Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Penktadienis, lapkričio 15, 16:37 (GMT +02:00)




Fondų ir prekių rinkos

Investuotojams: ar Volkswagen Group aplenks General Motors?

Investuotojams: ar Volkswagen Group aplenks General Motors?

Automobilių naujienos, Volkswagen. Jei kai kuriems automobilių gamintojams (japonams, prancūzams ir kt.) 2011 m. buvo nesibaigiančių rūpesčių, nusivylimų ir negrįžtamų praradimų metai, tai Europos rinkos lyderiui ir Vokietijos automobilių pramonės pasididžiavimui, daugelį prekinių ženklų turinčiamVolkswagen Group koncernui (apjungiančiam tokius prekinius ženklus, kaip Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen) jie buvo daugiau nei sėkmingi.

Kas sąlygoja Volkswagen Group sėkmę ir ar verta investuotojams toliau pirkti didžiulio koncerno vertybinius popierius: akcijas, obligacijas, opcionus ir kartu su juo gauti savo pelno dalį?

Kas sąlygoja nesiliaujantį Volkswagen Group akcijų augimą net ir krizės metu?

Volkswagen Group sėkmę lėmė šie automobilių koncerno veiklos veiksniai, - sako Masterforex-V Akademijos  prekybos biržoje analitikai:
-VW Group koncernas žinomas ir vertinamas visame pasaulyje. Net pačių brangiausių automobilių prekinių ženklų reitingas 2011 m. negalėjo apsieiti be jo mašinų: 6-ąją vietą užėmė Audi (prekinio ženklo vertė 6,17 mlrd. JAV dolerių), 8 –tą  - Porsche (vertė – 4,580 mln. JAV dolerių). O Volkswagen jau šiais metais pripažintas sėkmingiausiu prekiniu ženklu pagal  „What Car Awards“ versiją;
- jo automobiliai  pristatyti visose nišose,  kiekvieno skoniui ir kišenei:  yra ekonomiškas - VW Golf (ar prisimenate anekdotą: naftos karalius perka auksinį Cadillac. Duoda pardavėjui čekį ir sako: - Grąžą atsiųskite Volkswagenais), prestižiniai - Audi, greiti - Porsche;
- automobilių koncernas tvirtai įsitaisė beveik visų automobilių reitingų pirmajame dešimtuke. Pavyzdžiui, Porsche 911 ir Volkswagen UP (kartu su BMW 3 Series) prestižiniame tarptautiniame konkurse „Pasaulio metų automobilis“ (World Car of the Year) pateko į finalininkų trejetuką. O automobilių markių patikimumo reitinge (JD Power), garbingoje 3 vietoje įsitaisė Audi;
- nuolat auga šių automobilių paklausa. Vartotojai visame pasaulyje aukštai vertina Audi, Porsche, Volkswagen ir kitus koncerno automobilius. To įrodymas - VW Group  pripažinimas, kaip neginčijamo pardavimų lyderio Vokietijoje - beveik 37% visų naujų automobilių. Savo šalyje tokie modeliai, kaip Golf, Passat ir Polo  praėjusiais metais pirmą kartą užėmė visas tris prizines vietas populiariausių automobilių sąraše.  Be to, VW Group išlieka Europos automobilių rinkos lyderė, turinti 23,3% jos dalies. Ar galima įsivaizduoti pasaulį be vokiškų automobilių?
- prestižiniai automobiliai. Remsimės Vokietijos finansų savaitraščiu Wirtschaftswoche, reguliariai skelbiančio prabangos prekių, kurias turi turėti bet kuris save gerbiantis turtingas žmogus, reitingu. Taigi, pirmąsias vietas užima Vokietijos automobilių gamintojų modeliai, tarp jų ir Porsche. Suprantama - tokiais automobiliais į duonos parduotuvę nevažiuosit;

- Volkswagen Group patenka į stambiausių automobilių koncernų trejetuką (kartu su GM ir Toyota). 2011 m. jis nugalėjo praėjusių metų lyderį - Toyota. O „prarijęs“ elitinių sportinių automobilių gamintoją Porsche (jam pažadėta didelė autonomija), 2018 m. jis gali  tapti didžiausiu pasaulyje automobilių koncernu.

Automobilių tiekimai į rinką nuo 2011 m. sausio iki birželio:

 



Na, ar tai ne sėkmė? Tačiau užsienio spaudoje (The Guardian, The Financial Times, The New York Times, Forbes) ir kitose  masinės informacijos priemonėse kartais pasirodo straipsniai  skambiais pavadinimais – „Kur ritasi Vokietijos automobilių pramonė?“, „Vokietijos automobilių pramonė nevairuoja!“, kuriuose rašoma apie artėjantį jos buvusios šlovės saulėlydį, apie tai, kad Vokietijos automobiliai prarado savo kokybę ir kt. Šiuo atžvilgiu galima prisiminti neseną Tarptautinės rinkos agentūros J. D. Power&Associates automobilių savininkų pasitenkinimo reitingą, kurio top 5-ke be Mercedes-Benz  daugiau „vokiečių“ neatsirado.  Audi, Volkswagen ir Porsche laimėjo tik 6-ąją, 12-ąją ir 14-ąją vietas (pastarųjų dviejų rodikliai buvo žemiau vidurkio industrijoje). Taigi, kiek gi pelninga investuoti į Volkswagen Group akcijas ir pirkti Volkswagen, Audi ir Porsche? Pabandysime išsiaiškinti.

VW Groups pasaulinių pardavimų apimtys: kaip „vokiečiai“ atakuoja
 
Praėjusieji metai visai Volkswagen grupei ir jos pagrindiniams prekiniams ženklams -Volkswagen, Audi ir Porsche  - buvo rekordiniai. Volkswagen Group darbuotojų skaičius visame pasaulyje sudaro daugiau kaip 400 tūkstančių žmonių.
 
2011 metais Volkswagen Group koncernas pateikė aukščiausią pardavimo rodiklį per visą savo istoriją. Todėl Volkswagen Group 2011 metais užėmė antrąją vietą pasaulyje pagal parduotų automobilių skaičių – 8,26 mln. automobilių (+ 14,7 %). Tai  šiek tiek mažiau nei pasaulio lyderio – General Motors (9 milijonų vienetų). Šių metų pradžia VW grupei buvo gana sėkminga,  pavyzdžiui, vasarį, pasauliniai pardavimai padidėjo 17,7 %:
- 2011 metais Volkswagen pasiekė naują pasaulinių pardavimų rekordą – 5,1 mln. automobilių. Pardavimai ypač augo Kinijoje (+13,8 %), čia pirmą kartą buvo parduota daugiau kaip 1,72 mln. automobilių, Jungtinėse Amerikos Valstijose (+26,3 %), Indijoje (+151 %) ir Rusijoje (+100,4 %). Volkswagen užtikrintai pradėjo ir šiuos metus, pardavimai žymiai išaugo Jungtinėse Valstijose (sausio prieaugis 47,9 %), Vidurio ir Rytų Europoje (+67 %), Rusijoje (+118.4 %), tuo tarpu Kinijoje ir Vokietijoje sumažėjo atitinkamai 8,6 % ir 8,4%.
- Audi AG. Šio prekinio ženklo automobiliams praėjusieji metai buvo daugiau nei sėkmingi. Būtent 2011 metais Audi pirmą kartą istorijoje aplenkė Mercedes-Benz pagal pardavimus ir tapo antrąja didžiausia liukso klasės  automobilių gamintoja pasaulyje (po BMW). Kompanija  pardavė rekordinius 1,38 mln. vienetų (+ 19 %). Apskritai, kas metai vis rekordas. Didžiausia Audi rinka pirmą kartą tapo Kinija (+37 %), daugiau kaip 313 tūkstančių vienetų  Šio prekinio ženklo automobilių pardavimas auga ir šiais metais (+8%).
- Porsche AG. Jau kurį laiką tenka kartoti žodžius „pirmą kartą“. Taigi, pirmą kartą istorijoje Porsche pardavimai išaugo 21 % - beveik iki 117 tūkstančių automobilių. Tai gana garbingas skaičius liukso klasės sportinių automobilių gamintojui. Iki 2018 metų koncernas planuoja pakelti pardavimų lygį iki 200 tūkstančių automobilių per metus. Ir šiais metais toliau tęsėsi pardavimų augimas (sausio mėn. – 4,8%). Pardavimų skaičius išaugo dėl gerokai padidėjusių pardavimų Vokietijoje (+ 16 %) ir Šiaurės Amerikoje (+9,2 %), o štai pardavimus Kinijoje koncernas  padidino tik 0,1 %.

Volkswagen Group automobilių tiekimas per mėnesį, tūkst. vienetų:

 

Ką uždirbo „vokiečiai“ 2011 metais?

Kaip žinoma, daug svarbiau už automobilių pardavimo apimtis yra kompanijos rentabilumas, gamybos pajamingumas. Kaip gi  šiuo atžvilgiu sekėsi Volkswagen  Group  praėjusiais metais? Kuri jos markė buvo  pelningesnė?


■ Volkswagen AG:
- ikimokestinis pelnas pasiekė beveik 19 milijardų eurų, t. y. išaugo daugiau nei 2 kartus. Šis  rezultatas buvo geriausias per visą kompanijos istoriją;
- grynasis pelnas padidėjo iki 15,4 mlrd. eurų – taip pat daugiau nei 2 kartus;
- veiklos (operacinis) pelnas padidėjo iki 57,8 % ir sudarė 11,2 milijardų eurų;
- pelnas, tenkantis vienai paprastajai akcijai, sudarė 33,10 eurų, lyginant su 15,17 euro praėjusiais metais;
- įplaukos padidėjo beveik 26 % ir pasiekė 159 mlrd. eurų;
- dividendų mokėjimai padidėjo nuo 2,2 iki 3 eurų už vieną akciją.
Tik nuo šių metų pradžios Volkswagen akcijų vertė išaugo 20 %, padidindama kompanijos kapitalizaciją iki 60,2 mlrd. eurų. Vertybinių popierių kainos išaugo iki 141,15 eurų. Volkswagen prekinis ženklas uždirbo 3,8 mlrd. eurų (+75 %).

■ Audi AG. Praėjusiais metais buvo pelningiausias VW prekinis ženklas:
- veiklos (operacinis) pelnas išaugo iki 5,35 mlrd. eurų (lyginant su 3,3 mlrd. eurų 2010 m.);
- grynasis pelnas sudarė 4,39 milijardo eurų, padidėjęs beveik dvigubai;
- įplaukos padidėjo iki 44,1 mlrd. eurų, tai beveik 10 mlrd. eurų daugiau, nei pernai.

■ Porsche AG. Labiausiai dėl visureigio Cayenne padidėjusios paklausos, 2011 metai atnešė kompanijai didelius pelnus:
- ikimokestinis pelnas išaugo 22% - iki 2,05 mlrd. eurų;
- veiklos (operacinio) pelno marža sudarė 18,7%, todėl Porsche tapo pelningiausiu automobilių koncernu pasaulyje;
- įplaukos padidėjo 18% - iki 10,9 mlrd.  eurų.

Volkswagen Group veiklos (operacinis) pelnas pagal ketvirčius, mln. eurų:

 



Kaip padėką už gerą darbą  kompanija pažadėjo išmokėti kiekvienam savo darbuotojui - nuo inžinieriaus iki indų plovėjos – rekordines 7,6 tūkst. eurų premijas. Taip Volkswagen Group praėjusiais metais užsitikrino sau padorias finansinio tvirtumo atsargas ateičiai.

 Volkswagen Group biržos grafikas:

 



Masterforex-V Akademijos Portfelinių investicijų katedros analitikai teigia, kad Volkswagen Group akcijos yra gana stiprios, tai patvirtina analitikų prognozės 2012 ir 2013 metams (didžioji dauguma mano, kad pardavimų apimtys ir pelnas, tenkantis vienai akcijai, tik augs).

Apskritai, atsižvelgiant į tai, kad šiais metais tikimasi tolesnio fondų rinkų augimo, kompaniją galima nagrinėti kaip investicinį objektą. Norint pirkti šios kompanijos akcijas, verta sulaukti korekcijos visoje rinkoje ir, pasirodžius kylančios tendencijos (up trendo)  atsinaujinimo požymiams, ieškoti įėjimų pagal duotąjį instrumentą.



Šalia sėkmės visada nesėkmė?

2012 metai, pastebi Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ekspertai, žada būti jei ne sunkūs, tai tikrai sudėtingi. Manoma, kad Vokietijos ekonomikos augimo tempai vargu ar viršys 0,7 proc., naujų automobilių paklausa Vokietijoje ir pasaulyje artimiausioje ateityje neaugs taip sparčiai kaip praėjusiais metais, o tai reiškia, kad  sumažės gamybos užsakymai ir kris kompanijų pelningumas. O dar ir vidinės Volkswagen Group problemos. Jaudina daugelis dalykų, pavyzdžiui:
- automobilių techninė būklė. Nors tiesiog mūsų pasąmonės lygyje glūdi gilus pasitikėjimas vokiškų automobilių prekiniais ženklais, užrašas „Pagaminta Vokietijoje“ (Made in Germany) jau dešimtmečius laikomas aukščiausios kokybės ženklu, bet pastaruoju metu vis dažniau suklūstama dėl vokiškų automobilių patikimumo. Pavyzdžiui, Volkswagen  automobiliai sulaukia priekaištų  dėl elektros įrangos gedimų, kurie gali sukelti gaisrą arba gali atsisakyti stabdžiai,  Audi automobiliuose blogai veikia šildymo sistema, dėl ko salonas  arba visai neįšyla arba įšyla labai lėtai, taip pat yra problemų su užvedimo sistema (Audi A4 , A6, A8). Paskutinės šios srities naujienos - Porsche atšaukė 100000 Porsche Cayenne dėl blogai pritvirtintų priekinių žibintų, o Audi atšaukia A6 dėl saugos pagalvių defekto. Toks, tiesą sakant, nepigus automobilis kaip Audi po daugiau nei 100000 kilometrų ridos gali savo savininkui sukelti problemų ir  nemažas materialines išlaidas. Štai ir prasideda kalbos, kad šiandien japoniški automobiliai yra daug patikimesni nei vokiški;
- patogumas. Sunku užginčyti vokiškų automobilių komfortą. Neatsitiktinai tarp 10 geriausių automobilių (JAV kompanijos Ekologijos centras (Ecology Center) reitingas), kurių salonuose nustatyta mažiausia toksiškų garų koncentracija, 7-ojoje vietoje atsidūrė Audi S5. Tačiau tame pačiame reitinge tarp dešimties blogiausių automobilių, dėl salonų interjero apdailai naudoto žemos kokybės plastiko, 9-oje vietoje iš dešimties automobilių atsidūrė Volkswagen Eos. O kaip dėlto, kad kai kurie brangiojo Audi modeliai neturi pigių, bet absoliučiai būtinų dalykų, tokių kaip langų apšildymas, ypač priekinio stiklo, taip pat plautuvo bakelio ir purkštukų?
- aukštos kainos. Kažkaip dar galima paaiškinti pernelyg dideles liukso klasės kultinių sportinių automobilių kainas (Porsche 911 Carrera Coupe bazinė kaina – apie 400 000 Lt ir 911 Carrera S Coupe – apie 500 000 Lt.), o VW Golf 7 kaina prasideda nuo 17 tūkstančių eurų (apie 59 000 Lt);
- miglotos perspektyvos svarbiose realizacijos rinkose ir t. t.

Remiantis išsakytais argumentais, kyla logiškas klausimas - kaip galima paaiškinti paminėtas (ir nepaminėtas) Volkswagen Group problemas? Jūsų dėmesiui pateiksime tik keletą akivaizdžių paaiškinimų:
■ importinės dalys ir mazgai. Beveik visi vokiški automobiliai, įskaitant brangiausius modelius, daugiau ar mažiau yra surinkti iš agregatų, komponentų ir atsarginių dalių, pagamintų Rytų Europos ir Pietryčių Azijos šalyse, tai yra be deramos vokiečių kontrolės. Dėlto prastėja produkcijos kokybė ir patikimumas. Pavyzdžiui, japonai tai, kas svarbiausia automobilių pramonėje, stengiasi gaminti patys;
■ labai aukšta automobilių kaina, kurią lemia ir dideli Vokietijos mokesčiai. Kaip žinoma, šiuo metu vyraujantis sąstingis Europos automobilių rinkoje ir kova dėl pirkėjų reikalauja žymaus kainų sumažinimo;
■ tam tikras inžinerinės minties vangumas, specialistų trūkumas, nevykę marketingo sprendimai, tai kelios priežastys, dėl kurių, kaip sako ekspertai, Volkswagen pasiekė aklavietę savo modelių linijos plėtroje (kaip pavyzdys paprastai pateikiamas koncerno bandymas pratęsti gyvenimą pasenusiam Passat, kuriant Passat CC). Čia, galima paminėti nemokšiškai atliktus, nepamatuotai brangius susijungimus, pavyzdžiui, kad ir su Porsche. Tuo tarpu trys  koncerno prekiniai ženklai - Lamborghini, Bentley, Bugatti – per savaitę surenka daugiau automobilių, nei Porsche pagamina per metus;
■ per didelis dėmesys brangiems modeliams vietoje to,  kad būtų atiduotas prioritetas pigioms mašinoms, kurios turi didžiulę paklausą greitai besivystančiose Azijos rinkose. Kol vokiečių kompanijos buvo užsiėmusios „brangiais žaisliukais“, japonai ėmė juos stumti net iš jų vidaus rinkos;
■ lėta gamybos plėtra. Pavyzdžiui, jeigu Toyota turi įmones beveik 30 pasaulio šalių, praktiškai visuose planetos kontinentuose, tai Volkswagen Group gamina automobilius tik 21 šalyje, be to, daugiausia Europoje;
■ apsunkinti santykiai su Suzuki. Žinoma, kad Suzuki vadovas Osamu Suzuki apkaltino Volkswagen, kad jis pateikia japonų technologijas kaip savas (pavyzdžiui, kompaktiškų biudžetinių automobilių Indijos ir Pietų Amerikos rinkoms kūrimas). Įžeista Suzuki kompanija paskelbė apie partnerystės su Volkswagen Group nutraukimą ir pareikalavo grąžinti akcijas. Kadangi VW nesiruošia jų grąžinti, Japonijos kompanija paduoda Volkswagen į teismą;
■ yra pavojus atsirasti Volkswagen Group monopolijai Vokietijoje su visais iš to kylančiais padariniais. Priminsime, kad bendri koncerno vokiškų markių pardavimai siekia beveik 37% visų naujų automobilių.

Sekasi tam, kas veža

Kadangi sėkmės, kaip žinia, už pinigus nenupirksi, ji yra atlygis už ilgą uolų darbą. Gerai būtų sužinoti, kas padėjo, padeda ir padės Volkswagen Group užimti pavydėtiną poziciją pasaulinėje automobilių rinkoje? Kokie gi tie vokiečių koncerno augimo faktoriai? Kokia kryptimi vystysis koncernas per artimiausius metus, kokios numatomos naujos Volkswagen veiklos tendencijos? Tiesiog pasakysime, koncerno vadovybė nesiruošia užmigti ant laurų, rengiamasi didelei automobilių giganto reformai. Paminėsime pagrindines VW Group planuojamo restruktūrizavimo ir perkrovos kryptis:
1. Dar nematytų mastų investicijos. Koncernas per ateinančius penkerius metus planuoja investuoti į gamybą rekordinius 62,4 mlrd. eurų. Čia tai bent dosnumas. Kažkas mėšlungiškai bando išlaikyti esamą gamybą, bet VW Group 2018 m. numato padidinti savo darbuotojų skaičių iki 50 tūkstančių ir išleisti daugiau nei 10 milijonų automobilių per metus.
2. Gamybos modernizavimas. Paskelbta, kad Volkswagen ketina surengti nei daugiau, nei mažiau -  pramoninę mini-revoliuciją, ruošiamasi rimčiausiai gamybos metodų peržiūrai per paskutiniuosius 20 metų. Galutinis tikslas turėtų būti gamybos sąnaudų sumažinimas 20 proc. To bus siekiama, kuriant įvairius automobilius iš absoliučiai standartizuotų komponentų (elektros, elektronikos, vairo valdymo, pakabos ir kt.), dėl ko jais bus galima keisti tarpusavyje ir tai leis sutaupyti apie 5 milijardus eurų per metus, be to, trečdaliu sumažins surinkimo laiką. Tiesa, skeptikai jau įspėja – menkiausia klaida bent vienos detalės konstrukcijoje gali priversti atšaukti daugybę visų markių modelių, be to, markės netektų individualumo.
3. Naujų technologijų diegimas. Volkswagen Group pasirinko ekonomiškų ir ekologiškų modelių kryptį. Koncernas žada, kad kiekviena nauja jo modelių karta bus 10-15% ekonomiškesnė, nei jos pirmtakė. Taigi, Volkswagen išsijuosęs dirba, kurdamas modulinę platformą su skersine variklio padėtimi, kuri leis beveik iki 90% sumažinti variklių surinkimo variantų skaičių, taip pat įstatinėti bet kokius alternatyvius variklius. Šie pasiekimai jau buvo pripažinti ir gavo „Vokietijos ekonomikos inovacijų premiją -  Pirmąją pasaulyje premiją inovacijų srityje“.
Tarp kompanijos ambicingų tikslų  - tikslas tapti lydere ekologijos srityje. Šios perspektyvios krypties pasiekimų pavyzdžiu gali būti 5 kartos Volkswagen Polo sedanas, kuris jau spėjo laimėti daugelį tarptautinių apdovanojimų – „2011 metų automobilis“, „Geriausias ekologiškas  metų automobilis“, „Auksinis vairas", „Žaliasis ratas", „Proveržis dizaino ir inovacijų srityje“. VW Group vadovas Martinas Vinterkornas (Martin Winterkorn) jau paskelbė 2013-uosius metus koncerno „elektrinio mobilumo metais“. Šiuo atžvilgiu kompanijos labiausiai laukiamas yra sportinio automobilio modelis, aprūpintas visa elektros įranga – tai Audi R8 e-tron. Be to, vokiškos mašinos pripažintos „protingiausiomis“ visame pasaulyje, ir jų „išmintingumas“ toliau auga ne dienomis, o valandomis. Žinoma, kad didžiausią telematinių servisų (aptarnavimo tarnybų) skaičių  Europos automobilių gamintojų tarpe siūlo būtent Vokietijos automobilių pramonė. Šiandien automobilis jau pats informuoja aptarnavimo centrą apie gedimą arba iškviečia greito reagavimo tarnybą avarijos atveju. Tačiau to nepakanka. Pavyzdžiui, Porsche inžinieriai ketina sukurti sistemą, artimą autopilotui, kuri faktiškai paverčia vairuotoją keleiviu.
4. Visų markių produktų linijos plėtra ir naujų modelių išleidimas. Tiesa, nauji Volkswagen Groups modeliai ir taip pasirodo kasmet. Papildomos perspektyvos atsiveria todėl, kad iki šių metų pabaigos VW ketina įsigyti likusias Porsche akcijas (50,1% ). O Porsche AG planuoja išplėsti savo modelinę liniją visureigio Porsche Macan dėka. Jau šių metų pavasarį jis planuoja išleisti naują garsaus sportinio automobilio Porsche 911 versiją ir t. t.
5. Naujų rinkos segmentų įsisavinimas. Neatsisakant senų, metais ir dešimtmečiais patikrintų kompaktiškų automobilių, kurie ir toliau sudaro didžiąją pardavimų dalį, Volkswagen koncernas ketina rimtai dirbti naujomis kryptimis. Atsižvelgiant į tai, kad pasaulyje auga didelių, liukso klasės automobilių paklausa, ypatingos viltys dedamos į Porsche ir Audi. Iškeltas uždavinys apie 2015 m. premijiniame segmente aplenkti BMW. Kompanija Audi  pasirengusi per artimiausius ketverius metus investuoti į naujas technologijas ir gamybos plėtrą 13 mlrd. eurų. Ir dar viena naujiena. Audi pradėjo derybas dėl  motociklų gamintojo Ducati pirkimo. Tai svarbu ir dėl to, kad skirtingai nei BMW,  Volkswagen modelių linijoje kol kas nėra motociklų.
6. Naujų rinkų užkariavimas. Koncernas ir be to yra plačiai pristatomas tarptautinėse rinkose (beje, tai padėjo jam išgyventi krizę geriau nei kitiems), bet kokiu atveju, labiau nei Prancūzijos ar Italijos automobilių gamintojai, tačiau jis ir toliau stiprina savo pozicijas pasaulyje. Volkswagen jau turi 17% dalį Kinijos rinkoje, šiuo metu aktyviai įsisavina Rusijos automobilių rinką, kuri jau 2015 metais gali tapti Nr.1 Europoje. Koncernas jau pasirašė susitarimą dėl savo automobilių surinkimo gamykloje GAZ Nižnij Novgorode.
7. Pasaulinio įmonių tinklo plėtra. Volkswagen gerai supranta, kad aplenkti General Motors jis galės tik tuomet, jei išplės savo gamybą pasaulyje. Taigi, VW Group ruošiasi statyti naujas gamyklas, visų pirma, Pietryčių Azijoje. Koncerne manoma, kad jo dalyvavimas šiose rinkose vis dar nepakankamas. Todėl 2014 m. numatoma paleisti dar vieną gamyklą Kinijoje. Volkswagen susidomėjo ir Malaizijos gamyklomis. Koncerną domina ir Šiaurės Amerika. Taigi, Audi planuoja ne vėliau kaip iki 2015 metų pradėti  gamybą  JAV ir Meksikoje. Priminsime, kad nuo 2007 metų Volkswagen gamina automobilius Kalugoje ir t. t.

Ir, žinoma, pagrindine koncerno augimo garantija  lieka vidaus rinka. Vokiečiai tradiciškai labiau vertina „savo“ prekinį ženklą ir negaili pinigų brangiems ir prestižiniams automobiliams. Juos galima suprasti, ko gero, tik vokiečiams pavyko automobilių pramonėje padaryti neįmanoma, o būtent - pasiekti beveik visišką žmogaus ir automobilio vienybę. Ir Europoje Vokietijos automobilių rinka tebėra pagrindinė ir lemiama.

Iki 2016 m. Volkswagen Group planuoja pasiekti vidutiniškai apie 6%  kapitalinių išlaidų ir pajamų santykį, o tai yra  konkurencingas rodiklis, galintis užtikrinti stabilią ateitį. Apskritai, ne atsitiktinai investuotojų pasitikėjimo indeksas Vokietijos ekonomika (ZEW) šiemet pakilo - nuo 5,4 punkto vasarį iki 22,3 punkto kovo mėnesį. Kaip sakoma, be komentarų.

Taigi, Volkswagen Group sėkmės  paslaptis visumoje yra aiški ir akivaizdi, čia nėra nieko nuostabaus. Pirmiausia, reikia stengtis gyventi ne senais nuopelnais, o naujomis užduotimis. Antra, visuomet pirmenybę teikti kokybei, o pelnas ateis pats. Ir trečia, sekasi tiems, kurie daro tai, ką kiti tik ketina daryti. Tai reiškia, laikykis, General Motors!

Paskelbimo data: 2012-04-23 11:26 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Nuolatinis kriptovaliutų augimas - galimybė investuotojui

Viena pagrindinių rinkos tendencijų šiais metais yra fenomenalus pagrindinių kriptovaliutų, kelis kartus padidinusių savo kainą, augimas. Populiariausia kriptovaliuta - Bitkoinas (bitcoin, BTC) - kurios augimas įveikė 2600 dolerių ribą. Šių metų sausio mėnesį už 1000 dolerių įsigytą 1-ną bitkoiną birželio pradžioje buvo galima parduoti už 2600 dolerių, iš vieno vieneto gaunant 1600 dolerių pelną.

Paskelbimo data: 2017-06-28 08:30

Valiutų porų EUR/USD ir GBP/USD apžvalga

Valiutų porų EUR/USD ir GBP/USD analizė atlikta Masterforex-V prekeivių einamajam momentui naudojantis apyvartų indikatorių parodymais.

Paskelbimo data: 2016-10-25 20:10

Nafta: trūkumas ar perteklius?

Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) perspėjo, kad investicijų į naftos gavybą mažėjimas, prasidėjęs prieš dvejus metus, gali nesustoti ir 2017 metais ir artimiausiais metais gali lemti žymų trūkumą rinkoje. 2015 metais pasaulinės investicijos į energetikos sektorių sumažėjo 8% iki 1,83 trilijono dolerių, sakoma TEA pranešime.

Paskelbimo data: 2016-09-28 05:56

Naftos kainos krinta iki daugiasavaitinių minimumų

Naftos kainos nukrito iki daugiasavaitinių minimumų, nes Irano eksporto padidėjimas ir naftos tiekimo atsinaujinimas iš Libijos ir Nigerijos sustiprino investuotojų baimes, kad pasaulinis perteklius išliks. Apie tai portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Forex kompanijos NordFX analitikai. Brent ir WTI naftos ateities sandorių kaina per vieną savaitę nukrito 9-10 procentų, kas įrodo stiprų naftos rinkos volatilumą. „Praeitą savaitę mes matėme daug kritimo naujienų. Rinką įtakoja silpni fundamentalūs veiksniai“, - sakė LBBW naftos analitikas Frankas Klumpas (Frank Klumpp).

Paskelbimo data: 2016-09-20 15:08

Pasaulinės naftos kainos ir toliau mažėja

Naftos kaina ir toliau krinta, tai liudija Londono ir Niujorko biržų sandorių duomenys. Daugiau apie tai pasakoja portalas „MarketLeader“.

 

Elektroninės prekybos duomenys rodo naftos pigimo tendenciją. Po pranešimų apie britų referendumo rezultatus, pasaulinės naftos kainos iškart sumažėjo daugiau nei 1 procentu, tuo pačiu WTI naftos barelio kaina nukrito žemiau 50 JAV dolerių.

Paskelbimo data: 2016-07-07 15:50

Pasaulio bankas padidino savo prognozes dėl naftos kainų 2016 metais

Gerėja kai kurių specialistų lūkesčiai dėl kainų tendencijų naftos rinkoje einamaisiais metais. Pasaulio banko ekspertai tikisi pasiūlos pertekliaus sumažėjimo ir tai taps kainos padidėjimo priežastimi. Apie tai praneša portalo „Market Leader“ žurnalistai.

Paskelbimo data: 2016-05-02 14:56

Aukso ateities sandoriai gali vėl smukti

Kaip portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Tarptautinio Forex prekeivių susivienijimo (TFPS) analitikai, praėjusią savaitę auksas turėjo neblogą paklausą ir tai leido jam įveikti pasipriešinimą 1257 taške. Pramušęs šią žymą, taurusis metalas galėjo judėti toliau - prie 1270 dolerių už unciją žymos.

Paskelbimo data: 2016-04-26 04:03

Nigerija prisijungė prie iniciatyvos sumažinti naftos gavybos apimtis

Neseniai viename iš interviu Rusijos energetikos ministras Aleksandr Novak paminėjo, kad optimali visus tenkinanti naftos kaina yra 50 dolerių už barelį žymos ribose. 75% naftos eksporto apimančios valstybės pareiškė sutikimą apriboti naftos gavybos apimtis. To pakanka, kad naftos kaina pradėtų kilti. Iranas šiam susitarimui vis dar nepritaria. Tačiau Nigerijos naftos ministras Emanuelis Kačikvu, atvirkščiai, pareiškė, jog jo šalis palaiko šią iniciatyvą. Kaip yra žinoma, Nigerija yra stambiausia naftos tiekėja Afrikoje.

Paskelbimo data: 2016-02-23 12:15

Aukso kaina gerokai išaugo ir pasiekė metinį maksimumą

Finansinio nestabilumo baimė, dolerio kurso kritimas ir JAV iždo obligacijų pajamingumo sumažėjimas įtikino investuotojus ieškoti prieglobsčio tauriajame metale, dėl šių priežasčių aukso kaina šoktelėjo daugiau nei 4 procentais ir pasiekė metinį maksimumą. Kaip portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Forex kompanijos TeleTrade analitikai, nuo metų pradžios auksas pabrango 15% dėl pasaulio fondų rinkų žlugimo.

Paskelbimo data: 2016-02-13 08:42

Kylanti naftos kaina nekelia rinkos pasitikėjimo

Naftos rinkos volatilumas daro įtaką fondų aikštelių dinamikai. Sandoriai yra veikiami neapibrėžtų OPEC veiksmų dėl naftos gavybos mažinimo. Pagrindinių naftos šalių-eksportuotojų veiksmų dėl tiekimų sumažinimo koordinacijos tikimybė yra gana maža. Čia verta pridėti jautrią energijos nešėjų rinką. Pagrindinis prekinės-žaliavinės rinkos dalyvis, Kinija, išėjo Naujametinių atostogų. Kaip portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Forex kompanijos TeleTrade analitikai, rinkoje stebimi trūkinėjantys, nepamatuoti judėjimai

Paskelbimo data: 2016-02-09 19:00