Auto naujienos, Mercedes. Pagrindinė pradedančių investuotojų klaida, perkant automobilių kompanijų vertybinius popierius yra ta, kad jie (įtakoti visokių biržos brokerių menedžerių, pajinių investicinių fondų ir kompanijų, gaunančių pajamas iš pardavimų ir todėl suinteresuotų parduoti bet ką) perka visų garsių brendų akcijas, pradedant Coca Cola ir baigiant Mercedes, BMW ir Toyota.
Ar gali paprastas dvidešimtmetis investicinio fondo menedžeris profesionaliai orientuotis tokioje verslo sferų įvairovėje? Be abejo ne! Todėl nenuostabu, kad perkant vertybinius popierius laimi ne pirkėjas (investuotojas), o pardavėjai (brokeriai), gaunantys komisinius nuo pardavimų, ką akivaizdžiai parodė pasaulinė finansinė krizė.
Kokias akcijas verta pirkt investuotojui: Mercedes ar BMW?
Jeigu jūs žinote pagrindinę visų pradedančių investuotojų klaidą (negalima aklai pasitikėti niekuo, investuojant pinigus), kartu pabandykime atlikti dviejų auto gigantų ir amžinų konkurentų – Mercedes ir BMW - lyginamąją analizę, tuomet suprasime, kuris iš jų yra perspektyvesnis, gaus didesnį pelną ir, tuo pačiu, kieno akcijų kaina išaugs ir kodėl.
2011 metų pasaulinių brendų sąraše Mercedes užėmė 12 vietą, o BMW- 15. Aukščiau iš automobilinių brendų stovi tik Toyota - 11 vieta. Taigi visai neatsitiktinai Mercedes–Benz ir BMW, kartu su Audi, įvairiose rinkose užima padorius 10-12%.
Mercedes- Benz ir BMW - viena iš ryškiausių porų pasaulinėje automobilių pramonėje. Apie šias mašinas sakoma: yra gerų automobilių, bet yra Mercedes ir BMW. Iš tikrųjų:
Tačiau Mercedes-Benz ir BMW nėra ta pora, kurią galima būtų pavadinti „saldžia“. Tai greičiau „prakeikti draugai“, nuolat lenktyniaujantys tarpusavyje amžini konkurentai (abi kompanijos siūlo brangius ir prestižinius liuks klasės automobilius). Taigi, kyla klausimas, kuri iš šių kompanijų yra labai gera, o kuri tiesiog gera (kitame kontekste apie jų produkciją nėra prasmės kalbėti). Masterforex - V Akademijos ekspertai nusprendė išsiaiškinti: kas laimi konkurencinėje kovoje, pritraukiant naujus pirkėjus bei išlaikant senus? Ir apskritai, ar Mercedes-Benz ir BMW konkuruoja, ar tiesiog varžosi tarpusavyje?
Kas turtingesnis? Kompanijų kapitalizacija
Kaip žinia, bet kurios kompanijos kapitalizacija tolygi jos augimui, o tai svarbi sąlyga būsimam pelnui. Taigi, BMW rinkos kapitalizacija sudaro šiek tiek daugiau nei 28 mlrd. eurų (beje, BMW kapitalizacija viršijo General Motors) ir išaugo 5,6%. BMW akcijos nuo 2011 metų pradžios pabrango 40%. Reikia pažymėti, kad šio koncerno akcijos yra tarp 30 geriausių Vokietijos kompanijų (DAX Index).
Daimler AG rinkos kapitalizacija, kurios dukterinė įmonė ir yra Mercedes-Benz, yra didesnė - apie 67,4 mlrd. eurų. Daimler akcijos nuo 2011 metų pradžios pabrango 30%.
Masterforex - V Akademijos Prekybos biržoje fakulteto vadovo I. Vasiovo nuomone, BMW kompanijos akcijos pasiekė aukščiausią prieškrizinį lygį ir dabar prekiaujamos aukščiausiomis kainomis.
Akcija techninės analizės požiūriu atrodo gana stipri, nepaisant didelių problemų Europoje:
Mercedes-Benz kompanijos akcijos gerokai nukrito po 2008 metų krizės ir šiuo metu taip ir nepasiekė prieškrizinio lygio. Nors nuo to laiko akcijos dalinai išaugo, bet po rinkos smukimo 2011 m. rugpjūtį jos taip ir neatsistatė. Matomai, kompanija turi tam tikrų problemų ir jos akcijos atrodo gana silpnos.
Po staigaus kritimo pernai metų rugpjūtyje vokiečių kompanijos Daimler AG akcijos stabilizavosi 30-37 eurų koridoriuje. Net esant žemam rinkos aktyvumui pošventiniu periodu, investuotojai išlieka optimistiški, pirkdami aktyvus, ko pasekoje kaina smarkiai priartėjo prie viršutinės koridoriaus ribos. Reakcija į 37 eurų kainos lygį nulems rinkos ketinimus: pramušimas ir įsitvirtinimas virš jo duos signalą pirkimui, atšokimas parodys fleto pratęsimą.
Kuri didesnė? Kompanijų pardavimų apimtys
Automobilių rinka pasaulyje vystosi brangesnių modelių (premium segmento) pardavimo dalies didėjimo kryptimi ir čia yra stiprios būtent vokiečių automobilių gamintojų pozicijos, kadangi ir Mercedes–Benz, ir BMW pernai metų pardavimai išaugo. Ir vis tik šių lenktynių lyderiu tapo BMW. Deja, bet tie laikai, kai pasaulinės auto pramonės liuks klasėje dominavo Daimler AG, jau praėjo.
Pagal 2011 metų rezultatus Mercedes- Benz realizavo 1,25 mln. automobilių. Nuo 2011 metų pradžios, palyginus su 2010 metais, tai sudaro 7,6% prieaugį. Daugiau automobilių Daimler AG nebuvo pardavusi. Ypač smarkiai 2011 metų pirmame pusmetyje paklausa išaugo Rusijoje (+70%), Kinijoje (+50%), Indijoje ir Taivanyje (+40-45%). Po 40 metų dominavimo premium sektoriuje Daimler AG neketina pasiduoti be kovos. 2015 metais kompanija ruošiasi parduoti 1,5 milijono lengvųjų automobilių Mercedes.
BMW 2011 metais pardavė apie 1,6 milijono mašinų (bet kuriuo atveju, per praėjusių metų 11 mėnesių kompanija pardavė daugiau kaip 1,51 mln. mašinų). Taigi, prieaugis buvo rekordinis per visą kompanijos istoriją – 14,5%. Padėjo paklausos padidėjimas JAV (+14,6%, BMW –pardavimų lyderis vasaros pabaigoje), bet visų pirma - pardavimų bumas Kinijoje (+40%) ir Rusijoje (+38,8%).
Taigi, BMW pagal 2011 metų rezultatus vėl aplenkė Mercedes, eilinį kartą įtvirtindama savo pirmavimą premijinių automobilių gamintojų tarpe. Bet kol Mercedes-Benz ir BMW konkuruoja tarpusavyje, jiems ant kulnų lipa Audi, per 2011 metų 11 mėnesių padidinusi pardavimų apimtis 19%. Jeigu visų metų rezultatai sieks 1,3 mln. vienetų, tai kompanija taps antruoju pasaulyje liuks klasės automobilių gamintoju po BMW, aplenkdama Mercedes-Benz. O iki 2015 metų Audi tikisi aplenkti ir BMW.
Kas turtingesnis: Mercedes- Benz ir BMW finansinės veiklos rezultatai
Vienos ar kitos kompanijos pelno problema investuotojams - tai ne banalus nosies kaišiojimas į svetimus reikalus. Suprantama, kad finansinių srautų kontrolė leidžia stebėti pelno ir nuostolių grafiką, padeda greičiau susiorientuoti automobilių gamintojų perspektyvose. Taigi, 2011 metų pradžioje abi kompanijos startavo audringai: Daimler AG 2011 metų pirmame ketvirtyje, lyginant su tuo pačiu 2010 metų periodu, padvigubino grynąjį pelną, o BMW padidino ketvirčiu. BMW pajamos I ketvirtyje sudarė 16 mlrd. eurų, o Mercedes-Benz - 13,9 mlrd. eurų. Daimler AG metų apyvarta sudarė 97,8 mlrd. eurų, o grynasis pelnas - 2,5 mlrd. eurų.
BMW kasmetinė apyvarta sudaro 53 mlrd. dolerių. Esant gana sudėtingai pasaulio ekonominei padėčiai, bendras kompanijos pelnas pernai metais išaugo 2,35 mlrd. dolerių ir 24% padidėjo grynasis pelnas. Pagal 2011 metų III ketvirčio rezultatus, BMW gavo 1 mlrd. eurų gryno pelno, o visos pajamos sudarė 16 mlrd. eurų.
Kas kūrybingesnis? Sėkmės paslaptys
Žmonių sąmonėje Mercedes-Benz ir BMW suvokiami kaip absoliutus automobilių gamybos etalonas, aukštų standartų komforto srityje, saugumo ir kokybės sinonimas. Reikia pažymėti, kad abu auto gigantai negaili pinigų šios reputacijos palaikymui. Ir tai savaime suprantama. Juk automobilio reputaciją taip pat sunku atstatyti kaip ir sugadintą moters reputaciją. Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ekspertai išskyrė keletą pagrindinių Mercedes-Benz ir BMW sėkmės bruožų, tiek bendrų abiems kompanijoms, tiek kiekvienai atskirai:
Ir vis tik inovacijų srityje BMW lenkia Mercedes-Benz. Šiandien BMW - tai techninio tobulumo įsikūnijimas. Beje, būtent ši kompanija pasiūlė stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS), kurią dabar jau montuoja visi pagrindiniai automobilių gamintojai. 2011 metais koncernas daugiausiai dėmesio skyrė naujų medžiagų įdiegimui savo automobiliuose (pasiūlė ypatingai lengvą kompozitą iš anglies pluošto variklio gaubtui, aliuminį panaudojo durims ir stogui, magnį atraminei prietaisų panelės plokštei, kas visumoje leidžia žymiai sumažinti mašinos svorį). Ir antra, efektyvesnių ir ekonomiškesnių variklių kūrimui (kompanija pradėjo gaminti keturių cilindrų variklius, kurie bus 16% ekonomiškesni negu šešių cilindrų). Be to, BMW savo klientams greitai pasiūlys taip vadinamą „elektroninį horizontą“, lazerines automobilines lempas ir daug daug kitų naujovių. Jeigu BMW automobilis galėtų kalbėti, jis pasakytų tik tris fazes: -Duok pinigų!- Duok dar pinigų! - Juk matai ką aš galiu!;
BMW vadovas Norbertas Reitchoferis įvardijo keturis punktus, atnešusius kompanijai sėkmę, tai:
Vyresni vairuotojai teikia pirmenybę brangesniam Mercedes-Benz. Jaunesni - greitam, galingam ir šiek tiek pigesniem BMW automobiliui (beje, viena iš priežasčių, kodėl jaunimas teikia pirmenybę BMW, ir yra ta, kad vyresniems labiau patinka Mercedes. Tiesiog mada). Jeigu Mercedes - tai prestižas (sakoma, naujas Mercedes keičia manieras) ir važiavimo komfortas, tai BMW- „draivas“ ir vairavimo precizija.
Neatsitiktinai BMW devizas - „malonumas vairuojant“. Kaip sakoma, BMW – vairuotojui, o Mercedes - keleiviui. Ir kas išdrįs įrodinėti, kuri iš šių dviejų mašinų yra geresnė? Kiekviena savaip gera ir kiekviena turi savo pirkėją. Tiesa, neseniai BMW vis tik įžengė į Mercedes teritoriją, pasiūlydama 7 serijos modelius (ilgesni, masyvesnės radiatoriaus grotelės, solidūs kaip lėktuvas). Analitikai baiminasi, kad tokiu būdu kompanija gali prarasti savo kozirį – dings jo pagrindinė idėja.
Taigi, ekscentriškumo požiūriu BMW, be abejo, lenkia Mercedes, bet kol kas atsilieka įvaizdžio srityje.
Kas perspektyvesnis – BMW ar Mercedes–Benz?
Tačiau net tokie auto gigantai, kaip BMW ir Mercedes–Benz turi problemų. Pirmąją šių metų sausio savaitę Daimler ir BMW akcijos nukrito 1,1%.
Kalbant apie silpnąsias puses, analitikai pažymi:
Tiesa, po to, kai prie Daimler akcininkų be Kuveito ir Deutsche Bank prisijungė stambi investicinė kompanija iš Adu Dabio (9,1% akcijų), pasklido kalbos, kad maždaug 20% Daimler AG akcijų yra patikimose rankose ir tai duos stabilumo akcininkų struktūroje. Bet kuriuo atveju, savininkai iš Arabų Emyratų pareiškė, kad pirmoje eilėje jie linkę vystyti naujas technologijas:
Bet abi kompanijos į šias problemas žiūri ir kaip į užslėptas galimybes, todėl jų planuose:
Jei apie 70% BMW automobilių, parduotų 2002 metais, buvo pagaminta Vokietijoje, tai šiandien tik 58% pagaminama šalies teritorijoje ir šis skaičius artės prie 50%. Be viso kito, darbas kitose rinkose leidžia šioms kompanijoms apsidrausti nuo valiutų svyravimo;
Reziumuojant, abiejų kompanijų finansinė padėtis gera, stabiliai auga pelnas, didinama gamyba. O visgi, kas vyksta tarp BMW ir Mercedes–Benz - konkurencija ar lenktyniavimas? Panašu, kad jiems tai konkurencija sektoriaus viduje, o investuotojams ir pirkėjams – naudingas lenktyniavimas. O konkurencijoje - kaip bokse: laimi tas, kas moka susikoncentruoti, išeidamas į ringą (t.y., į rinką) išsaugoti ramybę ir tiki savo pergale. Ir šiaip, kuo daugiau konkurentų, tuo aukštesnis pjedestalas.
Viena pagrindinių rinkos tendencijų šiais metais yra fenomenalus pagrindinių kriptovaliutų, kelis kartus padidinusių savo kainą, augimas. Populiariausia kriptovaliuta - Bitkoinas (bitcoin, BTC) - kurios augimas įveikė 2600 dolerių ribą. Šių metų sausio mėnesį už 1000 dolerių įsigytą 1-ną bitkoiną birželio pradžioje buvo galima parduoti už 2600 dolerių, iš vieno vieneto gaunant 1600 dolerių pelną.
Valiutų porų EUR/USD ir GBP/USD analizė atlikta Masterforex-V prekeivių einamajam momentui naudojantis apyvartų indikatorių parodymais.
Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) perspėjo, kad investicijų į naftos gavybą mažėjimas, prasidėjęs prieš dvejus metus, gali nesustoti ir 2017 metais ir artimiausiais metais gali lemti žymų trūkumą rinkoje. 2015 metais pasaulinės investicijos į energetikos sektorių sumažėjo 8% iki 1,83 trilijono dolerių, sakoma TEA pranešime.
Naftos kainos nukrito iki daugiasavaitinių minimumų, nes Irano eksporto padidėjimas ir naftos tiekimo atsinaujinimas iš Libijos ir Nigerijos sustiprino investuotojų baimes, kad pasaulinis perteklius išliks. Apie tai portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Forex kompanijos NordFX analitikai. Brent ir WTI naftos ateities sandorių kaina per vieną savaitę nukrito 9-10 procentų, kas įrodo stiprų naftos rinkos volatilumą. „Praeitą savaitę mes matėme daug kritimo naujienų. Rinką įtakoja silpni fundamentalūs veiksniai“, - sakė LBBW naftos analitikas Frankas Klumpas (Frank Klumpp).
Naftos kaina ir toliau krinta, tai liudija Londono ir Niujorko biržų sandorių duomenys. Daugiau apie tai pasakoja portalas „MarketLeader“.
Elektroninės prekybos duomenys rodo naftos pigimo tendenciją. Po pranešimų apie britų referendumo rezultatus, pasaulinės naftos kainos iškart sumažėjo daugiau nei 1 procentu, tuo pačiu WTI naftos barelio kaina nukrito žemiau 50 JAV dolerių.
Gerėja kai kurių specialistų lūkesčiai dėl kainų tendencijų naftos rinkoje einamaisiais metais. Pasaulio banko ekspertai tikisi pasiūlos pertekliaus sumažėjimo ir tai taps kainos padidėjimo priežastimi. Apie tai praneša portalo „Market Leader“ žurnalistai.
Kaip portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Tarptautinio Forex prekeivių susivienijimo (TFPS) analitikai, praėjusią savaitę auksas turėjo neblogą paklausą ir tai leido jam įveikti pasipriešinimą 1257 taške. Pramušęs šią žymą, taurusis metalas galėjo judėti toliau - prie 1270 dolerių už unciją žymos.
Neseniai viename iš interviu Rusijos energetikos ministras Aleksandr Novak paminėjo, kad optimali visus tenkinanti naftos kaina yra 50 dolerių už barelį žymos ribose. 75% naftos eksporto apimančios valstybės pareiškė sutikimą apriboti naftos gavybos apimtis. To pakanka, kad naftos kaina pradėtų kilti. Iranas šiam susitarimui vis dar nepritaria. Tačiau Nigerijos naftos ministras Emanuelis Kačikvu, atvirkščiai, pareiškė, jog jo šalis palaiko šią iniciatyvą. Kaip yra žinoma, Nigerija yra stambiausia naftos tiekėja Afrikoje.
Finansinio nestabilumo baimė, dolerio kurso kritimas ir JAV iždo obligacijų pajamingumo sumažėjimas įtikino investuotojus ieškoti prieglobsčio tauriajame metale, dėl šių priežasčių aukso kaina šoktelėjo daugiau nei 4 procentais ir pasiekė metinį maksimumą. Kaip portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Forex kompanijos TeleTrade analitikai, nuo metų pradžios auksas pabrango 15% dėl pasaulio fondų rinkų žlugimo.
Naftos rinkos volatilumas daro įtaką fondų aikštelių dinamikai. Sandoriai yra veikiami neapibrėžtų OPEC veiksmų dėl naftos gavybos mažinimo. Pagrindinių naftos šalių-eksportuotojų veiksmų dėl tiekimų sumažinimo koordinacijos tikimybė yra gana maža. Čia verta pridėti jautrią energijos nešėjų rinką. Pagrindinis prekinės-žaliavinės rinkos dalyvis, Kinija, išėjo Naujametinių atostogų. Kaip portalo „Market Leader“ žurnalistams pranešė Forex kompanijos TeleTrade analitikai, rinkoje stebimi trūkinėjantys, nepamatuoti judėjimai