimas pasiskolintas iš skrandžio ligos - dispepsijos - pavadinimo, o pagal kitą nuomonę - jis kilęs iš komponento - pepsino - pavadinimo. Tuo laiku Bredchemo kaimynas nupiešė pirmą grafinį gėrimo vaizdą. Šiandien šis logotipas atrodo neaiškus ir gana atsainus, bet tais laikais logotipas visiškai atitiko standartus.

 



- 1905 - 1906 metais įvyko du PepsiCo stiliaus pakeitimai, o būtent logotipai buvo pradėti piešti dailesni ir lengvesnės formos. Detalės susiliejo į bendrą visumą ir įgijo gana atpažįstamą šiuolaikinį vaizdą.

- 1940 matais - buvo atlikti nežymūs prekinio ženklo vaizdo pakeitimai.

- 1941 metais pasirodė dar vienas PepsiCo simbolis – raudonai-mėlynas apskritimas, kurį skyrė balta banguota juosta, o tai reiškė pagarbos duoklę JAV karinei galiai.

- 1950 metais šis vaizdas visiškai įsitvirtino naujame logotipe.

- 1962 metai. Pepsi pirmą kartą visiškai atsisakė vientiso (kartu  rašomo) užrašo su žodžiu Cola. Prekinis ženklas buvo parašytas didžiosiomis raidėmis, o tai reiškė - kompanija tolinasi nuo Coca-Cola - savo pagrindinio konkurento.

- 1991 metais savo atvaizde Pepsi panaudojo nuožulnų kursyvą, o taip pat raudoną juostą, kuri sekė logotipą ir simbolizavo kompanijos pasiryžimą siekti naujų aukštumų.

- 1998 metais, švęsdama kompanijos 100-metį, Pepsi pristatė naują logotipą, kuris buvo trimatis rutulio, patalpinto tamsiai žydrame fone, modelis.

Ar biržos investuotojai įvertino Pepsi pakuotės Japonijoje naujovę?

Ne, neįvertino, interviu  portalui „Market Leader“ sakė  Masterforex-V Akademijos ekspertai. Investuotojams svarbus kompanijos pelnas, o ne dizaino eksperimentai, todėl biržoje tęsiasi visumoje sinchroninis tiek PepsiCo, tiek ir Coca-Cola Company akcijų kurso judėjimas. Kaip rodo akcijų kursas, jokių esminių pokyčių PepsiCo akcijų pelningume investuotojai nelaukia.

PepsiCo Inc. šiuo metu priklauso 7Up, Pepsi, Diet Pepsi ir Mirinda prekiniai ženklai. Be to, kompanijos produktų liniją atstovauja sultys Tropicana, vanduo Aquafina, įvairūs užkandžiai - Lay's, Doritos, Cheetos ir kt. JAV reitingų agentūra Fitch Ratings šiomis dienomis patvirtino ilgalaikį Pepsi Co defolto emitento reitingą (DER) „A“, su trumpalaike DER prognoze  „F1“ su stabilia prognoze, sakoma agentūros pranešime spaudai.

Kompanija ir toliau išlaiko stiprius likvidumo rodiklius – lapkričio mėnesį jo apimtys sudarė 5,7 milijardų JAV dolerių. Be to, PepsiCo turi atnaujinamas 5,85 milijardo JAV dolerių vertės kreditines linijas.

Pagal 2012 metų 3-čio ketvirčio rezultatus PepsiCo gavo:
- 1,902 milijardo JAV dolerių bendrojo grynojo pelno, tai buvo 5% mažesnis pelnas, lyginant su praėjusių metų 2 mlrd. JAV dolerių rodikliu;
- kompanijos pajamos 3-čią šių metų ketvirtį taip pat sumažėjo 5% ir siekė 16,652 mlrd. JAV dolerių, lyginant su 17,582 mlrd. JAV dolerių ankstesniais metais;
- operacinis (veiklos) pelnas buvo 4% mažesnis -  nuo 2,906 mlrd. JAV dolerių iki 2,800 mlrd. JAV dolerių.

Masterforex-V Akademijos informacijos duomenimis, PepsiCo rezultatai iš dalies pateisino investuotojų lūkesčius rinkoje. Pakoreguotas pelnas vienai akcijai 3-čią š. m. ketvirtį sudarė 1,21 JAV dolerio, esant prognozei 1,16 dolerio už akciją:

 



Kompanijos The Coca-Cola Company akcijos, pasiekusios savo metinį 81,40 JAV dolerių maksimumą, š. m. rugpjūčio pabaigoje smarkiai nukrito iki praėjusių metų 36,50 JAV dolerių minimumo ir jau 2,5 mėnesio yra prekiaujamos siaurame 35,50 - 39,72 flete. Viršutinio lygio pramušimas gali liudyti apie kylančios tendencijos pradžią, o tai savo ruožtu liudija apie tinkamą momentą artimiausiais mėnesiais investuoti į kompanijos akcijas:

 


Ar pasikeitė tendencija Coca-Cola ir Pepsi konkurencijoje Rytų Europos šalių rinkose?

Ji taip pat nepasikeitė: neginčytinas lyderis internete vis dar yra prekinis ženklas Coca-Cola, o Pepsi – seka iš paskos. Maža to, reikia konstatuoti nelabai malonų Pepsi kompanijai faktą, kad atotrūkis tik didės, tam užtenka tik pažvelgti į:
- paieškų užklausų skaičiaus dinamiką paieškų sistemose;
- ir į lenkiantį indikatorių - abiejų prekinių ženklų paminėjimų skaičių žiniasklaidos priemonių  naujienose. Sunku patikėti, tačiau Coca-Cola  turi 2 (!) kartus daugiau naujienų, nors besivejančio proporcija su lyderiu turėtų būti atvirkščia: kad pasivytų lyderį, paminėjimų žiniasklaidoje jis turi turėti bent jau pusantro karto daugiau.


Įdomiausia, kad skonio ir kokybės skirtumo tarp šių dviejų - Coca-Cola ir Pepsi - gėrimų praktiškai nėra jokio, tvirtina tyrėjai, tai yra, net užrištomis akimis negalima atskirti vieno gėrimo nuo kito (ir, kaip parodė sociologiniai tyrimai uždaroje degustacijoje, žmonės net painiojo bevardes stiklinėles su Pepsi ir Cola). Kova tarp gėrimų prekinių ženklų vyksta piaro ir reklamos lygyje, kurioje dviejų supergigantų marketingo mūšį aiškiai laimi viena kompanija.

Paskelbimo data: 2013-01-09 09:36 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55

Trampo politika atima iš JAV pagrindinį vaidmenį vakarų pasaulyje

Ekspertų tarpe dabartinio JAV prezidento Donaldo Trampo politika kelia susirūpinimą. Daugelio apžvalgininkų nuomone, dėl valstybės vadovo politikos JAV gali prarasti savo, kaip Vakarų pasaulio lyderės, pozicijas.

 

CNN televizijos kanalo vedantysis, politologas, ekspertas tarptautinių santykių srityje Faridas Zakarija (Fareed Zakaria) savo „The Washington Post“ publikacijoje rašė, kad pastarieji Donaldo Trampo žingsniai suvienijo Europą taip, kaip to nesugebėjo padaryti net Rusijos prezidentas Putinas. Visiškai tikėtina, kad Vakarų pasaulio dabartinis JAV prezidentas nesužlugdys, tačiau Vašingtonas rizikuoja prarasti savo vadovaujantį vaidmenį.

Paskelbimo data: 2017-07-26 18:42

„Goldman Sachs“ pataria investuotojams vengti rublio

Investicinis bankas „Goldman Sachs“ pataria investuotojams nutraukti procentinių palūkanų (carry trade) žaidimą Rusijos rubliais ir pereiti prie kitų besivystančių šalių valiutų.

 

„Goldman Sachs“ strategų rekomendacijos buvo viešai paskelbtos liepos 18 dienos apžvalgoje. Jie paskelbė apie rublio ir dar kelių besivystančių šalių valiutų augimo potencialo išsekimą.

Paskelbimo data: 2017-07-25 17:26

Kiek kainuoja nuskristi į Marsą?

Verslininkas, SpaceX ir Tesla kūrėjas Ilonas Maskas (Elon Musk) mano, kad yra būtina įsisavinti naujas technologijas, kad būtų galima ženkliai sumažinti žmogaus skrydžio į Marsą išlaidas. Dabar vieno asmens nusiuntimas į „Raudonąją planetą“ kainuotų 10 mlrd. dolerių - tai yra labai didelė suma, bet yra visai įmanoma ją sumažinti iki 200 tūkstančių. Esant tokiai kainai į Marsą būtų galima siųsti dideles žmonių grupes.


Paskelbimo data: 2017-07-14 08:10

Kaip Kinija investicijomis pavergė pusę Afrikos

Dešimtis milijardų eurų Kinijos vyriausybė skiria Pekinui strategiškai svarbioms šalims. Strategiškai svarbių valstybių sąrašas apima nemažai Afrikos kontinento šalių.

 

Savo publikacijoje Prancūzijos leidiniui „Le Monde“ apžvalgininkas Sebastijanas Le Belzik (Sebastien Le Belzic) rašo, kad nuo 2000 metų Kinijos bankai ir įmonės skyrė 77 mlrd. eurų padėti šalims, turinčioms strateginę reikšmę Kinijai. Neseniai Kinijos televizijos žiūrovams buvo rodomas naujas dokumentinis filmas, pavadinimu „Mano traukinys, mano istorija“, kuris yra odė Pekino investicijoms į Afrikos šalis.

Paskelbimo data: 2017-07-13 08:58

Kuo dabartinės mobiliųjų prietaisų baterijos skiriasi nuo ankstesnių kartų baterijų

Šiuolaikiniai išmanieji telefonai nuo Nokia 3310 tipo mobiliųjų telefonų skiriasi ne tik techninėmis specifikacijomis, bet ir baterijų tipais, tačiau daugelis įmantrių mobiliųjų prietaisų savininkų iki šiol juos pakraudami vadovaujasi žinomos „plytos“ epochai aktualiais patarimais. Daugiau informacijos apie tai, kuo šiuolaikinių išmaniųjų telefonų baterijos skiriasi nuo ankstesnių kartų baterijų, pateikia portalo „Market Leader“ žurnalistai.

Paskelbimo data: 2017-07-12 18:31

Vokietijoje išleista 0 eurų nominalo kupiūra

Kaip pažymima portale „Market Leader“, Vokietijoje pasirodžiusi nauja neįprasta eurų nominalo kupiūra nėra atsiskaitymo priemonė, tačiau ji yra tikra. Jos išleidimui pritarė Europos Centrinis bankas ir atspausdintas banknotas visiškai atitinka technologijas: popieriaus, vandens ženklų, kitų apsaugos ženklų - viskas, kaip ir kitų nominalų kupiūrose.

 

Paskelbimo data: 2017-07-07 08:27

Tendencijos analizė FOREX indikatorių pagalba

Indikatoriai yra puiki tendencijos analizės priemonė, sako ekspertai. Jie iki minimumo sumažina pačią susidariusios padėties vertinimo procedūrą ir sumažina klaidingo sprendimo priėmimo tikimybę. Todėl prekeivis gali tikėtis gauti daugiau finansinės naudos, esant toms pačioms prekybos sąlygoms. Tačiau, nusprendus nustatyti indikatorių savo terminale, kiekvienas mūsų susiduria su sudėtingu pasirinkimu, juk jų yra daug daugiau, nei galime įsivaizduoti.

Paskelbimo data: 2017-07-06 07:33