Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Sekmadienis, lapkričio 17, 03:42 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Kuo Italija žavi turistus?

Kuo Italija žavi turistus?

Turizmo naujienos. Ne sezono metu daugiausia turistų vyksta į Europą. Pačios  populiariausios vietos - Viduržemio jūros baseino šalys, užimančios pirmą vietą pagal užsienio turistų skaičių (Pasaulio turizmo organizacijos duomenimis - 176,050 tūkst. žmonių) arba 36% atvykusių į visą Europą.  

Didžioji pasaulio kelionių organizatorių dalis Viduržemio jūros poilsio perlu, kovo-balandžio mėnesiais, įvardija Italiją. Kuo gi ji patraukli mūsų planetos turistams? Kokios šios šalies stabilios turizmo verslo plėtros krypties pamokos gali būti naudingos investuotojams?

Italijos patirtis: kaip tapti pasaulio turistų centru? 

 

 

Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ekspertai pažymi, kad Italijai tenka 5,6 proc. pasaulio turizmo rinkos. Garsi šalies istorija, gamtos grožis, pasaulinio garso meno kūriniai, kultūros paminklai, įvairios religinės šventės, mada ir italų gyvenimo būdas, vynas ir gastronomija - tai tie pagrindiniai dalykai, kurių dėka Italija tapo svarbiu pasaulinio lygio turizmo centru. Turistus traukia ir saulėti Viduržemio jūros paplūdimiai, ir kraštovaizdis, ir žiemos sportas Alpėse. Italijos Rivjera Ligūrijoje yra bendra su Prancūzijos, ją papildo Sardinijos ir Adrijos paplūdimiai. Italija yra ir išlieka pasaulio turistų traukos centru: užima antrąją vietą Europoje pagal turistų srautą, aplenkdama tokias šalis, kaip Turkija, Graikija, Kipras, Andora, Izraelis, Slovėnija, Malta, Serbija, Juodkalnija ir kt.

 

1-oji pamoka: turistus traukia aukštas aptarnavimo lygis ir didelis paslaugų pasirinkimas

 

Italijoje išvystytos beveik visos šiuolaikinio turizmo rūšys, priklausomai nuo sezono:
Vasaros poilsis: poilsis pajūryje arba prie ežerų. SPA kurortai ir kitos nekintančios aukštos kokybės pakrančių rekreacinių zonų grožybės išlieka lyderio pozicijose. Joks soliariumas nesuteiks  to unikalaus, Viduržemio jūros regiono, atspalvio įdegio.  Kita tema -  poilsis prie ežerų. Dauguma vandens telkinių išsidėstę Lombardo (Lombarde) Alpėse ir garsėja savo neprilygstamo grožio kraštovaizdžiu ir peizažais. Pasiturinčius žmones traukia tyla ir izoliacija nuo išorinio pasaulio ir kartu gyvenimo komfortas. Komo (Como) ežero pakrantė – tai savotiškas "Silicio slėnis". Čia susitelkusios įtakingiausių pasaulio žmonių rezidencijos. Tačiau nebūtina pirkti nekilnojamąjį turtą  - jį galima išsinuomoti. Nors tai nėra pigiausias poilsio būdas;

žiemos poilsis: sporto ir kalnų turizmas. Geriausi slidinėjimo kurortai yra Italijos Alpėse - šiaurinėje šalies dalyje. Aukščiausios klasės snieglenčių bei slidžių slidinėjimo trasos, naktiniai klubai, jaukūs restoranai ir kavinės - visas asortimentas žiemos pramogų traukia ne tik sporto naujokus, bet ir profesionalus. Ypač gera čia švęsti Naujuosius metus - tuomet pats įkarštis vietos viešbučiams ir restoranams;

■ specializuotas. Madų šou turai – paklausiausia  turizmo rūšis Europos gyventojoms. Šou turų ir mados savaičių, tradiciškai vykstančių gruodžio mėnesį, dėka Milanas tapo viena iš pasaulio mados sostinių. Mados savaitės metu ypač patrauklios didžiulės nuolaidos aukštos kokybės garsių firmų drabužiams.

- ekskursinis. Populiariausia ir nebrangi turizmo rūšis. Kelionių operatoriai paprastai siūlo savaitės keliones autobusu į įvairius miestus, kurie buvo pastatyti senovės Romos laikais. Paprastai tokios ekskursijos apima ir "šventas vietas". Taigi, piligrimams taip pat bus pamatyti. Bet to, ekskursijose numatomas ir pasivaikščiojimas pėsčiomis atviruose ir uždaruose meno muziejuose ir senovės vietose. Ekskursinis turizmas žavi ir tuo, kad netgi studentas gali keliauti po visą šalį, turėdamas kuklias pajamas ir savarankiškai ar grupėje su gidu praturtindamas asmeninę patirtį naujais įspūdžiais. Tiesa, tuomet vietos apsistoti jis turės ieškoti pats. Bet tai ne problema: jei viešbučiai, nakvynės namai per brangu, visada yra nemokamų alternatyvų. Pirma - bažnyčia ir antra - svetingumo klubas (Hospitality Club), kurio tinklapį kiekvienas gali rasti internete. Jame visi norintys gali dalintis informacija apie tai, kas kur vyksta ir kasgalėtų apgyvendinti tam tikrą laikotarpį;

Įveskite tekstą ar svetainės adresą ar verskite dokumentą.

- sveikatingumo ir gydymo. Iš esmės šioje srityje naudojama klimato terapija. Viduržemio jūros pakrančių ore jodo kiekis yra daug didesnis nei bet kur kitur. Dėl vaisių gausos, nestiprių karščių ir šalčių,  taip pat gana saugios jūros (ji dar vadinama vaikiška) čia labai populiarios kelionės visai šeimai, įskaitant mažiausius turistus – vaikus nuo  šešių mėnesių amžiaus;

- vaikų. Vaikų turizmas - ne visai atskira sritis, greičiau valstybės politika. Iš tiesų,  Italija - šeimų ir vaikų poilsio organizavimo lyderė. Vaikai kviečiami ne tik pailsėti kartu su tėvais, bet siūloma ir analogiška "suaugusiųjų programa", kuri apima kurortą, mokymo seminarus ir ekskursijas po parodas su vandens parku desertui. Beje, Italijoje yra didžiausias Europoje vandens parkas "Akvafanas“ (Aquafan), kurio plotas apie 2800 kvadratinių metrų tai savotiškas " miniatiūrinis vandenynas". Tačiau vaikams atostogauti su šeima ne mažiau smagu. Beje, namų aplinkai sukurti kotedžuose  įrengiamos asmeninės virtuvės. Bet tai poilsiautojų pageidavimu. O jei tėvai staiga norėtųeiti dviese pavakarieniauti ar vykti į ekskursiją, kur reikės daug vaikščioti, vaiką jie galės patikėti  auklių, guvernančių  ir kitų prižiūrėtojų personalui. Rezervuojant viešbutį, reikia išsiaiškinti ar tokios paslaugos yra įstaigos paslaugų sąraše;

- renginių (švenčių). Tradiciškai tai itališkų Užgavėnių - Venecijos karnavalo, kuris, beje, neturi  krikščioniškų šaknų, šventimas. Vasario mėnesį 10 dienų švenčiama pagoniška romėnų šventė - Saturnalijos. Bet tai tik viena iš daugybės įdomių ir itin autentiškų švenčių. Prie tokių renginių  galima priskirti ir Kalėdų šventę Romoje, kai šventines mišias aukoja popiežius. Be to, ne mažiau populiarios tarptautinės teminės parodos ir ekspozicijos, įvairių teatrų artistų, pasaulinio lygio šou verslo žvaigždžių gastrolės;

- agroturizmas - jo gimtinė - Italija. Jis dar vadinamas kaimo arba žaliuoju turizmu. Panašu į miestiečių svajonę apie „namelį kaime“,  jo savotišką reklamą animaciniame filme apie Rūgpienių kaimą. Italijos kaimeliuose yra kur akis paganyti: alyvmedžių giraitės, citrusinių vaisių sodai ir vynuogynai, vynų rūsiai, sūrių fermos, gaminančios mocarelą  - ir tai toli gražu ne visos agrarinės šalies dalies grožybių ir gėrybių sąrašas. Iš esmės tai Toskanos regionas, taip pat ir Sicilijos, Sardinijos, Kalabrijos – dažniausia pirmenybė teikiama pietiniams regionams, nes ten agro-vilos labiau pritaikytos turistų poreikiams;

- kulinarinis. Iš tiesų, tai vienas kaimo turizmo padalinių. Visame pasaulyje žinomų delikatesų - Milano gorgonzolos, Parmos kumpio, kianti vyno arba saliamio mėgėjai kviečiami čia. Vykdant tokio pobūdžio turizmą, reikėtų susipažinti su produktų žymėjimu: PDO (Protected designation of origin –Saugoma kilmės vietos nuoroda)  ir DOC - Denominazione di origine controllata  (kontroliuojamos kilmės vietos nuorodos);

- verslo. Verslo renginių organizavimas  Italijoje ir dalyvavimas juose labai prisideda didinant  kompanijos ar privataus asmens autoritetą  aukščiausiuose Europos ir pasaulio verslo sluoksniuose. Čia galima organizuoti konferencijas, parodas, tarptautinio lygio kvalifikacijos kėlimo seminarus, rengti delegacijų priėmimus, derybas, vykdyti transferus ir surengti korporacinę šventę sėkmei užtvirtinti. Paprastai, pasirinkdamas verslo turizmą, užsakovas pirmenybę teikia variantui „viskas įskaičiuota“, nes čia bus numatytos visos smulkmenos:  bilietų skrydžiams, viešbučių kambarių rezervavimas ir automobilio su vairuotoju užsakymas, delegacijų palyda ir aptarnavimas, vizų tvarkymas, finansinių ataskaitų tvarkymas, asmeninė vadyba, asmeninis vertėjas ir dar daugiau. Ši turizmo rūšis taip pat apima mokymą ir seminarus vaikams; verslo kelionę galima derinti su ekskursijomis ir t.t.;

- piligriminis. Seniausias masinio turizmo protėvis. Tarp katalikų populiariausias piligrimystės objektas visada lieka valstybė valstybėje - mini miestas Vatikanas (popiežiaus rezidencija Romoje). Be to, Turinas (ten yra Jėzaus Kristaus drobulė), Loretas (Vidurio Italija - namas, kuriame gyveno Dievo Motina) ir kt.

 

2-a pamoka: valstybės parama ir galinga turistinio trendo reklama

 

Italijoje egzistuoja valstybinė struktūra ENIT, kurios pagrindinis tikslas - propaguoti ir populiarinti šalies turizmo galimybes:
- leidžiamos ir visose tarptautinėse turizmo parodose (šalyje vyksta vienas iš keturių didžiausių turistinių forumų, vadinamu BIT (Borsa Italiano Turismo –Italijos (tarptautinė) turizmo birža) platinamos nemokamos brošiūros, schemos, žemėlapiai ir įvairi kita reklaminė medžiaga;
- kiekviename mieste yra informacijos biuras turistams, kuriame galima gauti bet kokią informaciją, užsisakyti kambarį viešbutyje, rezervuoti ekskursiją, gauti žemėlapius ir t.t.;
- kai kurios sritys turizmo pramonei siūlo net finansinę paramą: Kampanija, Sicilija, Friulis-Venecija Džulija, Kalabrija . Jos, pavyzdžiui, organizuoja specialias ekskursijas žurnalistams ar užsienio šalių turizmo verslo operatoriams (potencialiems turistų tiekėjams).


3-čia pamoka: Italijos turistų aptarnavimo naujovės

 

Viduržemio jūros  - „visų kelių sankirtos“  turistinių paslaugų rinka nestovi vietoje:

 

nepaisant tvirtų lyderės pozicijų, Italijos pramogų industrija turi pagrindą nerimauti dėl ją besivejančių kitų šalių konkurentų: kaimynių – Ispanijos ir Prancūzijos bei kitų, o iš kitos pusės – dėl egzotinių šalių, kuriose poilsis dažnai yra pigesnis. Čia svarbų vaidmenį vaidina ir naujų pojūčių siekimas.


Poilsis Italijoje – sinonimas žodžiui „prabangus“. Daugiausia jis orientuotas į vidurinę ir aukštesnę klasę. Tačiau didžioji dalis potencialių klientų – tai kuklias pajamas gaunantys žmonės. Šiam segmentui išlaikyti reikia orientuotis į prieinamumą ir populiarumą. Tai ypač tapo aktualu po 2008 metų krizės, kai net turtingi žmonės linkę taupyti turistinių paslaugų sąskaita.


Kaip optimali kryptis buvo pasirinktos trumpalaikės programos – apsipirkimo turai, ekskursijos autobusais ir specialūs penkių žvaigždučių viešbučių pasiūlymai. Pavyzdžiui, viešbutis Four Seasons Firenze siūlo romietiško plebėjų šūkio „duonos ir reginių“ reginį, kurio metu: Toskanos ir Florencijos regionų originalius patiekalus turistai gamina pagal viešbučių restoranų vyriausiųjų virėjų receptus ir akylą jų vadovavimą.  Apdovanojimas (premija) -  apsilankymas vietos parodose (kraštas padovanojo pasauliui tris praėjusios epochos dailininkus, taip pat ir daugybę šiuolaikinių talentų).

 

Tačiau poilsyje „itališkai“ nuostabu tai, kad yra galimybė beveik savarankiškai derinti įvairius poilsio būdus, pavyzdžiui, jūra ir kalnai - visai realu suderinti ekskursijas su apsipirkimo turais, o kelionė į garsius karnavalus sklandžiai pereina į piligriminę kelionę į Vatikaną.  Dar paprasčiau suderinti sveikatinimo procedūras su pramogomis, pavyzdžiui, SPA kurortas ir vandens parkas, ir kelionės, aplankant šalies ežerus, kurių suskaičiuojama daugiau nei pusantro tūkstančio ir dauguma jų išsidėstę Dolomitinėse Alpėse. Globalizacija ir IT paslaugos, be abejo, suvaidino teigiamą vaidmenį šalies rekreacinių zonų plėtroje, nes sustiprino ryšį tarp „padalinių“ ir sudarė tam tikrą turistinės žiniasklaidos variantą ir ergonomiškumą vartotojui.

Pažymėtina, kad, nepaisant visų naujovių ir didelės pasiūlos, kokybė išlieka nepakitusi. Be to, kaip jau minėta, net turistas, gaunantis kuklias pajamas, bus deramai priimtas: pavyzdžiui, Romoje,  už nakvynę kempingo nameliuose, kuriuose įrengti oro kondicionieriai, tereikia mokėti vos 12 eurų už naktį. Be to, teritorijoje yra baseinas ir sūkurinė vonia. Tačiau kempingas yra nedidelėje gyvenvietėje. Apsistojus pigiausiuose tos pačios kokybės nakvynės namuose (hosteliuose) arčiau centro, teks mokėti mažiausiai 50-60 eurų už naktį. Tačiau paragauti skaniausių spagečių galima net pigiausiame restorane.


4-ta pamoka: ką verta pamatyti Italijoje?

 

Italijos miestai – garsūs pasaulio turizmo centrai. Daugelis jų, pastatyti senovės Romos laikais, viduramžiais buvo kunigaikštysčių sostinėmis, o dabar tai meno lobynai, istoriniai ir architektūriniai paminklai. Tarp jų, Padova, Bolonija, Parma, Piza, Ravena, ir daugelis kitų:


- Florencija. Vienas  gražiausių miestų Italijoje. Sezono metu jame apsilanko daugybė turistų. Renesanso epochos architektūra. Šį miestą yra verta apsilankyti ir pamatyti senąjį tiltą  (Ponte Vecchio) , katedrą (Duomo), Ufiči (Uffizi) galeriją, Signorijos (Signoria) aikštę ir Mediči koplyčią. Visos šios vietos yra arti viena kitos, todėl jas galima pasiekti pėsčiomis;
- Milanas. Pagrindinės istorinės įžymios vietos išsidėsčiusios atkarpoje tarp didžiulės katedros ir Sforza pilies (
Castello Sforzesco). Nėra jokios abejonės, kad Milanas traukia savo - mada, virtuve, opera, katedra, Renesanso epochos pilimis ir Leonardo da Vinči freskomis. Didžiausia įžymybė - gražiausias pasaulyje prekybos centras - Galleria Vittorio Emanuele II;

- Neapolis. Trečias pagal gyventojų skaičių Italijos miestas. Jis vadinamas Pietų Italijos sostine. Pagrindinės įžymybės: karališkieji rūmai (Palazzo Reale) ir Onžu karališkieji rūmai (Anjou Royal Palace) senajame Kastelnuove (Castelnuovo). Neapolį verta aplankyti ir pamatyti San Dženaro (San Gennaro) katedrą, Kartūzų vienuolyną ir Karališkuosius rūmus;
- Palermas. Mieste verta aplankyti baroko stiliaus San Džiuzepės (San Giuseppe) bažnyčią, muziejus, senamiestį, katedrą, Romos ir Pūnų nekropolio liekanas. Iki XII a. La Martorana ir San Katale bažnyčias, ir  XV a. Abatelio rūmus (Palace Abbatellis) -  Sicilijos Nacionalinę galeriją;

- Roma. Roma - Europos civilizacijos lopšys, kuriame daugiausia architektūros paminklų pasaulyje. Miestas stulbina gausia, turtinga, nuostabia aplinka ir vietinių gyventojų svetingumu. Miestą verta aplankyti ir pamatyti Romos forumą, Šv. Jono Laterano baziliką, Trevi fontaną,  Venecijos aikštę, San Marco bažnyčią ir Ispanijos laiptus;
- Venecija. Venecija - miestas be automobilių. Susisiekimas mieste galimas tik pėsčiomis arba vandeniu. Venecijoje verta aplankyti ir  pamatyti Marko baziliką, Dodžo (Doge) rūmus, Atodūsių tiltą (Ponte dei Sospiri) ir Grand kanalą (Canal Grande).

Paskelbimo data: 2012-03-23 16:22 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55