Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Sekmadienis, lapkričio 17, 05:02 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Ar turi ateitį amerikietiški General Motors, Ford ir Chrysler automobiliai?

Ar turi ateitį amerikietiški General Motors, Ford ir Chrysler automobiliai?

Investicijų naujienos, automobiliai. Būtent automobilių pramonės dėka Amerika tapo tokia, kokią  ją pažįstame šiandien, - sako optimistai. Būtent JAV automobilių pramonės būklė liudija apie  JAV saulėlydžio pradžią, prideda investuotojai pesimistai.

 

 

Taigi, ar vertos dėmesio ilgalaikės investicijos į visame pasaulyje garsių amerikiečių gigantų General Motors, Ford ir Chrysler akcijų pirkimą? Kokia yra JAV automobilių pramonės ateitis nuožmios konkurencijos pasaulyje sąlygomis?

Kuo žymi JAV automobilių pramonė? Ji iki begalybės pagarbiai ir pompastiškai vadinama Didžiąja automobilių pramone. Ir iki šiol amerikietiški automobiliai:
- pripažįstami visame pasaulyje, geriausios prekinės automobilių markės, kaip ir anksčiau,  yra kilę iš JAV;
- daugeliui jie vis dar yra „tikrojo automobilio“ pavyzdys - stiprūs, stilingi,
patogi judėjimo priemonė ir prabangos dalykas viename;
- po neilgos krizės automobilių gigantai greitai atstatė savo galias ir padidino pardavimus. General Motors vėl tapo kompanija Nr. 1 pasaulyje  pagal automobilių pardavimus ir kt.

 


Visa tai leido daugeliui ekspertų paskelbti apie tai, kad Amerikos automobilių pramonė ne tik išgyveno sunkiausią krizę, bet išėjo iš jos su nauju veidu; kad labai greitai visi mes tapsime JAV automobilių pramonės vystymosi kokybinio šuolio liudininkais.

Tačiau, toli gražu, ne visi analitikai nori pritarti šiam nežabotam optimizmui, jiems kelia nerimą šie veiksniai:
- krizės metu General Motors ir Chrysler patyrė techninio bankroto procedūrą, o Ford išgyveno tiesiog per stebuklą, beje šis stebuklas turi savo didelę kainą;
- geografinis nuotolis. Būtent šį veiksnį 2008 metais žinomas ekonomistas Polas Krugmanas (Paul Krugman) pateikė, kaip pagrindinį, spėdamas galimą Amerikos automobilių pramonės išnykimą;
- vis didesnę Šiaurės Amerikos automobilių rinkos dalį užima Europos ir Japonijos gamintojai. Pavyzdžiui, jeigu 1998 metais JAV ir Kanados dalis „Didžiojo trejeto“ automobilių rinkoje sudarė 70%, tai šiandien šis rodiklis nesiekia net 50%;
- Amerikos automobilių kompanijų ir automobilių europėjimas. Tas pats Chrysler, kaip žinoma, susijungė su Italijos Fiat;
- skurdi modelių linija, modelių archajiškumas, Amerikos automobilių pramonės atsilikimas daugelyje segmentų. O čia dar visai ne laiku Forbes žurnalo ekspertai su savo žudančiu sąrašu antrašte „Blogiausi 2011 metų automobiliai“. Visi nauji patekę į šį gėdingą reitingą modeliai buvo pagaminti... JAV, GM ir Chrysler gamyklose.

 

Taigi, pakanka argumentų pesimistiniams pareiškimams, kad JAV automobilių pramonė vis labiau primena kamuolį, lėtai, bet užtikrintai prarandantį orą. Todėl vis dažniau ekspertai, ir, žinoma, investuotojai kelia klausimą: ar po 10 metų pasaulio keliais vis dar važinės amerikietiški automobiliai? Kaip gi nesuprasti investuotojų susidomėjimo, juk automobilių gamyba šiandien yra viena perspektyviausių investavimo sričių. Pasaulinė automobilių tendencija  tokia, kad jeigu prieš keletą metų marža siekė 6%, tai šiandien ji išaugo iki 9%.

Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ir Forex rinkoje analitikai bandė nustatyti, pirma, kokia yra dabartinė Amerikos automobilių pramonės būklė, ir antra, kurios JAV automobilių kompanijų akcijos labiausiai domina investuotojus.

 

Kaip lekia šaunioji „trikinkė“ ... arba pardavimų apimtys


Kaip žinia, arklių trikinkė buvo sugalvota greitam važinėjimui ilgais nuotoliais. Logiška klausti: kaip juda amerikietiška „trikinkė“? Ir dar. Kuris iš General Motors, Ford ir Chrysler  yra ieninis (vidurinis) arklys, o kurie dvaili (šoniniai) arkliai? Atsakymų į šiuos klausimus paiešką pradėsime nuo priminimo, kad dar visai neseniai JAV vyriausybė galvojo tik apie tai, kaip išgelbėti savo stambiausius automobilių gamintojus. Šiandien gi ekspertai su nuostaba konstatuoja, kad per pastaruosius dvejus metus jie sugebėjo ne tik atsilaikyti, bet ir pasiekti žymų pardavimų augimą. O juk tai svarbiausias kriterijus vertinant bet kurio automobilių gamintojo veiklą. Taigi, panagrinėsime kiekvieno iš „Didžiojo trejeto“ pardavimų apimtis.

 

 

General Motors Co. Pasakyti, kad tai yra didžiausias JAV automobilių koncernas, reikštų nepasakyti nieko. Todėl, kad GM  ilgus 77 metus (iki 2008 metų) buvo didžiausias automobilių gamintojas pasaulyje. Šiandien jam priklauso tokios gerai žinomos automobilių markės, kaip Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Holden, Opel ir Vauxhall. Jos gaminamos 35 šalyse, o parduodamos 192 valstybėse.
2011 metai GM  koncernui neabejotinai buvo spartuoliški, kaip jau buvo minėta, jis atgavo didžiausio pasaulyje automobilių gamintojo titulą. Pasaulinių pardavimų apimtys sudarė daugiau negu 9 mln. automobilių, o tai 7,6 % daugiau nei neblogais 2010 metais. GM pasaulinę automobilių rinkos dalį  sudarė ganėtinas 11,9
%. Kompanija pirmavo ir savo šalyje: pardavė 2,5 milijono automobilių (+13%). Ford,  pardavęs 2,14 milijono automobilių (+9%), liko 2-je vietoje.

Ypač reikia paminėti Chevrolet prekinio ženklo laimėjimus: pagal pardavimų apimtis praėjusiais metais jis buvo 4-tas, o pagal augimo tempus - 1-mas pasaulyje (rinkos dalis - 2,61%). Pačios sėkmingiausios šios mašinos pardavimo rinkos buvo: JAV (+14%, vis tik nusileido savo tiesioginiam konkurentui Ford), Kinijoje (+9,5%, apskritai, GM, kartu su Volkswagen, tapo populiariausia marke šioje šalyje),  Vietname (+79 %), Turkijoje (30%) ir Vokietijoje (21%). Apie Rusiją atskiras pokalbis. Todėl, kad būtent Chevrolet Rusijoje jau penktus metus iš eilės tampa pirmaujančiu automobilių prekiniu ženklu (2011 metais +49%). Rusijoje Chevrolet rinkos dalis 2011 metais sudarė 6,39%.


Kaip paaiškino Masterforex-V Akademijos ekspertai, akcijų kaina suformavo aukštesniojo banginio lygio A/B bulių bangą. Tolesnis įvykių vystymasis bus susijęs su išėjimu duotojo fleto. Viršutinės fleto ribos pramušimas su pilnaverčio FZR formavimu parodys trendo pasikeitimą iš meškų į bulių ir artimiausiu pasipriešinimo lygiu bus MF pivotas 26,55, o apatinės fleto ribos pramušimas parodys tolesnį meškų judėjimą „nukirstos“ C bangos pavidalu.

 

 

Ford Motor Co. Tai antrasis stambiausias JAV automobilių gigantas, antrasis tiek JAV rinkoje (po GM), tiek ir Europoje (po Volkswagen). Galima dar pridėti, kad jis užima 10-ąją vietą stambiausių JAV kompanijų Fortune 500 sąraše ir 25-ąją - didžiausių pasaulyje korporacijų Global 500 sąraše. Ford automobiliai gaminami 80 JAV, Rusijos, Kanados, Vokietijos, Kinijos ir kt. įmonių.
Per 2011 metus Ford Motor Co gamyba sudarė beveik 5,7 milijono automobilių, lyginant su 5,3 mln. 2010 metais. Pernai, kaip beje ir 2010 metais, patys amerikiečiai pirmenybę teikė būtent Ford automobiliams – 2,14 mln. automobilių (+11%). Kas jau kas, o jau jie tikrai nusimano apie automobilius. Šios markės pardavimai išaugo ir Rusijoje, net 30 proc. Beje, kas 5 automobilis Rusijos keliuose yra būtent Ford. Dar geriau jie buvo pardavinėjami Persijos įlankos Arabų valstybių bendradarbiavimo tarybos valstybėse, įskaitant Arabų Emyratus (+55%). Vienintelė kryptis, kurioje šių automobilių pardavimas sumažėjo - tai Europos rinka (-1,3%).


Nepaisant to, koncernas turi tiesiog napoleoniškų planų - jis pareiškė, kad iki 2015 metų pardavimai turėtų pasiekti 8 mln. automobilių. Be to, 60-70% augimo bus Azijos-Ramiojo vandenyno ir Afrikos šalių sąskaita.


Ford Motor Company akcijų grafike formuojasi bulių banga C tariamame korekciniame judėjime. Artimiausias svarbiausias pasipriešinimas yra MF pivotas 14,22. MF pasvirimo kanalo ir MF pivoto pramušimo atveju, suformuojant FZR, ilgalaikis meškų trendas tęsis.

 

 

Chrysler Group LLC. Tai trečias pagal dydį  JAV automobilių gamintojas, mažiausias „Detroito trejeto“ atstovas. Praėjusieji metai buvo gana sėkmingi ir Chrysler koncernui -  automobilių pardavimams visame pasaulyje  išaugo iškart 24%. Sparčiausią augimą (+26%) jis parodė savo tėvynėje. 1,37 milijono parduotų automobilių - tai 4 vieta JAV. Chrysler dalis JAV rinkoje išaugo 11,4% ir Kanados rinkoje - iki 14,5%.

Kadangi 2014 m. koncernas planuoja padidinti pardavimus iki 2,8 mln. automobilių  per metus,  galima konstatuoti, kad su Chrysler ambicijomis viskas tvarkoje.

Pasak analitikų, pardavimų augimui JAV ir keliuose kituose regionuose šalia ekonominės padėties stabilizavimo padėjo ir mažos skolinimosi palūkanų normos, didelės nuolaidos perkant automobilius, ypač visureigius ir didelius pikapus. Akivaizdu, kad JAV automobilių pramonė ne tik išėjo iš krizės, bet ir patiria rimčiausią per pastaruosius metus pakilimą. Nurodytos pardavimų apimtys rodo  visų šių automobilių gamintojų perspektyvumą. Ir vis dėlto geriausiai parduodamas automobilis Amerikoje išlieka Ford.


Šiuo metu Chrysler Group LLC (Chrysler) yra bendra įmonė su Italijos Fiat koncernu. Generalinis direktorius  - Serdžio Markionė (Sergio Marchionne); kartu jis yra ir Fiat vyriausiasis valdytojas.


Fiat SpA akcijų kursas, per 2 punktus nepasiekęs 4,30 istorinio minimumo, suformavo nukirstą c(C) bangą. To patvirtinimas bus MF pivoto 7,37 pramušimas. Tolesnius bulių judėjimo tikslus bus galima apsiskaičiuoti po aukštesnio banginio lygio bulių A/B bangos susiformavimo.

 

 

Finansiniai rodikliai

Ne mažiau svarbus automobilių gigantų darbo rodiklis yra jų pelnas. Juk jis - bet kokio verslo varomoji jėga. Kaip gi čia klostosi  „Didžiojo trejeto“ reikalai?

 


General Motors Co (kapitalizacija sudaro beveik 50 mlrd. JAV dolerių). GM per pirmuosius devynis 2011 metų mėnesius (naujesni skaičiai dar negauti) padidino grynąjį pelną 71,1% - iki  7,11 mlrd. JAV dolerių. Bendros koncerno pardavimų apimtys ir pajamos išaugo 13,76% ir sudarė 112,29 milijardų JAV dolerių. Veiklos (operacinis) pelnas sudarė 5,82 mlrd. JAV dolerių (+23,5%).

 

 

 

General Motors pelnas per praėjusius metus akivaizdžiai viršijo lūkesčius dėl:
- pardavimų vidaus rinkoje pagerėjimo, taip pat Šiaurės Amerikos ir Azijos rinkos dalies padidėjimo;
- automobilių kainų padidėjimo, o tai atnešė dar 1 mlrd. JAV dolerių (apie 1,31 mlrd. eurų);
- naujojo kompanijos kurso - gaminti ekonomiškesnius automobilius (pavyzdžiui, Cruze);
- Japonijos konkurentų problemų, susijusių su kovo mėn. žemės drebėjimo pasekmėmis ir kt.


GM, labai nukentėjęs nuo finansinės krizės, 2009 m. patyrė bankroto procedūrą, dėlto buvo sukurta nauja kompanija - General Motors Company. 2010 metais ji grįžo į vertybinių popierių biržą ir pardavė savo akcijas už 23,1 mlrd. JAV dolerius, o tai be kitų dalykų buvo istorinis rekordas. Tuomet vienos paprastosios akcijos vertė buvo 33 JAV doleriai. Šiandien pagrindiniai kompanijos akcininkai yra JAV finansų ministerija (35,5%), United Auto Workers (10,3%) ir Canada Gen Investments (9%).


Ford Motor Co (kapitalizacija sudaro apie 59 mlrd. JAV dolerių). 2011 metai šiai kompanijai buvo sėkmingiausi per pastaruosius 13 metų, ji parodė užtikrintą augimą praktiškai pagal visus rodiklius:
- pagal metų rezultatus grynasis pelnas išaugo tris kartus ir sudarė 20,21 mlrd. JAV dolerių, pasiekęs piką nuo 1998 metų (1998 metais - daugiau negu  22 mlrd. JAV dolerių)
​​. Nors IV ketvirtį jis buvo mažesnis negu tikėtasi (200 JAV milijonų dolerių mažiau negu 2010 metais);
- pelnas, perskaičiavus vienai paprastajai akcijai, padidėjo iki  4,94 JAV dolerių lyginant su 3,28 JAV doleriais 2010 metais;
- pajamos siekė 136,3 mlrd. JAV dolerių, lyginant su 120,9 mlrd. JAV dolerių praėjusiais metais.


Ford finansiniai rodikliai būtų buvę dar geresni, jei ne:
- 2011 metų mokesčių lengvatų, kurias kompanija turėjo nuo 2006 metų, panaikinimas;
- susilpnėjusi situacija Europos rinkoje;
- potvynis Tailande (ten yra kompanijos gamykla);
- išaugusios metalo kainos ir kt.


Kaip žinoma, Ford Motor jau daugiau negu 100 metų kontroliuoja Fordų  šeima. 2010 metų spalį jai priklausė 40% akcijų, suteikiančių balsavimo teisę, likusios buvo  laisvoje apyvartoje.


Chrysler Group LLC (kapitalizacija vertinama maždaug 8 mlrd. JAV dolerių).

Jei 2010 metai Chrysler kompanijai buvo vien tik nuostolių metai (reikėjo grąžinti daugiamilijardines skolas), tai praėjusiais metais kompanija

Paskelbimo data: 2012-05-04 16:25 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą
Paskutinės naujienos
Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis
Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis
Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus
Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55