Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Trečiadienis, gruodžio 11, 02:25 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Investuotojams: ar persės pasaulis į korėjietiškus automobilius?

Investuotojams: ar persės pasaulis į korėjietiškus automobilius?

Hyundai-Kia naujienos. Pasaulinės automobilių pramonės investicinis patrauklumas kasmet didėja. Taip, skirtingai nei japonų (Honda, Toyota, Mazda) ir prancūzų (Peugeot, Renault, Citroen) automobilių gamintojams, Korėjos automobilių pramonei ir jos investuotojams praėjusieji 2011 metai susiklostė geriau nei sėkmingai.

Kur, šių kompanijų investuotojų, akcijų ir obligacijų savininkų, akimis, slypi jų sėkmės paslaptis? Kas jų laukia šiais, 2012 metais? Kur teisūs, o kur save apgaudinėja tarptautiniai analitikai užduodami klausimą: ar persės pasaulis į korėjietiškus automobilius?

Pasaka apie korėjietišką Kchončchi (Pelenę) Korėjos investuotojams

Kaip paaiškino Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje analitikai, Korėjos automobilių pramonės istorija – tai klasikinė pasaka apie „vargšę mergaitę“, tą pačią Pelenę, beje, Korėjoje ją vadina Kchončchi. Tai apskretėlės, virtusios princese, istorija. Kaip prisimename iš vaikystės, būtini to – vieno mėgstamiausių pasakos siužetų - elementai yra svajonė, startas, pakilimas, išbandymai ir laiminga pabaiga. Viskas taip ir buvo  Korėjos automobilių pramonėje. Pati skurdžiausia Azijos šalis per vienos kartos gyvenimą (!) virto viena iš pasaulio automobilių mados diktatorių. Per trumpą laiką Pietų Korėjos automobiliai tiesiog užtvindė pasaulį. Korėjos fenomenas pasaulinėje automobilių pramonėje – tai pavyzdinė sėkmės istorija. Šiandien Hyundai-Kia susivienijimas ne tik Korėjos automobilių pramonės lyderis, bet ir galingas žaidėjas pasaulinėje rinkoje:
- Hyundai Motor  jau trys metai yra šimto stambiausių pasaulinių prekinių ženklų tarpe (61-oji vieta 2011 metais). Interbrand jos prekinį ženklą įvertino 6 mlrd. dolerių, o tai 19,3 procento daugiau nei 2010 metais. Ką tai reiškia? Pirma, tai, kad prekinio ženklo vertė nuolat didėja, pavyzdžiui, 2005 metais kompanija buvo 84  vietoje. Antra, toks augimo rezultatas yra geriausias visų automobilių gamintojų tarpe. Prekinių ženklų reitinge, Hyundai Motor yra gana aukštoje, 8-oje, automobilių industrijos vietoje;
- pagal pardavimų apimtis Hyundai Motor Group pernai pateko į stambiausių pasaulio automobilių gamintojų penketuką. Ji tapo antruoju žaidėju Azijos automobilių rinkoje, nusileidusi tik Toyota Motor. 2010 metais pasaulinėje rinkoje  Hyundai dalis sudarė 5,2 procento;
- pagal vystymosi tempus kompanija jau trečius metus iš eilės neturi sau lygių pasaulyje. Ne atsitiktinai  Interbrand  suteikė Hyundai Motor  „dinamiškiausiai besivystančio prekinio ženklo“ vardą;
- Moody‘s prognozės. Pažymėdama Hyundai Motor rodiklių pagerėjimą, 2011 metais Moody‘s pakėlė jos prognozes nuo „stabilaus“ iki „pozityvaus“  „Baa2“ lygiu ir t.t. 

Apskritai, Korėjos automobilių pramonė, tapusi didžiausia pastarųjų metų sensacija, ir toliau didina pajėgumus, vis labiau išsiverždama į priekį. Korėjiečiai padarė viską, kad pasaka taptų tikrove. Tačiau toli gražu ne visi ekspertai ir automobilių mėgėjai pasiruošę giedoti  osaną korėjietiškiems automobiliams. Pažymima, kad:
- korėjietiški automobiliai Europoje kol kas dar nėra vertinami, ne tas prekinis ženklas. Akivaizdu, tai ne Mercedes ir ne BMW.  Visgi, gaminti automobilius pramoniniais mastais Pietų Korėjoje pradėjo beveik visu amžiumi vėliau nei Europoje. Girdi, kaip jaunas-žalias gali konkuruoti su sunkiasvoriais;
- korėjietiški automobiliai nėra autosalonų žvaigždės. Labai retai iškovoja pirmuosius prizus prestižiniuose konkursuose;
- jie vis dar blogesni ir pigesni nei japoniški analogai, patraukia vartotojus prieinama kaina, dėl gamyboje naudojamų pigių medžiagų.

Sako, jų mažalitražis automobilis – ne automobilis, o pats geriausias pasaulyje vaiduoklis su motoriuku. Girdi, tik dėl to kyla jų konkurencingumas su pripažintais automobilių gamybos gigantais. Kitaip tariant, „korėjiečiai“ nusipelno atskiro ir ypatingo pokalbio, bent jau todėl, kad informacija apie Korėjos automobilių pramonės pliusus ir minusus  yra aktuali investuotojams. Kaip žinia, šiandien automobilių pramonė yra vertybinių popierių biržų numylėtinė. Taigi, ar pasikeis pasaulyje mados tendencijos korėjietiškų automobilių link? Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje analitikai pateikė savo nuomonę apie Korėjos automobilių pramonės investicinį patrauklumą.

Kasmet stiprinamas Korėjos automobilių pramonės budrumas

Hyundai Motor Group pasauliniai pardavimai (kapitalizacija 2010 metais sudarė 34,99 mlrd. dolerių) 2011 metais sudarė 6,6 mln. automobilių. Priminsime, kad be Hyundai Motor į ją įeina Kia Motors. Reikia paminėti, kad kompanija rodo dviženklį pardavimų augimą pastaruosius tris metus iš eilės. Pardavimai, visų pirma, išaugo dėl didelės paklausos Indijoje ir Šiaurės Amerikoje. Todėl Hyundai ir Kia rinkos dalis JAV sudarė 8,9 procento; šiais metais ji gali padidėti iki 9 procentų:
■ 2012 metų planai. Šiais metais kompanija ruošiasi parduoti 7  mln. automobilių. Tai reiškia, kad pardavimų augimo tempai sumažės  iki 6,1 procento. Hyunday Motor pardavė 4,05 mln. automobilių visame pasaulyje, kai buvo planuota parduoti 3,9 mln. mašinų (+12,3 procento). O, pavyzdžiui, Rusijos rinkoje Hyundai užėmė 3 vietą – daugiau nei 163 tūkst. automobilių (+88 procentai), taigi, kompanijai praėjusieji metai Rusijoje buvo rekordiniai.
■ Kia Motor korporacijos vieta tarp automobilių gamintojų. Kaip žinia, 90-ųjų metų pabaigoje Kia Motor korporaciją įsigijo Hyundai Motors kompanija, tačiau ji išlaikė savo pavadinimą ir pakankamą savarankiškumą. Šiandien ji yra antroji automobilių gamintoja Pietų Korėjoje ir 7 pasaulyje.

2011 metais korporacija pardavė 2,53 mln. automobilių visame pasaulyje (+19,2 procento). Pardavimų augimą lėmė užsienio rinkos (+ 24,3 procento). Rusijos rinkoje Kia atsidūrė 5-oje vietoje – beveik 153 tūkst. (+ 47 procentai). Akcijų kaina Korėjos vertybinių popierių biržoje yra 61 doleris: 
 




Taigi,  2011 metais pasaulyje buvo parduota žymiai daugiau korėjietiškų automobilių. Dar daugiau, „korėjiečiai“ sėkmingai stumtelėjo iš rinkos japonų ir vokiečių mašinas, anksčiau neabejotinai dominavusias vartotojų tarpe.

Kasmet  didinamas Hyundai Motor pelningumas

Koncerno grynas pelnas 2011 metais sudarė apie 7,17 mlrd. dolerių (+35,1 procento).
pajamos pasiekė 68,8 mlrd. dolerių (+16,1 procento) lygį,
veiklos pelnas (angl. k. operating profit) siekė 7,8 mlrd. dolerių (+36,4 procento).

Pernai Kia Motor korporacija gavo rekordinį pelną – 3,1 mlrd., didesnį 30,4 procento. Žymiai padidinti finansinius rodiklius Hyundai Motor Group padėjo ne tik  dolerio kurso kilimas ir augantis prekinio ženklo populiarumas, bet ir ... žemės drebėjimas Japonijoje. Pietų Korėjos konkurentai pasinaudojo Japonijos gamyklų prastovomis, taip sustiprindami savo pozicijas pasaulinėje rinkoje. Taigi, kam žemės drebėjimas, o kam tikra motina. Kaip matome kompanijos akcijų kainos grafike, vertybiniais popieriais prekiaujama maždaug po 200 dolerių už akciją:
 

 



Kas gi gali paauksuotą korėjietišką karietą paversti moliūgu?

Tuo tarpu Korėjos automobilių pramonėje ne taip jau viskas pasakiška ir rožėmis klota, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Jos plėtroje pakanka silpnų grandžių ir pavojingų vietų, kurios force-majeure atveju gali sulėtinti Hyundai Motor Group  pažangą. Pateiksime pačias akivaizdžiausias silpnąsias grandis:
■ maža vidinė rinka. Kaip žinia, Pietų Korėjoje yra apie 49 milijonai gyventojų, o jos teritorija mažesnė nei Kubos. Taigi, vidaus rinkos pajėgumai tikrai nedideli. Pernai pardavimai šalies viduje sudarė 17,8 procento, o šių metų sausį sumažėjo 18,5 procento, lyginant su 2011  metų sausio mėnesiu, nepaisant to, kad per tą laikotarpį pardavimai visame pasaulyje padidėjo 3,5 procento. Todėl Korėjos automobilių gamintojai priversti orientuotis į eksportą  (šiandien daugiau nei 2/3 jos produkcijos išvežama į užsienį), o tai reiškia priklausomybės nuo užsienio rinkų didinimą. O ką gi matome daugelyje šių rinkų? Teisingai. Sulėtėjimą besivystančiose šalyse, nedidelę paklausą išsivysčiusiose šalyse ir žaliavų kainų kilimą su visais jo padariniais;
■ darbo sąnaudų didėjimas. Faktas tas, kad Pietų Korėjoje darbo užmokestis jau beveik priartėjo prie vakarietiško. Tai reiškia, kad ankstesnis šalies pranašumas – pigi darbo jėga -  jau praeitis. Tai rodo Hyundai Motor vykstantys nesibaigiantys streikai. Dėl nereikšmingo taupymo darbo užmokesčio sąskaita ir vadovybės nelankstumo kyla streikai, dėl kurių kompanija patiria kelių milijardų dolerių nuostolius. Lapkričio mėnesį dėl darbuotojų streikų buvo prarasti 24 tūkstančiai automobilių už 289 mln. JAV dolerių, ir tai sukėlė akcijų kurso kritimą biržoje.
■ konkurencijos didėjimas. Šiandien Pietų Korėjos automobilių gamintojams potencialią grėsmę kelia Malaizija, Tailandas ir, žinoma, Kinija. Jos, remdamosi neišlepinta pigia darbo jėga, galiausiai  gali išstumti Pietų Korėją iš biudžetinių automobilių rinkos. Be to, kadangi Hyundai-Kia pastaruoju metu žymiai padidino kainas vidaus rinkoje, tai dabar vietinio surinkimo automobiliai kainuoja brangiau nei importiniai, reiškia pastarųjų  kiekis šalyje kasmet tik didėja;
■ segmento siaurumas. Korėjos automobilių pramonėje vis dar dominuoja pigios mašinos. Akivaizdu, kad pasaulyje pakanka neišrankių automobilių mėgėjų, o JAV, Kinijos, Indijos ir Rusijos rinkos tokios didelės, kad, rodos, Korėjos automobilių gamintojams darbo užteks ilgam. Štai jie ir tenkinasi tik nedidele japoniškų automobilių modernizacija, tačiau pasaulis juda į priekį, todėl kyla pavojus atsilikti ir prarasti esamas rinkas.
■ gamybinių pajėgumų išsekimas. Vienas iš pardavimų sulėtėjimo paaiškinimų šiais metais – tai Hyundai pajėgumų išsekimas. Tuo tarpu, statyti naujas gamyklas artimiausioje ateityje kompanija neketina;
■ pagrindinės pretenzijos automobiliui. Akivaizdu, kad visi automobiliai anksčiau ar vėliau sugenda ir nebeveikia; tikrai, nieko nėra amžino šiame amžiname pasaulyje. Štai šiandien Nissan atšaukia ketvirtį milijono automobilių visame pasaulyje. Šia prasme korėjietiškų automobilių trūkumai dažniausiai yra tokie:
- neekologiškumas. Ypač pažymima, kad kartais salono vidaus apdailai naudojamas žemos kokybės plastikas. Štai naujausi amerikiečių kompanijos Ecology Center (Ekologijos centras) mašinų tyrimų rezultatai dėl toksinių medžiagų, esančių salono apdailos medžiagose. Ogi blogiausių mašinų dešimtuke, tų medžiagų koncentracijos mažėjimo tvarka, 3 vietoje atsidūrė Kia Soul, 6 –Hyundai Solaris, o 8 – Kia Sportage. Sutikite, trys iš dešimties – vienai įmonei daugoka. Užtat tarp  Top-10 automobilių, kurių salonuose buvo mažiausia toksinių medžiagų koncentracija, korėjietiškų automobilių nebuvo;
- neilgaamžiškumas. Yra žinoma, kad korėjietiškų automobilių vidutinė naudojimo trukmė yra trumpiausia pasaulyje – 7,5 metų, lyginant su Japonija – 15  metų,  su JAV – 16,2 metų.  Šiuo klausimu galima paminėti įtartiną plieno kokybę (kėbulas pradeda rūdyti gana greit), tvirtinimo detalių silpnumą, nepakankamai aukštą surinkimo lygį ir kt. Netgi patys korėjiečiai savo mažalitražius automobilius vertina skeptiškai, o mini automobilis Daewoo Tico jau seniai tapo anekdotų objektu („jei jūsų Tico negali pajudėti iš vietos, patikrinkite, ar prie jo ratų neprilipo kramtomoji guma“). Akivaizdu, kad dauguma Korėjos automobilių pramonės problemų kyla dėl eilės iš Europos ir Japonijos automobilių pramonės pasiskolintų supaprastinimo pavyzdžių, kurie, beje, leido Hyundai ilgą laiką išlaikyti mažas sąnaudas ir produkcijos konkurencingumą.

Tiesą sakant, korėjietiškų automobilių vertinimas, kaip nepatikimų ir neilgaamžių, palaipsniui lieka praeityje. Ir nors jie vis dar nepasiekė japoniškos kokybės, šiuolaikiniai korėjietiški modeliai vis dėlto  palieka geros kokybės mašinos įspūdį. 

Kokia gi pasaka be paslapties?

Korėjos automobilių pramonės istorija pasižymi visa eile ypatumų, keliančių nuolatinį analitikų susidomėjimą. Iš tiesų, kam gi nesinori išsiaiškinti, kur slypi tokios greitos Korėjos automobilių pramonės sėkmės paslaptis? Per pastaruosius kelerius metus Hyundai kasmet rodo daugiau kaip 10  procentų pardavimų augimą ir netgi 2009 metų krizė nepakeitė šios tendencijos. Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ekspertai mato šio fenomeno paaiškinimą keliose sudėtinėse dalyse, kurių suma iš esmės ir nulėmė Pietų Korėjos automobilių gamybos pakilimą:
1. Tiesioginis valdžios įsikišimas į automobilių industrijos vystymąsi. Ši vyriausybė savo laiku suformulavo du pagrindinius šalies plėtros principus: orientaciją į eksportą, o tai šaliai, neturinčiai gamtinių išteklių, buvo vienintelis kelias į sėkmę ir maksimali kapitalo koncentracija. Ir ne tik suformulavo, bet ir sudarė visas būtinas sąlygas jų geriausiam realizavimui: visokias privilegijas, lengvatines prieigas prie kreditų, apribojimus komplektuojančių detalių  įvežimui (importuotojas turėjo  įrodyti, kad reikalingų detalių Korėjoje negalima pagaminti), todėl jau 1980 metais vietiniuose automobiliuose buvo daugiau nei 90 procentų vietinės gamybos detalių, didelis muitų tarifas, todėl į šalį ilgą laiką buvo praktiškai neįmanoma importuoti detalių iš užsienio ir pan.
2. Maksimali gamybos koncentracija. Pietų Korėjos automobilių pramonės formavimą lydėjo reta pagal mastą gamybos ir kapitalo koncentracija. Būtent valdžia prisidėjo prie didelių kompanijų – čebol‘ių – plataus profilio  šeimyninių holdingų – formavimo. Pavyzdžiui, tas pats Hyundai Kia  Automobile Group turi nuosavas aukštakrosnes (Hyundai Steel stato jau trečią aukštakrosnę), ir statybos korporaciją. Viena vertus, tai apdraudžia automobilių pramonę krizės metais, kita vertus, suteikia galimybę nepriklausyti nuo pasaulinės metalurgijos kainų konjunktūros ir dar kontroliuoti žaliavų kokybę. Pasaka, kaip žinote, reikalauja harmonijos ir vientisumo.
3. Plataus masto modelių kopijavimas. Iki pat  80-ųjų metų dauguma Korėjos modelių buvo tik licencijuotos užsienio modelių kopijos, daugiausia - japoniškų. Taip iki 1995 metų, Korėjos automobilių gamintojai pasirašė 488 licencines sutartis.
4. Pirmapradė orientacija į nereiklią masinę paklausą atnešė korėjiečiams pirmąją sėkmę pasaulio automobilių rinkose.
5. Korėjiečių mentalitetas. Korėjiečiai yra žinomi, kaip galbūt darbščiausi žmonės pasaulyje. Jie įsitikinę, kad norint tapti turtingu, reikia nuolat dirbti, įtempus visas pastangas, nes tik laimingas atsitiktinumas čia nepadės. Štai ir Pelenei, be žavesio ir krikštamotės-fėjos, reikėjo dar ir sunkiai padirbėti. Pasakos patarimas juk akivaizdus – dirbk ir viskas bus gerai! Taigi, kaip sakė vyriausiasis Žemės pasakininkas – Hansas Kristianas Andersenas, nėra geresnių pasakų, nei tos, kurias sukuria pats gyvenimas.

Ir korėjietiška pasaka taps tikrove

Dabar atėjo laikas išsiaiškinti pasaulyje populiarios Korėjos automobilių pramonės perspektyvas. Tai ypač svarbu galimo pasaulinės automobilių paklausos mažėjimo sąlygomis. Kaip teigia Hyundai Motor Group, šiomis sąlygomis ji ketina veikti keliomis kryptimis:

■ stiprinti prekinio ženklo pozicijas pasaulyje. Šiuo tikslu numatyta:
- dalį gamybos perkelti už šalies ribų,  modernizuoti gamybą užsienyje. Taigi, "Kia" jau turi 13 gamyklų  8 pasaulio šalyse - Malaizijoje, Indonezijoje, Kinijoje, Pakistane, Filipinuose, Slovakijoje, JAV, Rusijoje ir kt. Šiuo metu Kia Motors ketina iki 2014 metų kartu su vietos bendrovėmis paleisti  trečią gamyklą Kinijoje, ir tuo būdu patenkinti augančią korėjietiškų automobilių paklausą (Kia galės padidinti gamybą Kinijoje iki 730 tūkstančių automobilių per metus). Apskritai, Kia yra viena iš sparčiausiai augančių kompanijų Kinijos rinkoje, jos dalis padidėjo beveik 5 procentais. Hyundai Motor turi 6 gamyklas Kinijoje, Indijoje, Turkijoje, JAV, Čekijoje ir Rusijoje.
Dabar kompanijos prioritetu pasirinkta Europos rinka. Atsižvelgiant į tai, kad pernai pradėjo veikti laisvos prekybos sutartis tarp ES ir Pietų Korėjos, o tai reiškia, kad sumažėjo importo muitai, korėjietiškų automobilių eksportas į Europą pakilo 40 procentų. Hyundai Kia Automotive Group dalis Europos rinkoje jau pasiekė 5,7 procento, kai tuo tarpu  Toyota dalis sudaro 4,1 procento. Europoje tai suskubta pavadinti Korėjos ekspansija;
- išplėsti vidaus rinką. Štai keletas galinčių padėti veiksnių. Pirma, korėjiečiai labai mėgsta keisti automobilius, vidutinė naujų automobilių eksploatavimo trukmė čia laikoma trumpiausia pasaulyje - 3-4 metai, ir tada automobilis parduodamas  už 20-30 procentų pradinės kainos. Antra, korėjiečiai labai patriotiški, todėl pirmenybę teikia tėvyniniams automobiliams. Ir trečia, nors importo muitai užsieninių markių automobiliams Korėjoje sumažinti, tačiau jų savininkai moka didžiulius mokesčius, todėl tokių automobilių šalyje yra labai mažai. Taigi, vietiniai gamintojai patikimai apsaugoti nuo konkurentų;
- persiorientavimas į aukštesnį segmentą. Čia tikima, kad "korėjietiška, reiškia pigu –  jau praeitis," kad naudojantis jų technologijomis galima gaminti pasaulinės klasės automobilius. "Hyundai" pareiškė norą gaminti „šiuolaikinės premium-klasės“ automobilius. Norėdama kaip lygus su lygiu konkuruoti su Japonijos ir Europos kompanijomis brangesnių modelių rinkoje, kompanija ketina gerinti savo automobilių konstrukciją ir dizainą. Dėlto, jei tik reikėtų, ji net pasirengusi paaukoti pardavimų apimtis. Tuo pat metu Hyundai net nesiruošia atsisakyti pigių modelių, priešingai, nori padidinti jų dalį rinkoje;
- gaminti naujus modelius ir variacijas.  Kaip kartais sakoma, žvelgdamas į kiekvieną naują automobilio modelį, supranti, kad visi ankstesnieji buvo tik karti klaida! Šioje srityje Hyundai kompanijoje kaip tik viskas tvarkoje. Įmonė turi bene ilgiausią modelių liniją, ir ji toliau ilgėja. Pavyzdžiui,  paskutinėje Detroito automobilių parodoje Hyundai Motor kompanija pristatė naują Veloster  Turbo - 204 arklio galių, su 1,6 litro benzininiu varikliu, šešių greičių pavarų dėže, naujais rūko žibintai ir taip toliau, ir t.t..  O dėl įvairių variacijų, tai, pavyzdžiui, Solaris ir penktos kartos Elantra gali turėti 34 variantus, kad beveik kiekvienas pirkėjas galėtų pasirinkti automobilį pagal savo skonį ir prioritetus;
- prekinio ženklo konkurencingumo didinimas.  Siekdama šio tikslo, 2012 metais Hyundai Motor savo plėtrai ketina skirti rekordines investicijas – 12,2 mlrd. dolerių (+15,6 procento). Jos prioritetai bus:
● aukšta produkcijos kokybė. Siekdama šio tikslo Hyundai stengiasi sutelkti visą technologinę grandinę – nuo žaliavos gavybos iki gatavo automobilio - į savo rankas. Skirtingai nuo kitų automobilių korporacijų, kompanija praktiškai visas komplektuojančias detales gamina savo jėgomis, pati kontroliuoja. Pavyzdžiui, pastačiusi vieną stambiausių pasaulyje plieno liejyklų, Hyundai žymiai pagerino kėbulo antikorozinės dangos kokybę ir viso automobilio patikimumą. Dabar kompanija, kaip ir daugelis pasaulio gamintojų, suteikia mašinai 3 metų garantiją;
● automobilių ekologiškumas ir ekonomiškumas. Jau 2015 metais Hyundai žada organizuoti masinę hibridinių automobilių gamybą, apie tą laiką planuojama pagaminti visiškai elektrinius kompaktiškus automobilius;
● saugumas ir patikimumas. Šia prasme, parodomasis yra Hyundai i40, pirmasis Azijos modelis, laimėjęs konkurso EuroCarBody apdovanojimą, aplenkęs ne kažką, o Audi, BMW, Mercedes, Nissan, Volkswagen ir kt. Buvo tinkamai įvertinti jo  superpatvarus plienas ir pagerinti konstrukcijos sujungimai. O prieš tai modelis i40 gavo maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą EuroNCAP susidūrimo bandymuose. Kaipgi nepaminėti Hyundai Elantra, kuri gavo aukščiausią „Metų automobilis 2012“ apdovanojimą Šiaurės Amerikos automobilių parodoje Detroite. Galima paminėti ir Kia Optima, kuri, kaip teigia žurnalas Auto A Fondo, pateko tarp  2011 m. "Dešimties geriausiai parduodamų automobilių". JAV Eismo saugumo draudimo institutas pripažino šį modelį "saugiausiu automobiliu." Žodžiu, tai tas pats atvejis iš automobilininkų pokalbio: - Mano automobilyje laimę nešanti ikonėlė įtaisyta. – O pas mane pliušinukas prie veidrodėlio. – O pas mane laimei - stabdžiai ir  oro pagalvės;
● prieinamos kainos ir priimtinos kokybės derinys.  Hyundai mašinose, ko gero, tobula automobilio prestižo ir jo vertės pusiausvyra.
Ir krizė čia padeda Hyundai, nes ji verčia vartotoją reikliau žiūrėti į kokybės ir kainos santykį. Tačiau, korėjietiškų automobilių kainos jau priartėjo prie Europos ir Japonijos automobilių kainų;
● modelių elegancija. Ką gi ir bepridėsi- bet kokiame automobilių sraute Hyundai automobilių nesupainiosi su kitais, labai jau jie patrauklūs ir originalūs. Pavyzdžiui, Hyundai Veloster užėmė aukštą ketvirtą vietą  „Gražiausi metų automobiliai - 2011" konkurse. Tiesiog sunku atsispirti jo ekstravagancijai, šiuolaikiškumui ir  ryškių spalvų paletei.

Taigi, kokios gi Korėjos automobilių pramonės perspektyvos? Trumpai tariant, labai optimistiškos. Korėjos automobilių gamintojų stiprybė ta, kad jie nuolat progresuoja didindami pardavimus ir plėsdami rinką ir tampa rimtu konkurentu pasaulinėje automobilių rinkoje. Todėl pasakojimą apie Pietų Korėjos automobilių gamintojus galime užbaigti standartine pasakų pabaigos formule – „gyvens jie ilgai ir laimingai“, žinoma, jei dės visas pastangas.

Paskelbimo data: 2012-03-12 13:53 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55