Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Ketvirtadienis, lapkričio 14, 02:19 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

FIAT: ar verta tikėtis italų automobilių pramonės atgimimo?

FIAT: ar verta tikėtis italų automobilių pramonės atgimimo?

Automobilių naujienos, Fiat. FIAT - tai ne tik didžiausias automobilių gamintojas Italijoje, tai ne tik viena žinomiausių ir labiausiai gerbiamų Italijos automobilių kompanijų, ji - visos Italijos veidas ir turtas, jos pasididžiavimas, prestižas, didžiausias darbdavys šalyje, užtikrinantis apie 5% šalies BVP, pastebi Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ir Forex rinkoje ekspertai.

Priminsime, kad FIAT korporacijai priklauso turtingiausia įvairių prekinių ženklų kolekcija - Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Lancia ir, žinoma, Fiat. Ne pavadinimai, o tikra automobilių daina, ne, kilkime aukščiau - simfonija. Ir neseniai čia dar prisidėjo Chrysler, Jeep, Dodge ir Ram.

Atsižvelgiant į tai, kad pačioje 2011 metų pradžioje legendinė FIAT Group pasidalijo į du koncernus: Fiat SpA (gamina lengvuosius automobilius) ir Fiat Industrial (gamina kelių statybos,  krovininę ir žemės ūkio techniką), prasminga suvesti metinius Fiat SpA savarankiško gyvavimo rezultatus.

Iš tiesų, ką gi atskleidė praėjusieji metai? Ar  korporacija nepraleido jų veltui? Pagaliau, ar tapsime mes legendinio prekinio ženklo atgimimo liudininkais?

Mylėti Fiat‘ą, reiškia, atleisti?

Kalbant apie Fiat SpA produkciją, viskas gana paprasta ir banalu – ją arba myli, arba iš jos šaiposi. Trečio varianto nėra. Jos gerbėjai paprastai pastebi, kad šis automobilių prekinis ženklas:
- viena žinomiausių Europos automobilių rinkoje. Kompanijos kapitalizacija 2011 metais sudarė 8,72 mlrd. eurų;
- labiausiai Italijoje parduodamas automobilis. Praėjusiais metais Fiat dalis vietinėje rinkoje svyravo nuo 21% iki 19%. Žinoma, juk kompanija gamina automobilius bet kokiam skoniui, bet kokios spalvos ir bet kokiai piniginei;
- kaip ir anksčiau, užkariauja pasaulį. Priminsime, kad prestižinis „Metų Europos automobilio“ apdovanojimas  Fiat kompanijai atiteko 12 kartų (nuo 1967 iki 2008 metų), daugiau negu bet kuriai kitai korporacijai. Ir šiemet tarp septynių Europos konkurso „Metų automobilis“ (Car of the Year 2012)  finalininkų  figūruoja Fiat automobilis - FiatPanda. Ir dar, pačių brangiausių 2011 metų prekinių ženklų reitinge (Interbrand) Ferrari atsidūrė 10-ojoje automobilių reitingo vietoje ir bendrame reitinge 99 vietoje;
- Europos automobilių pramonės karūna. Itališki automobiliai nė vieno nepalieka abejingo – jie greiti ir nepagaunami, nepailstantys ir stilingi. Tai ne mašinos, o tikri pasaulio automobilių pramonės šedevrai. Ryškūs, krintantys į akis ir agresyvūs, jie lengvai išsiskiria iš automobilių srauto. Ne atsitiktinai Alfa Romeo vokiečiai vadina „Italijos kerštu Vokietijai“. Prisipažinkime, kas gi nesvajojo „pasibalnoti“ Alfa Romeo, Ferrari arba Maserati, kad nebūtų kaip visi, kad išsklaidytų pilką tikrovę ir sukeltų draugų ir priešų pavydą ir susižavėjimą. Pamenate šūkį – „Alfa Romeo - automobilis vienišam vyrui“, tai yra – su šiuo automobiliu jūs be vargo surasite sau porą. Be viso kito, sportinis automobilis - tai madingas aksesuaras ir gyvenimo gerovės ir stiliaus demonstravimas. Neatsitiktinai Italijos automobiliai tokie populiarūs Vakarų žvaigždžių ir žvaigždučių tarpe.

Tačiau Itališkų automobilių žavesys visiškai nėra begalinis ir beribis. Daugelis ekspertų, investuotojai ir automobilių mėgėjai pastebi, kad:
- Moody‘s reitingų agentūra sumažino Fiat SpA korporacinį reitingą iki „Ba2“ lygio nuo „Ba1“, su „neigiama“ prognoze. Praėjusiais metais dėl masinių Italijos aktyvų pardavimo kompanijos vertybiniai popieriai pastoviai pigo;
- Italijos automobiliai nepatikimi. Pastebima, kad jie ne tik prabangūs ir temperamentingi, tačiau, kaip ir pridera gražuoliams, kaprizingi ir užsispyrę.  Apie jų „patikimumą“ sklando anekdotai. Pavadinimas Fiat nekartą tapo įvairių pokštų pretekstu. Amerikiečiai iššifravo Fiat taip -  „Fix it again, Toni“ („taisyk jį vėl, Toni“), o vokiečiai - kaip „Fehler in allen Teilen“ („defektai kiekvienoje dalyje“) ir t. t. Dėlto 1983 metais Italijos kompanija buvo išstumta iš rinkos. Tiesą sakant, jeigu pasistengtume, tikriausiai panašių posakių galėtume rasti apie kiekvieną automobilio markę. Taip jau atsitiko, kad renkantis tarp dizaino ir patikimumo, Italijos automobilių žyniai pirmenybę teikia išoriniam grožiui. Prekybos variklis vis tik yra akys. Iš čia ir techninių apžiūrų rezultatai. Tas pats Alfa Romeo metai po metų Vokietijos techninės priežiūros sąjungos reitinge užima vietas tik aštuntajame dešimtuke. O Fiat 500 aštrialiežuvių Amerikos žurnalistų neseniai buvo pavadintas „2011 m. nesėkme“;
- Blogai prigyja posovietinėje erdvėje. „Italams Rusijoje“ smarkiai nesiseka. Jau nekartą dėl nedidelės paklausos buvo sustoję  tų pačių Alfa Romeo pardavimai. Pirma, pabrėžiama, kad šie žavingi automobiliai neprisitaikyti atšiaurioms klimato sąlygoms ir  keliams, dėl to jie dažnai genda (pagal statistiką iki 30% detalių). Antra, automobilių kompanijos Fiat automobiliai išsiskiria gana įspūdingomis kainomis – toli gražu ne kiekvienas gali sau leisti tokią prabangą. Važiuoti jais tas pats, kaip miegoti su modeliu, ji suteiks daug emocijų ... bet išrengs iki apatinių. Ir vis tik, kas įsigijo šį automobilį, tampa jo gerbėju visą gyvenimą. O jei myli, reiškia, kad atleidi viską. Apskritai, pelės verkė, badėsi, bet toliau ėdė kaktusus.

Ekspertai gi mano, kad šios mašinos yra akivaizdžiai nepakankamai vertinamos, joms nepelnytai neskiriamas dėmesys. Ką gi šioje dviprasmiškoje situacijoje daryti investuotojams ir automobilių mėgėjams? Visų pirma, gauti kuo daugiau informacijos apie Fiat SpA silpnąsias ir stipriąsias puses. Tiesą sakant, reikėtų rašyti FIAT, didžiosiomis raidėmis - tai ne kompanijos steigėjo pavardė, o Fabbrica Italiana di Automobili Torino santrumpa („Italijos Turino automobilių gamykla“).

Kaip „Italijos Turino automobilių gamykla“ išpardavinėjo savo automobilius 2011 metais?

Pardavimo prasme praėjusiųjų metų Fiat SpA tikrai nepavyks pavadinti sėkmingais:
- Fiat pardavimai Europoje, įskaitant Chrysler, sumažėjo 12% - iki 1,056 mln. vienetų (pačių Fiat automobilių pardavimas sumažėjo 17% - iki 811 tūkstančių automobilių). Be to, pardavimas sumažėjo praktiškai visose pagrindinėse Europos Sąjungos rinkose: Prancūzijoje (-2,1%), Didžiojoje Britanijoje (-4,4%), Ispanijoje (-17,7%). Net tėvynėje – Italijoje - pardavimai pirmą kartą per 20 metų pasiekė minimumą (-10,9%). Dėl to kompanijos dalis Europos rinkoje sumažėjo nuo 8,2% iki 7,3%;
- už tai Alfa Romeo pardavimai išaugo 19,5%;
- prasidėjus naujiesiems metams situacija mažai tepasikeitė.
Per pirmuosius du 2012 metų mėnesius Fiat pardavimai Europoje sumažėjo 16%. Ką čia ta Europa, pačioje Italijoje vasarį Fiat pardavė 21,8% mažiau automobilių, negu prieš metus, o juk italai labai patriotiški,  jie visuomet pirmenybę teikia tėvyniniams automobiliams.

Pagrindinė susidariusios padėties priežastis aiški - skolų krizė Europoje ir blogėjanti ekonominė ir finansinė padėtis pačioje Italijoje. Tačiau Fiat nepraranda savitvardos, kompanijoje planuojama 2014 metais pasiekti bendrus pasaulinius Fiat ir Chrysler pardavimus iki 6 milijonų automobilių.

Kiek 2011 metais uždirbo „Italijos Turino automobilių gamykla“?

Pelno ir nuostolių suvestinė ataskaita:


 

O štai Fiat SpA finansiniai rodikliai, tiesą sakant, pasirodė visai neblogi:
- prekybos pelnas (įskaitant Chrysler) - 2,39 mlrd. eurų, palyginus su 1,11 mlrd. 2010 metais padidėjo daugiau kaip 2 kartus;
- grynasis pelnas padidėjo 2,8 karto ir sudarė 1,65 mlrd. eurų, neįskaitant Chrysler, pelnas išaugo daugiau, negu 4 kartus - iki 1 mlrd. eurų;
- operacinis (veiklos) pelnas padidėjo daugiau negu 2 kartus - iki 2,1 mlrd. eurų;
- pajamos padidėjo 66% - iki 59,56 milijardų eurų, bet štai paties Fiat daliai teko tik 37,38 milijardų eurų pajamų, kas sudaro tik 4,2% daugiau, negu 2010 metais.

Kas gi praėjusiais metais „ištraukė“ Fiat? Daugiausia - superautomobiliai. Ferrari pajamų augimas pirmąjį 2011 metų pusmetį buvo išreikštas dviženkliu skaičiumi, o pelnas siekė 135 milijonus eurų, ekspertai tvirtina, kad lygaus jam nebuvo per 82 metų prekinio ženklo istoriją. Buvo tikimasi, kad pagal praėjusių metų rezultatus, Fiat SpA biržos vertė sudarys apie 18 milijardų eurų.

Ir vis tik dėl didelio likvidumo lygio Fiat valdybos direktorių sąjunga pagal 2011 m. duomenis nerekomendavo dividendų išmokėjimo paprastosioms akcijoms. Reikia atsižvelgti, kad per pirmuosius devynis praėjusių metų mėnesius kompanija prarado 30% akcijų vertės.

2012 metais korporacija laukia:
- daugiau negu 77 milijardų eurų pajamų (įskaitant Chrysler),
- 3,8-4,5 milijardo eurų prekybos pelno,
- 1,2-1,5 milijardo eurų grynojo pelno.

Apskritai, Fiat prognozuoja, kad 2014 metų bendri Fiat ir Chrysler pardavimai sieks 100 milijardų eurų. Tiesa, Fiat ir Chrysler vadovas Serdžio Markionė (Sergio Marchionne) dėl mažų automobilių kainų Europoje jau spėjo pabloginti koncerno pardavimų prognozę 2011-2013 metams.

Kaip teigia Masterforex-V Akademijos  Portfelinių investicijų katedros vadovas, fundamentiniu požiūriu ši kompanija yra ne geriausioje padėtyje; per kelis pastaruosius ketvirčius kompanija atsiskaitinėjo blogiau nei tikėjosi analitikai, atsižvelgiant į jų konservatyvią prognozę. Techniškai kompanijos akcijos parduodamos minimaliomis kainomis ir pagal analitikų prognozes, kompanija turi didinti pardavimų apimtis, o tai gali sudominti kai kuriuos investuotojus pirkti pakankamai pigias akcijas. Tačiau šiame etape reikėtų susilaikyti ir nepirkti šios kompanijos, nes yra daug kokybiškesnių investavimo priemonių.

 



Fiat SpA: negimk gražus, bet gimk laimingas?

Kyla logiškas klausimas, kokios yra dabartinių Fiat SpA problemų priežastys? Ir dar. Kas sudaro jų pagrindą - objektyvūs sunkumai ir aplinkybės, ar valdymo klaidos ir koncerno vadovybės skaičiavimų klaidos? Ar ir tas, ir kitas kartu? Masterforex-V Akademijos ekspertai pasiūlė savo atsakymą į šiuos klausimus. Tarp pagrindinių objektyvių priežasčių galima išskirti šias:
■ bendra euro zonos krizė. Markionė mano, kad dėl Europos skolų krizės Fiat gali prarasti iki 500 tūkstančių automobilių pardavimų per metus. O Europos automobilių rinka, greičiausiai, atsigaus ne anksčiau kaip 2014 metais.  Ne taip seniai Fiat vadovas gana aštriai pasisakė apie katastrofišką padėtį Europos automobilių rinkoje, susijusią su automobilių produkcijos perteklium, kuris siekia 20%. Tai ypač pastebima mažų automobilių klasėje. Faktiškai, Serdžio Markionė paragino sumažinti automobilių gamybą Europoje. Nes dėl perprodukcijos nė vienas  Europos automobilių gamintojas negauna pelno. Dėl neigiamos padėties fondų rinkoje Fiat SpA atsisakė net nuo pirminio viešo Chrysler Group LCC arba Ferrari SpA akcijų siūlymo (IPO)  planų. Kaip paaiškino Markionė, neapibrėžtumo laikotarpiu rinka negalės pasiūlyti geros kainos. O juk kompanija galėjo gauti iki  6,3 mlrd. dolerių,  šios lėšos buvo reikalingos susijungimui su amerikiečių Chrysler;
■ Italijos ekonomikos krizė. Apskritai, tai Italijos ekonomika jau 15 pastarųjų metų yra stagnacijoje, šalies automobilių pramonė skaudžiai nukentėjo įvedus bendrąją ES prekybinę erdvę. Tuomet anksčiau buvę neginčytini Italijos kelių favoritai - automobiliai Fiat - Europos konkurentų buvo nustumti į šalį. Šiandien Fiat SpA verslo aktyvumui, žinoma, atsiliepia Italijos ekonomikos krizė ir taupymo priemonės, kuriomis šalis bando sumažinti savo rekordinę valstybės skolą, siekiančią 120% BVP (!). Pavojus tas, sako Harvardo universiteto profesorius Albertas Alesina (Alberto Alesina), kad Italija yra per didelė, kad bankrutuotų, bet ir per didelė, kad būtų išgelbėta. Jau du metų ketvirčius iš eilės šalyje neauga ekonomika, pramonės gamyba mažėja, tai yra, atėjo laikas kalbėti apie recesiją. Dar galima pridėti didelę Italijos priklausomybę nuo importuojamų energetinių išteklių - savo ištekliais ji gali apsirūpinti  energija tik 15%. Šalyje mažėja tiek investicijų srautas, tiek ir vartotojų išlaidos. Šiuo atžvilgiu pastarąjį pusmetį automobilių rinka yra laisvajame kritime. Tokie maži automobilių pardavimai, kaip šių metų kovo mėnesį, paskutinį kartą Italijoje buvo stebimi tik 80-ųjų metų pradžioje;
■ gamintojas patiria didelį vyriausybės, profesinių sąjungų ir mokesčių tarnybos spaudimą. Esmė ta, kad Italijoje tradiciškai stiprios profesinės sąjungos, dažnai nepagrįstai pakelia darbo užmokestį ir darbo rinkoje palaiko protekcionizmą. Faktiškai, italams užimtumas užtikrintas iki gyvos galvos, o tai, žinoma, neprisideda prie jų profesinio lygio kėlimo ir mobilumo. Visa tai tik padidina automobilių gamintojų nuostolingumą. Štai ir vėl, kai Fiat SpA vadovybė, norėdama pakelti našumą, pasiūlė žymiai sugriežtinti darbo režimą, prailginti darbo dieną ir užšaldyti atlyginimų lubas, profsąjungos pagrasino streikais ir teismais. Kompanijos vadovybei beveik teko paskelbti ultimatumą, esą sąlygų nepriėmimo atveju ji gali uždaryti gamyklą ir perkelti gamybą į užsienį. Reikia pasakyti, kad Markionė niekada neslėpė savo nepasitenkinimo Italijos profesinėmis sąjungomis ir darbuotojais, jis nekartą yra pareiškęs, kad su malonumu išvyktų dirbti į Kiniją arba Indiją, jei nebūtų patriotas. Prie to jau pripratę. Tačiau jo pareiškimas, apie galimą Chrysler ir Fiat operacinės veiklos susijungimą ir vyriausiosios būstinės perkėlimą iš Italijos į JAV, Italijoje sukėlė tikrą paniką. La Repubblica jau piešė Turinui „Detroito užkampio“ ateitį. Atkalbinėjo jį ir tuometinis ministras pirmininkas Silvio Berluskonis (Silvio Berlusconi). Vienaip ar kitaip, tačiau Serdžio Markionė pasiekė savo - Fiat pasitraukė iš šalies pramonininkų ir verslininkų sąjungos Confindustria, tai yra, dabar ji nebėra saistoma metalurgijos pramonės kolektyvinės sutarties. O dar Fiat SpA pasirašė kolektyvinę sutartį su darbuotojais mažinti pertraukas, tiesa, mainais už 20 milijardų eurų investicijų į kompanijos tėvynines gamyklas, atlyginimų padidinimą 5,2% eurų ir 600 eurų premiją kiekvienam darbuotojui. Tarp kitko, pats Serdžio Markionė už 2011 metus gavo 14,5 milijono eurų atlyginimą.

Tačiau be objektyvių veiksnių, sukomplikavusių kompanijos veiklą, buvo pakankamai ir savo pačių klaidų ir nesėkmių. Tarp jų paminėsime bent jau:
■ Chrysler pirkimo kaštus. Faktas tas, kad jau keleri metai Fiat yra susijungimo su Amerikos korporacija Chrysler procese, galutinė jų konsolidacija įvyks po 2015 metų. Fiat kompanijai šis susijungimas turi daug pliusų, apie tai dar kalbėsime. Čia gi paminėsime šio susijungimo kaštus:
- vienalaikė nepelningos gamybos Italijoje rekonstrukcija ir Chrysler techninio bankroto atgimimas reikalauja milžiniškų pastangų ir didžiulių pinigų;
- reikia daug pastangų, kad dviejų kompanijų pagrindu būtų sukurta viena visuma. Gamybos organizavimas ir kompanijų integracija jau atsiliepia paleidžiant naujus automobilius, tai gali suduoti smūgį kompanijos rinkos daliai, ypač Europoje;
- nors Fiat ir negarantavo Chrysler skolų, o finansų valdymą kompanijos atlieka atskirai, Moody‘s vis tik pastebėjo Fiat verslo riziką dėl susijungimo, juk kompanijos portfelyje yra žymus Chrysler akcijų paketas. Iš čia ir kol kas neigiamas Fiat reitingas;
■ aiškios vystymosi strategijos už šalies ribų trūkumą. Šie automobiliai gerai parduodami Italijoje ir blogai kitose šalyse. Ypač tai pastebima Rusijoje. Pavyzdžiui, Volkswagen ir BMW gaminami ir Rusijoje ir tai leidžia siūlyti modelius palankiomis kainomis. Fiat Rusijoje faktiškai nėra: kompanija nutraukė partnerystę su Solers, beveik nėra atstovų darbui su dileriais ir t. t. Todėl po pardavimo ir kyla aptarnavimo sunkumai (kaip sakoma, „jeigu nori įsigyti hemorojų - pirk Fiat“, arba dar iš šios serijos – „kaip apsirūpinti Fiat atsarginėmis dalimis? Pamatei kitą Fiat ir važiuok paskui jį“). Todėl ir smuko koncerno automobilių pardavimai sparčiai augančioje Rusijos rinkoje;
■ nesėkmes ieškant partnerių.
Šiuo atžvilgiu labai akivaizdi istorija su Prancūzijos koncernu Peugeot-Citroen. Praėjusiais metais Fiat ne kartą pareiškė apie galimybę sukurti su juo aljansą. Bet ją pralenkė General Motors, pasirašydamas strateginę sutartį su PSA Peugeot-Citroen. Nors Fiat ir toliau pasirengusi partnerystei, tačiau, kaip pažymi ekspertai, bendradarbiavimo Europoje galimybių liko nedaug – tik Volvo Car ir Opel;
■ Italijos Fiat SpA gamyklų nuostolingumą. Praėjusiais metais beveik visos tėvyninės Fiat gamyklos patyrė nuostolių. Esmė ta, kad gamyba šiose gamyklose daug brangesnė, nei užsienyje, štai kompanijos pajėgumai Italijoje ir patiria prastovas – per pirmuosius devynis praėjusių metų mėnesius jie buvo eksploatuojami tik 38%, tuo tarpu kai konkurentų - 76%. Fiat SpA buvo priversta - uždaryti gamyklą Sicilijoje, mažų pardavimų Europoje ir JAV atveju ruoštis sustabdyti dar dvi iš penkių savo gamyklų Italijoje. Reikšminga tai, kad pats Markionė nuo 2006 metų neperka Fiat SpA akcijų, nepirko jų net tuomet, kai jos labai atpigo. Sutikite, tai tikrai neteikiantis rinkai vilčių signalas. Ypač, kai kiti kompanijos vadovai jas aktyviai superka. Vis dėlto, nepaisant įmonių nuostolingumo, Sergio Marchionne atsisakė parduoti Alfa Romeo Vokietijos koncernui Volkswagen. Fiat vadovas pažadėjo padaryti ją pelningą ir grąžinti jai buvusią šlovę. Žinoma, automobilių linijoje turėti tokį premijinį prekinį ženklą, kaip Alfa Romeo, svarbu įmonės įvaizdžiui ir sėkmei, tačiau, anot kompanijos konsultanto  Kerni Marko Santino (Kearney Marco Santino) „greičiausiai jis neturi jokių šansų“;
■ lėtus modelinės eilės atnaujinimo tempus. Moody‘s  padarė išvadą, kad tai mažina Fiat konkurencingumą ir pardavimus. Kita vertus, ta pati agentūra mato riziką ir kompanijos išlaidų, nukreiptų naujų, patrauklesnių modelių išleidimui, augime.
Problema ir ta, kad egzistuoja stereotipas, esą itališkas automobilis negali būti didelis ir bet kokie kompanijos bandymai išeiti už jo ribų, kaip taisyklė, pasibaigdavo skaudžiu pralaimėjimu. Šiuo atžvilgiu akivaizdus pavyzdys -  mirštantis Lanchia prekinis ženklas, kurį buvo bandyta priskirti didelių mašinų klasei. Na, ką gi padarysi, pasaulio rinka nepriima didelės itališkos mašinos, „italės“ turi būti mažos, gražios, galingos ir vikrios;
■ aukštas kainas. Prisiminkime, Maserati Quattroporte kainuoja nuo 100 tūkstančių iki 125 tūkstančių eurų, Ferrari - nuo 226 tūkstančių iki 250 tūkstančių eurų. Tiesą sakant, kompanija turi platų kainų spektrą. Prisimenate anekdotą?  Prie šviesoforo sustoja Fiat ir Ferrari. Fiat vairuotojas, pasukęs rankenėlę, nuleidžia langą ir beldžia į Ferrari vairuotojo langą  - Klausyk drauguži, na kaip tau tavo mašina, gera ar bloga? Nes štai, matau, kad žmonės nelabai jas perka;
■ nepakankamą automobilio kokybę. Deja, bet itališkos mašinos nepapuolė į 2011 metų automobilių markių patikimumo reitingą (J. D. Power). Kaip gi čia neprisiminsime anekdoto – Kam reikalingas Fiat užpakalinio stiklo šildymas? Tam, kad jį stumiant nešaltų rankos. Turintiems šiuos automobilius dažniau nei turintiems Toyota teks užsukti į automobilių servisą ir tai kainuos truputį brangiau, negu Ford remontas. Vis dėlto, pagal patikimumą Alfa Romeo, žinoma, atsilieka nuo daugelio Japonijos ir Vokietijos automobilių, bet tuo pat metu pralenkia daugelį kitų mašinų.


Ar Fiat laukia Dolce Vita (saldus gyvenimas)?

Pagrindiniai akcininkai:

 



Šios krizinėje situacijoje Serdžio Markionė, kaip tikras optimistas, mato ne katastrofą, bet paslėptą galimybę išsiveržti į priekį. Jis pasiūlė iš šios pauzės gauti naudą -  atlikti išsamų šios šakos restruktūrizavimą, kad visa sistema būtų sukurta iš pradžių, bet jau ant tvirto pagrindo. Jis pranešė, kad ši skausminga procedūra truks apie 12 mėnesių, bet pažadėjo, kad kompanija ją išgyvens. Taigi, ką Fiat SpA reiškia ši rekonstrukcija? Kompanijos vadovybė nustatė visą eilę krypčių, kurių  svarbiausios yra:
■ kompanijos optimizavimas. Kaip jau buvo minėta, prieš metus Fiat atskyrė lengvųjų automobilių verslą nuo sunkvežimių ir žemės ūkio mašinų gamybos. Šio reorganizavimo tikslas buvo pakelti koncerno efektyvumą ir sustabdyti nuostolingumą. Labai jau šie verslai skyrėsi -  pagal ekonominių ciklų trukmę, pelningumą, kapitalo išlaidas, rinkas ir vartotoją. Dviejų grupių sukūrimas leido kiekvienai susitelkti į savą verslą ir padidinti savo galimybių ratą. Tiesa, yra ir kitų šio žingsnio paaiškinimų. Girdi, išgyvenantis krizę Fiat nusprendė atskirti nuostolingą dalį ir skolas nuo pelningos kompanijos dalies. Be to Fiat reorganizavimas apima nepelningų gamyklų uždarymą ir darbo vietų mažinimą;
■ efektyvus vadovavimas. Fiat vadovas Serdžio Markionė (nuo 2004 metų) turi pasaulinę sėkmingo antikrizinio vadybininko reputaciją. Jis jau ne pirmą kartą užsiima kompanijų gelbėjimu. Bet kuriuo atveju, jam vadovaujant, Chrysler, pergyvenęs 2009 metais techninį bankrotą, jau rodo pirmuosius sėkmės ženklus. Chrysler grupės automobilių pardavimai šių metų kovo mėnesį išaugo 34%, tai geriausias pirmo ketvirčio ir mėnesio rezultatas nuo 2008 metų; palyginimui -  GM pardavimai per šį laikotarpį padidėjo 12%, o Ford - 5%. Tiesa, Markionė neseniai pareiškė, kad  per ateinančius dvejus metus paliks vienos iš kompanijų valdytojo postą - labai jau sunku vienam asmeniui vadovauti dviems stambiems koncernams. Kokią būtent kompaniją paliks - Fiat SpA ar Chrysler Group, jis dar nenusprendė;
■ pardavimo rinkų perorientavimas. Kompanija užšaldė anksčiau planuotą europinį investavimą. Dirba stengdamasi sumažinti savo priklausomybę nuo Brazilijos rinkos. Šiandien Brazilijoje yra didžiausia Fiat gamykla; kompanija užima 22,6% vietinės rinkos; pardavimų didėjimas šioje šalyje turi didelę įtaką kompanijos pelno augimui. Tai ir džiugina kompaniją, ir kartu tokia priklausomybė nuo vienos rinkos neramina. O kur Fiat ruošiasi aktyviai dirbti -  tai, visų pirma, Kinijoje - čia ji ketina gaminti Alfa Romeo, plečia savo veiklą (tik štai bendri mašinų pardavimai Kinijoje lėtėja -  nuo 33% 2010 metais iki 10% šiemet). Numatomi pokyčiai ir Rusijoje. Fiat nori organizuoti surinkimo gamyklą Rusijoje ir nagrinėja Sankt Peterburgo variantą. Čia bus gaminami aštuoni Fiat modeliai. Be to, praėjusiais metais po 27 metų pertraukos, koncernas grįžo atgal į  Amerikos rinką. Fiat tikisi, kad pardavimai stabilioje Lotynų Amerikos rinkoje ir kylančioje JAV rinkoje padengs šiais metais silpnus pardavimus Europos šalyse;
■ modelinės eilės reorganizavimas. Kompanija atidėjo naujų modelių išleidimą, nes Markionė netiki, kad artimiausiu metu rinka pagerės. Taigi, kol kas kompanija atsisakė mažalitražių mašinų Dodge ir Chrysler markių realizavimo idėjos JAV, tiesa, neatmesdama jų pardavimų Kanadoje ir Meksikoje. Čia manoma, kad mažalitražiai automobiliai - tai gana siauras ir rizikingas segmentas, ir, kad čia labai atsargiai galima eiti su modeliais, kurie tikrai bus konkurencingi. Užtat pasirodys naujos kartos sedanas Quattroporte, kompaktiški visureigiai su Alfa Romeo prekiniu ženklu (kurie galės konkuruoti su Audi Q5, BMW X3 ir Mercedes-Benz Glk) ir Jeep, krosouveris Fiat Freemont. Kadangi pastarasis Europoje parduodamas su Chrysler 3,6 litrų tūrio ir 276 AG galingumo benzininiu varikliu, kritikai abejoja, kad italų krosouveris su nepasotinamu amerikietišku varikliu turės didelę paklausą. Dėl sportinių automobilių, tai Fiat ketina kaupti savo pastangas. Taip, Maserati, plėsdama savo modelių eilę, 2016 metais ketina padidinti automobilių gamybą 10 kartų (60 tūkst. vienetų), o Alfa Romeo planuoja jau 2014 metais padidinti pardavimus 5 kartus (500 tūkst. mašinų);
■ aljansas su Chrysler. Šiuo metu Fiat valdo 58,5% Chrysler akcijų paketo, o tai reiškia, kad italai jau gavo teisę skirti daugiau narių Amerikos kompanijos direktorių taryboje. Ateityje jos dalis gali išaugti iki daugiau nei 70%. Anksčiau jau buvo analizuotos šios sąjungos silpnosios pusės. Atėjo laikas pateikti jos akivaizdžius privalumus Fiat‘ui:
- gauna daug platformų,
- įgyja didžiulę pardavimo rinką,
- atsiranda galimybė optimizuoti apmokestinimą,
- skatina kompanijas remti viena kitą finansinių sunkumų laikotarpiais ir t. t.
Tai yra – atsiranda nauja gyvybinė erdvė, papildomos galimybės manevravimui. Šiandieniniame pasaulyje vienišoms firmoms tikrai jau nebeįmanoma išgyventi. O kai kurie ekspertai netgi pareiškė, kad Chrysler yra beveik vienintelė galimybė Fiat išgyventi;
■ automobilių ekologiškumas. Pagal 2011 metų rezultatus Fiat automobiliai vėl pripažinti pačiais ekologiškiausiais Europoje. Atkreipsime dėmesį, kad Fiat rodo pačius žemiausius išmetamo anglies dvideginio lygius, žymiai pralenkiančius ES pramonines normas. 2011 metais koncerno automobiliai sugebėjo pagerinti šį rodiklį iki 118,2 g/km, kai tuo tarpu ES standartai, kuriuos dar tik planuojama priimti 2015 metais, leidžia 130 g/km CO2 emisiją;

Na, ir pagaliau dar viena gera naujiena Fiat‘ui. Italijos ministras pirmininkas Mario Monti ruošiasi persodinti visus šalies ministrus į tėvyninės gamybos automobilius. Nors beveik visas Italijos vyriausybinis garažas sudarytas iš Audi.

Taigi, Fiat savo ilgoje istorijoje patyrė visko - blogiausius laikus, geriausius laikus, bet ji visada buvo ir, žinoma, bus. Nes sėkmė ateina pas tuos, kurie patys jos siekia, o Fiat akivaizdžiai pradėjo eiti šiuo keliu.

Paskelbimo data: 2012-05-25 10:56 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55