Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Ketvirtadienis, lapkričio 14, 16:39 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Investuotojams: ar Volvo sugebės aplenkti BMW, Audi ir Mercedes-Benz?

Investuotojams: ar Volvo sugebės aplenkti BMW, Audi ir Mercedes-Benz?

Automobilių rinkos naujienos, Volvo. Kaip žinoma, nuo 2010 m. legendinę Volvo markę, anksčiau priklausiusią Ford  kompanijai, dabar kontroliuoja Kinijos grupė Geely Holding Group. Nuo to momento jau praėjo metai, o tai reiškia, kad ekspertai, specialistai, ir, žinoma, investuotojai gavo pirmuosius duomenis apie  „Volvo Car Corporation“ „savijautą“ naujoje šeimoje, leidžiančius tam tikru mastu įvertinti jos artimiausią ateitį. Tačiau problemų kelia tai, kad šie naujausi duomenys yra nevienareikšmiai  ir prieštaringi.

Ką gi mums paliko praėjusieji metai?

Kaip sako Masterforex-V Akademijos ekspertai, viena vertus, Volvo naujienos yra gana perspektyvios:
- sparčiausiai besivystantis automobilių prekinis ženklas pasaulyje. Per metus įmonės augimas padidėjo nuo 21proc. iki 29 proc. Be kitų dalykų, tai susiję ir su tuo, kad įmonė priklauso Geely kompanijai ir tai suteikė galimybę patekti į sparčiai augančią ir kiekvieno rimto automobilių gamintojo pageidaujamą Kinijos rinką;
- legendinio Volvo saugumo dėka jis tapo garsus visame pasaulyje (priminsime, kad kompanija pirmoji serijinėse mašinose įrengė trijų taškų saugos diržus, vaikiškas sėdynes, pripučiamas užuolaidėles, aktyvius galvos atlošus ir kt.) ir toliau pritraukia daug pirkėjų. Apie šių automobilių patikimumą kalbama ne kaip kitaip, kaip tik tai, kad jie yra nuobodžiai-tobulo, totalaus saugumo. Šie nuopelnai praėjusiais metais buvo pripažinti abiejose Atlanto pusėse. Pavyzdžiui, Volvo S60 buvo vienintelis europinis „liuks“ klasės automobilis,  gavęs aukščiausią saugumo įvertinimą JAV (US-NCAP );  iškart 5 Volvo modeliai - C30, S60, S80, XC60 ir XC90" - gavo JAV kelių saugumo draudimo instituto „2012 Top Safety Pick“  apdovanojimą. Vokietijoje ši švedų automobilių markė užėmė pirmąją vietą, aplenkusi visus Vokietijos ir Japonijos premijinius prekinius ženklus (JAV agentūros J.D. Power rezultatai) ir t.t.;
- geriausias kainos ir kokybės santykis. Priminsime, kad Amerikos automobilių žinyno Kelley Blue Book ekspertai neseniai labiausiai prieinamu premijinio prekinio ženklo automobiliu pripažino Volvo C30 (buvo renkami automobiliai su mažiausiomis eksploatavimo sąnaudomis per penkerius metus,  atsižvelgiant į viską - nuo benzino ir draudimo išlaidų iki techninės priežiūros ir remonto);
- lengvai atpažįstama išvaizda. Dėl jo firminio kampuoto dizaino, šaltoko skandinaviško patrauklumo, Volvo neįmanoma supainioti su kitomis mašinomis, o individualumas - ne paskiausias veiksnys renkantis automobilį.

 

Pati Volvo korporacija kupina vilties dėl ateities, spinduliuoja optimizmu, patikindama, kad su naujuoju savininku, nauju gamybos organizavimu ir nauja vadovų komanda, be abejo, taps geriausiu automobilių gamintoju pasaulyje. Tačiau medalis turi dvi puses. Taigi, kita vertus, daugelis ekspertų mano, kad  praėjusieji metai su nauja jėga patvirtino nuogąstavimus, kad kompanijos savininkų pasikeitimas reiškia legendinės markės istorijos pabaigą. Žiniasklaidoje neretai galima matyti tokias antraštes  - „Kinija „ suvalgė“ Švedijos automobilių pramonę“, „Švedų automobilių pramonę „pastatė prie sienos“, girdi:
- Kinija dar taip ir nepadėjo Volvo, kaip ji norėtų. Apskritai, kompanijos padėtis apgailėtina. Pasirodo, antra santuoka - naujos viltys ir senos problemos;
- Volvo tampa kiniška. Tokios Volvo, kurią visi žino ir vertina, kuri moka gaminti brangius ir patogius automobilius, daugiau nebebus. Švedijos automobilių pramonės charizma išnyks – taip, automobilių pramonės, kuri niekada nesivaikė apsimestinių turtų ir perdėtos prabangos (akivaizdu, tai ne LED girliandų ir kitų pasipuikavimo dalykų mėgėjų automobilis), kuriai pirmoje vietoje visada  būdavo žmogaus gyvybė (na, kurgi dar parenkamos tokios salono apdailos medžiagos, kad jos nekenktų alergiškiems žmonėms?).

Tai kaipgi investuotojams traktuoti  antrąją  Volvo korporacijos santuoką? Kokį svarbų ilgalaikių investicijų signalą kompanija pateikia šiandien? Atsakymo į šį ir kitus klausimus  ieškojo Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ir Forex rinkoje analitikai.

Pardavimų apimtys arba ... kaip „sukosi“ ir kur „riedėjo“  Volvo  korporacija 2011 metais

Kaip žinome, išvertus iš lotynų kalbos „volvo“ reiškia „aš sukuosi“.  Taigi, kaip tuomet „sukosi“ Volvo Car praėjusiais metais? Juk bet kurios korporacijos sėkmė matuojama pardavimų apimtimis ir dalimi rinkoje, nes būtent tai parodo, kaip ji gali pasipriešinti konkurencijai.

2011 metais Volvo pardavimai buvo rekordiniai - daugiau nei 449 tūkst. automobilių, tai yra, pardavimai išaugo 20,3 %, lyginant su 2010 m. Be to, pardavimai augo visuose regionuose. Žinoma, didžiausią augimą parodė Kinija (+54,4 proc.), tačiau pardavimai išaugo ir Šiaurės Amerikoje (+22,5 proc.), Skandinavijos šalyse (+13,3 proc.) ir net Europoje (+13,1 proc. ).

Rusijoje pardavimai padidėjo daugiau nei 80 proc. (daugiau nei 19 tūkst. automobilių). Beje, Rusijos rinka pasirodė sparčiausiai auganti pasaulyje, aplenkdama net Kiniją.  Tai įtakojo šių automobilių tinkamumas atšiaurioms Rusijos klimato ir sudėtingoms kelių sąlygoms (tam pačiam duobėtam gruntui).

Tiesa, skeptikai mano, kad  pernai kompanija tik atgavo tai, ką prarado krizės metu. 2012 metai padės tiksliau nustatyti, kas vyksta Volvo kompanijoje - pakilimas ar klestėjimas.

Kiek „prisuko“ Volvo korporacija per 2011 metus?

Viena vertus, per pirmuosius devynis mėnesius Volvo korporacija  gavo 53,8 milijono eurų grynojo pelno (visų pirma, dėl padidėjusių pardavimų  ir modelių linijos išplėtimo),t.y. vadovaujant Kinijos vadovams ji tapo nebenuostolinga:


Kita vertus, 2011 m. III ketvirčio rezultatai rodo, kad kompanija patyrė 116 mln. JAV dolerių nuostolį.  Akivaizdu, kad artimiausiu metu Volvo finansinius rezultatus įtakos išlaidų naujoms technologijoms augimas, gamybos plėtra Kinijoje. Kaip pripažino Geely valdybos pirmininkas Li Šufu (Li Shufu) : „Turėsime įveikti ilgą, sunkų kelią, kad prestižinis, bet nuostolingas Švedų prekinis ženklas Volvo vėl taptų rentabilus. Tačiau kompanijoje prognozavo, kad bendri  2011 m. rodikliai bus teigiami.

 



Kai kišenėse švilpauja vėjai

Masterforex-V Akademijos nepriklausomų ekspertų teigimu, 2011 m. Volvo pardavimų augimo tempai sumažėjo, o tai, savo ruožtu, treiderių kalba reiškia penktą (paskutiniąją) bangą. Tai yra,  praeitų metų atžvilgiu teisingiau būtų kalbėti ne apie įmonės įspūdingą augimą, o tik apie jos kritimo sulėtėjimą, sumažėjimą. Reikia pripažinti, kad šios išvados apie Volvo nėra atsitiktinės.

Yra nemažai priežasčių, dėl kurių kompaniją atsidūrė dabartinėje probleminėje padėtyje.  Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ir Forex rinkoje analitikai nustatė kai kurias jų:
- Volvo Group prioritetai. Kaip žinoma, šios garsios korporacijos sudėtyje iki 1999 metų buvo lengvųjų automobilių skyrius Volvo Personvagnar (JAV žinomas, kaip Volvo Car). Taigi, pagrindinė  jo veiklos kryptis buvo sunkvežimių ir statybos įrangos gamyba. Tai reiškia, kad Volvo Car visada buvo antrame ar trečiame vaidmenyje, tai yra ant rentabilumo ribos. Čia verta būtų priminti, kad Švedijoje yra aukštas pragyvenimo lygis, gerai apmokamas darbas, plataus masto socialinė politika ir stiprios profesinės sąjungos su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis gamybos konkurencingumui;
■ liberali vyriausybės politika. Krizės metu Švedijos vyriausybė palaikė nacionalinius automobilių gamintojus, tačiau, skirtingai nei tie patys amerikiečiai,  atsisakė nuo valstybės tapimo akcininke bei dalinės ir laikinos nacionalizacijos. Kai Volvo buvo Ford sudėtyje, amerikiečiai prašė Švedijos vyriausybės  dalinės šio padalinio nacionalizacijos, tačiau nesulaukė. Taigi, principai. Tai prieštaravo liberalioms vyriausybės nuostatoms. Švedijoje manoma, kad decentralizuota gamybos rinkos sistema yra labai veiksminga ir valstybė neturi kištis į įmonių veiklą. Rinka viską išgydys, pataisys ir sutvarkys;
■ dalinis savininko pakeitimas. Kai Volvo Group suprato, kad yra nepajėgi išlaikyti  Volvo Car, 1999 m. ji pardavė ją Ford  kompanijai. Tuomet ir prasidėjo Volvo „pagranduko“ istorija - to paties apvalaus kalbančio duonos kepaliuko, vis dainuojančio “aš palikau senelį, aš palikau senelę“  ir t.t. Kai Ford kompanija jau nebegalėjo palaikyti Švedijos prekinio ženklo (viską pagilino krizė, nors kompanija  jau buvo nuostolinga nuo 2006 metų), gelbėdamasi nuo krizės supaprastinimu ir  verslo išpardavimu, ji 2010 metais pardavė Volvo Car jaunam automobilių gamintojui  - Kinijos koncernui Geely Holding Group. Pardavė už  4,6 mlrd. JAV dolerių, mažiau nei išleido 1999 metais ją įsigydama. Taip švedų "pagrandukas" nuriedėjo iki Kinijos. Žinoma, visos šios peripetijos apsunkino nuoseklios Volvo raidos užduotį. Šia prasme labai pamokanti yra kitos Švedijos automobilių gamintojos, Saab, istorija. Ji turėjo viltį išlikti Kinijos investuotojų dėka  ir jie, ką reikėtų deramai įvertinti, visus metus bandė išgelbėti kompaniją, tačiau buvęs Saab savininkas - General Motors - kategoriškai atsisakė prileisti kinus prie technologijų. Be to, GM ketino likviduoti šią gamybą. Kitaip tariant, Saab tapo šio pasaulio galingųjų  politikos ir konkurencijos įkaitu. O Švedijos valdžios institucijos? Jos užkrovė visą Švedijos kompanijos uždarymo atsakomybę GM, girdi, jos nežinojo apie šiuos planus. Kaipgi viskas baigėsi? Prieš metus Saab nutraukė automobilių gamybą. Taip  pasaulis prarado vieną iš seniausių automobilių prekinių ženklų. Ilsėkis ramybėje, Saab;
■ Volvo "liukso" niša. Ką besakytume, tačiau kurti ir gaminti Volvo - tai brangus malonumas. Svarbiausia čia, kad nenuskurstų duodančiojo ranka. Šis prekinis ženklas buvo sėkmingiausias Ford "liukso" padalinio (kartu su Aston Martin, Jaguar, Land Rover) aktyvas, tačiau vis tiek buvo nuostolingas;
■ Volvo vidaus problemos. Paminėsime pagrindines, labiausiai matomas:
- kompanijai aiškiai nepakanka flagmanų, kurie galėtų mesti iššūkį BMW 7 serijai arba Mercedes S klasei. Volvo retai lepina savo gerbėjus įdomiomis naujovėmis;
- net patikimiausiems automobiliams kartais pateikiamos pretenzijos. Neseniai JAV Nacionalinė kelių eismo saugos administracija pareiškė, kad neteisingas Volvo S60 ir XC60 dugno padengimas gali sukelti gaisrą; kompanija turėjo atšaukti tūkstančius automobilių. Kartais erzina perdėtas saugumo priemonių piršimas, pavyzdžiui, netikėtas raudonas mirksėjimas priekinio stiklo apačioje dėl pernelyg sparčiai mažinamo atstumo iki kito automobilio ir kt.;
- silpna Volvo vieta - jo kaina. Bazinis Volvo V60 su 150 arklio galių varikliu modelis kainuoja apie 90 tūkst. litų, o  pagerintos versijos siekia  apie 120- 130 tūkst. litų. Be to, vyrauja tvirta nuomonė, kad Volvo vis dėlto įmanoma nusipirkti, bet neįmanoma parduoti.  Brangus automobilis, pusę gyvenimo taupai, o po to pusę gyvenimo negali jo parduoti. Juk nuobodžiame kiekvieno automobilių mėgėjo gyvenime yra tik du laimingi momentai, kai jis nusiperka automobilį ir kai jį parduoda. Ir dar, tokia didelė Volvo kaina, o salonas vis dėlto labai kuklus.
Pridėkime dar, kad šių mašinų remontas ir išlaikymas yra labai brangus, gal net brangesnis nei Mercedes;
- kokybiški  ir saugūs, bet nuobodūs ir neišraiškingi automobiliai. Kai kurie ekspertai sako, kad senų kampuotų siluetų ir "lagamino" formos  Volvo nebepatrauklūs  pirkėjams, o tai reiškia, kad stilių reikia keisti iš esmės.

Apskritai, pasakėčios apie Volvo moralas yra tas, kad pasaulio automobilių pramonėje kompanijų-vienišių era, atrodo, baigėsi, bent jau „liukso“ grupės. Globalizacija - tai tikrovė, kurios, deja, neįmanoma išvengti (žr. Investuotojams: kokie britų automobilių pramonės augimo ypatumai krizės metu?).

Senojo gyvenimo pabaiga – naujojo pradžia?


Kaip žinoma, kiekvienas turi teisę ištaisyti nepavykusį šeimyninį gyvenimą. Be to, statistika teigia, kad pakartotinės santuokos yra stabilesnės. Tiesą sakant, tai antras šansas sukurti stiprią, vieningą šeimą. Ar galime šias sentencijas pritaikyti paskutiniajam Volvo korporacijos susijungimui? Jei atsakymas teigiamas, ar galime tikėtis šio prekinio ženklo atgimimo?

Pačioje Volvo kompanijoje tvirtai tikima sėkme ir jau rikiuojami nauji prekinio ženklo plėtros kontūrai. Tarp pagrindinių kompanijos krypčių numatytos šios:
■ rimtos investicijos į tyrimus ir plėtrą padeda tvirtą ilgalaikės perspektyvos pamatą. Tam Kinijos Geely Holding Group turi pinigų. Artimiausiais metais Volvo Car ruošiasi investuoti  11 mlrd. JAV dolerių;
■ naujų technologijų kūrimas ir diegimas. Planuojama, kad nauji Volvo automobiliai turės keičiamo mastelio platformos architektūrą (SPA). Tai reiškia, kad beveik visi jos modeliai bus kuriami toje pačioje surinkimo linijoje, tai taip pat leis sumažinti išlaidas ir gamybos sąnaudas. Dėka šios vieningos visiems modeliams architektūros, Volvo Car  tikisi tapti pasauliniu lyderiu.
Kompanijos kūrėjai nuolat seka rinkos pulsą,tą  įrodo ir „Volvo On Call“ sistema, leidžianti vairuotojui palaikyti nuolatinį ryšį su automobiliu. Jos pagalba savininkas gali matyti automobilį stovėjimo aikštelėje, nuotoliniu būdu užblokuoti spynas, įjungti nuotolinį salono pašildymą, o suveikus signalizacijai, nedelsiant gauti signalą telefone. Taigi, kaip buvo pasakyta šios naujovės pranešime, prietaisų maniakai  būtinai persės į Volvo.
Vyksta nauji darbai saugumo srityje. Galime prisiminti vairuotojo įspėjimo sistemą (Drіver  Alert Control), kuri įspėja pavargusius ir išsiblaškiusius vairuotojus apie pavojų garsiniu ir tekstiniu pranešimu. Kavos puodelio simbolis primins vairuotojui apie tai, jog reikalingas poilsis. Žodžiu, nemiegok prie vairo – šaliai reikalingas kiekvienas mokesčių mokėtojas! Arba kelio ženklinimo stebėjimo sistema (Lane Departure Warnіng), tyliu signalu perspėjanti vairuotoją, jei jis netinkamai kerta vieną kelio ženklinimo žymių."City Safety" sistema gali stebėti kelią ir avariniu atveju sustabdyti automobilį nedalyvaujant vairuotojui. Ir pagaliau, kaip gi neprisiminti pėsčiųjų aptikimo sistemos, kuri įspėja vairuotoją stipriu garsu ir šviesos mirksėjimu, o jos sutrikimo atveju, mašina gali automatiškai įjungti stabdžius. O apie pirmąją pasaulyje automobilio oro pagalvę pėsčiojo apsaugojimui, kurią išrado Volvo,  ir priminti nereikia.

Kuo geros Volvo Car aktyviosios saugos sistemos ir kodėl manoma, kad jos yra geriausios pasaulyje? Jos grindžiamos susidūrimo išvengimo principu, perspėja apie pačią avarinę  situaciją. Tačiau kompanija nemano sustoti ir paskelbė ambicingą tikslą - iki 2020 metų sukurti mašiną, kuri ne tik gelbės keleivių gyvybes nelaimingų atsitikimų atveju, bet taip pat apsaugos juos nuo sužalojimų. Tačiau skeptikai mano, kad šis tikslas, be abejo, geras, tik tiesiog nepasiekiamas;
■ naujų modelių gamyba. Kompanija žada, kad jau šiemet pirkėjai pamatys visą eilę reikšmingų  Volvo Car naujienų. Pavyzdžiui, Volvo planuoja pristatyti keturių varomųjų ratų automobilį, ir taip stoti į kovą su Audi ir BMW. Su Volvo XC60 modeliu kompanija, be kita ko, beveik paskutinė, planuoja patekti į labai madingą - vidutinio dydžio krosoverių -  segmentą.

Volvo kompanija optimistiškai žiūri į ateitį. Ženevos automobilių parodoje ji pristatė naują Volvo V40 modelį, kuriame tarp naujų saugumo sprendimų išsiskiria pirmoji pasaulyje pėsčiųjų saugos pagalvė. Pėsčiųjų saugos pagalvė proceso aktyvavimo metu pakelia kapotą, jis tampa ne tokia kieta kliūtimi pėsčiajam ir uždengia priekinio rėmo ir priekinio stiklo dalį.

■ automobilinių naujovių ekonomiškumas ir ekologiškumas. Kaip ir kitos automobilių kompanijos, Volvo kuria ekonomiškus ir alternatyvų  kurą naudojančius automobilius. Ji yra viena  pirmaujančių Europoje automobilių gamintojų pagal išmetamo CO2 kiekio sumažinimą ir ekonomišką degalų naudojimą. Manoma, kad atėjo laikas riboti cilindrų skaičių, todėl nauja jų variklių linija apima tik keturių cilindrų variklius, tiesa,  pagal galingumą jie lygūs šešių cilindrų varikliams. Volvo greitai bus pasirengusi pristatyti Volvo V60 Plug-in Hybrid - pirmąjį pasaulyje dyzelinį hibridinį automobilį su baterijomis, pakraunamomis iš paprasto elektros lizdo;
■ atnaujintas dizainas. Nuo šiol bendrovė ketina atkreipti dėmesį ne tik į automobilių saugumą ir patikimumą, bet ir jų emocionalumą. Geras šių pokyčių pavyzdys yra naujasis Volvo S60. Apie ją sakoma, kad tai daina, erdvėlaivis ant ratų  - kitokie bamperiai, optika, tamsios išgaubtos radiatorių grotelės, chromuoti elementai, dideli užpakaliniai žibintai, visa tai geriausiai pabrėžia sportinį modelį tipą;
■ gamybos plėtra. Volvo tiki, kad santykiai su Kinija suteiks jai mastą, kurio ji niekada anksčiau neturėjo.  Kompanija planuoja statyti gamyklą Kinijoje, o tai po poros metų leis susigrąžinti pelningumą.  Ateityje planuojama statyti dar dvi įmones. Kadangi šį sandorį palaimino Kinijos vyriausybė, kompanija tikisi, kad Volvo gali pakeisti tarnybinius Kinijos vadovybės Audi automobilius. Pasauliniu mastu tai smulkmena, bet maloni.

Volvo Car tikisi, kad jai pavyks paversti nuostolingą gamybą pelninga; iki 2020 metų parduoti  800 tūkst. automobilių per metus ir lygiomis teisėmis konkuruoti su BMW, Audi ir Mercedes-Benz.

Grįžkime prie metaforos apie  „pakartotinę santuoką“, kuri mūsų laikais yra gana paplitęs reiškinys. Tačiau nauja santuoka - tai visada didelis darbas. Na, ir dar - vilties triumfas prieš patirtį.

Fondų rinka: ar verta investuoti į kompanijos akcijas?

Antra pagal dydį sunkvežimių gamintoja pasaulyje Volvo AB pareiškė, kad ji palieka tą pačią savo prognozę 2012 metams po to, kai 2011 metų IV ketvirčio grynasis pelnas, dėl padidėjusių pardavimų, padidėjo 40%, iki 4,8 mlrd. Švedijos kronų (apie 710 milijonų JAV dolerių).

Per tą patį 2010 m. laikotarpį  grynasis pelnas sudarė 3,4 milijardo kronų, o dabar analitikai tikisi iki 4,7 milijardo kronų augimo. Operacinis pelnas per ketvirtį išaugo 25,4 procento iki 6,955 mlrd. kronų, bet išliko mažesnis, nei 7,24 mlrd. augimas, kurio tikėjosi analitikai.

Šiaurės Amerikoje 2012 metais kompanija įvertino, kad bendra rinkos apimtis augs ir iki metų pabaigos bus parduota apie 250000 sunkvežimių.  Europos perspektyvas vis dar sunku nustatyti dėl neaiškios ekonomikos, nors planuojamų 220000 sunkvežimių pardavimų prognozė išliko. Kompanija yra įdomi investuotojams.

Kompanijos akcijos per pastaruosius keturis mėnesius kyla, tačiau, nesugebėjus įveikti 100 dolerių žymos, pasijuto neigiamos investuotojų nuotaikos. Tikėtina, kad ties 100 dolerių kainos lygiu  stambūs žaidėjai atliko pelno fiksaciją, to priežastis tikriausiai buvo psichologinė grafiko žyma ir analitikų artimiausio ataskaitinio laikotarpio kompanijos pardavimų prognozės. Bet apskritai, iš esmės kompanija atrodo pakankamai stipri ir po  korekcijos visoje rinkoje galima svarstyti kompanijos įtraukimo į prekybos portfelį galimybę.

 

Paskelbimo data: 2012-04-11 08:34 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55