Automobilių rinkos naujienos. Automobilių gamyba ir pardavimai – vienas pagrindinių pasaulinės ekonomikos lokomotyvų. Šią tezę patvirtina faktas, jog automobilių industrija buvo antrasis sektorius po bankinio pagal vyriausybių teikiamos valstybinės paramos dydžio skyrimą pastarosios globalinės finansinės-ekonominės krizės metu.
Tačiau jei automobilių industrijos atsistatymo rodikliai 2010 metais, lyginant su ankstesniais, teikė optimizmo (beje, kaip ir pirmieji šių metų mėnesiai), tai 2011 metų pabaigoje tikinčių „šviesia auto pramonės ateitimi“ sumažėjo.
Investuotojams: pasaulinės automobilių pramonės perspektyvos
Viskas prasidėjo kovo pradžioje, kuomet žemės drebėjimas ir cunamis sugriovė Japonijos – pripažintos pasaulyje auto industrijos lyderės - automobilių gamybą. Nežiūrint į greitus Japonijos ekonomikos atsistatymo tempus, automobilių gamintojai iki šiol neatsigavo – 2011 metų pabaigoje automobilių rinka vis dar apgriuvusi 20%.
Tačiau, nežiūrint į tai, lengvųjų ir komercinių automobilių pardavimai šiais metais, agentūrų HS Automotive ir LMC Automotive vertinimais, išaugs atitinkamai 4% ir 5%, lyginant su 2010 metais, pasiekdami 75-78 mln. vienetų kiekį. Matomai tą sąlygojo geras pasaulinės auto industrijos įsibėgėjimas praeitais metais, juk 2011 metų antras pusmetis pasižymėjo skolų krizės gilėjimu Euro zonoje, kuris jau realiai gresia peraugti į antrą globalinės krizės bangą.
Nežiūrint į tai, Kinijos auto rinka išaugo 5%, Amerikos – 9%. Ir nors dviejų stambiausių ekonomikų auto industrijos augimas nėra labai žymus, tačiau absoliučia išraiška, atsižvelgiant į šių dviejų rinkų pajėgumus, skaičiai daro įspūdį.
O štai Europa užstrigo. Bendrai paėmus Senasis Pasaulis šiais metais demonstruoja stagnacinius rodiklius. Ir jei ne Volkswagen ir Rusija kartu su kitomis Rytų Europos šalimis, tai metų rezultatai Europai galėjo būti dar prastesni:
■ Volkswagen tikriausiai pagal metų rezultatus taps stambiausiu automobilių gamintoju pasaulyje (jeigu į General Motors sąskaitą nebus įtraukti kinų-amerikiečių Wuling markės pardavimai);
■ Rusijoje naujų automobilių pardavimai išaugs daugiau kaip 40%.
Kas laukia Europos automobilių rinkos?
Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ekspertai pažymi, jog praeitą savaitę vieno iš Europos auto pramonės lyderių Fiat SpA vadovas Sergio Marchionne pareiškė, jog grynasis italų koncerno pelnas šiais metais sudarys € 1,6-2 mlrd. Tačiau jis pabrėžė, kad pelnas gautas pagrinde dėl sėkmingos automobilių Fiat Panda plėtros stabiliose Lotynų Amerikos rinkose ir neblogų pardavimų JAV, o štai Europoje realizacija buvo blogesnė nei tikėtasi. Sekantiems metams S. Marchionne nusiteikęs pesimistiškai, to priežastis – besitęsianti skolų krizė Senajame Pasaulyje.
Finansinės krizės pasekmes 2012 metais pajaus ir kiti stambiausi senojo žemyno automobilių gamintojai:
■ Automobilių tyrimų centro CAR analitikai pranašauja, kad ateinantys metai europiečiams bus blogiausi per pastaruosius du dešimtmečius – pardavimai sumažės 5,3% (arba 670 tūkst. automobilių);
■ kai kurie analitikai mano, jog kritimas jau prasidėjo: š.m. lapkričio mėnesį Europos Sąjungoje buvo parduota 1,4% mažiau automobilių nei spalio mėnesį;
■ pardavimų sumažėjimą pastaruoju metu pažymi Fiat, Peugeot Citroen, Renault ir Opel, mažiau perkama ir japoniškų automobilių – Toyota ir Suzuki;
■ neseniai į teismą dėl bankroto kreipėsi Saab Automobile, kadangi Kinijos investuotojas Youngman nerado bendros kalbos su General Motors, nenorinčio dalintis su kinais savo technologijomis, įdiegtomis Švedijos automobilių gamyklose.
Masterforex-V Akademijos ekspertai pažymi, jog diagramoje aiškiai matomas Europos BVP dinamikos ir naujų automobilių pardavimų Europos rinkoje ryšys:
Taip pat verta pažymėti, jog sekančiais metais į Europos rinką paleidžiamas pats pigiausias automobilis pasaulyje – indiškas antrosios kartos Tata Nano. Nereikėtų nuvertinti indiško mažylio: jeigu skolų krizė Europoje tęsis arba, dar blogiau, regione prasidės recesija, tai į šią nepretenzingą, tačiau ekonomišką Nano (5 litrai degalų/100 km) europiečiai tikriausiai atkreips dėmesį, o ypač - „neauksinis“ jaunimas – tik prisiminkime, koks populiarus 70-80-aisiais metais, kai naftos kainos šoko į viršų, buvo prieškarinis senukas VW „vabalas“.
Rusijos automobilių pramonės prognozės
Dauguma prognozių Rusijai sekantiems ir dar kitiems metams, nors ir kuklesnės nei šiems (Renault duomenimis, prieaugio tempų mažėjimas iki 13%, AEB skaičiavimais - iki 8%), tačiau vis tiek optimistiškos:
■ Rusijos Federacijos Pramonės ir prekybos ministerija. Esant tokio pasisekimo bangai (juk valdininkai šiems metams prognozavo pardavimų augimą tik 14,8%, kai tuo tarpu jis yra didesnis kaip 40%), tikėtina, kad 2013 metais Rusijos auto rinka pasieks prieškrizinius rekordus, o 2014-ais su 3 mln. naujų automobilių pardavimo kiekiu taps stambiausia Europoje, aplenkdama Vokietiją;
■ Rusijos auto rinkos vieta Europoje. Po 2009-2010 metų, kuomet Rusija laikėsi penktoje vietoje pagal auto rinkos dydį Europoje, 2011 metais ji pakilo į antrąją.
Analitikų prognozės:
■ Renault vadovas B. Anselenas įsitikinęs, jog Rusijos auto rinka pasieks 2,85-3 mln. automobilių rodiklį;
■ Koncerno Daimler AG analitikai pranašauja Rusijos auto rinkai prieškrizinių pozicijų lygio pasiekimą jau sekančiais metais. Su jais sutinka ir Mercedes-Benz atstovybės Rusijoje vadovas Juergen Saueris.
Tačiau ne visi ekonomistai yra optimistiškai įsiteikę Rusijos automobilių rinkos atžvilgiu:
■ GAZ grupės prezidentas B. Andersenas neprognozuoja, tačiau pareiškė, jog jie „ruošiasi blogiausiam“;
■ Rusijos ekspertai pažymi, jog Rusijos auto rinkos augimą sąlygojo valstybinė utilizavimo programa ir plataus masto bankų kreditavimas. Tačiau valstybinė programa jau įvykdyta (ir „Lados“ , rinkos lyderio, pardavimai smarkiai sumažėjo), o bankai sekančiais metais kažin ar žarstys auto kreditus į kairę ir į dešinę, kaip pastaraisiais dviem metais;
■ ekonominės situacijos ir rublio nestabilumas, po prezidento rinkimų tikėtinas „diržų veržimasis“ ir galima Rusijos nacionalinės valiutos devalvacija;
■ žemas Rusijos piliečių pajamų lygis. Daugeliui jų netgi biudžetiniai automobiliai yra neįgyvendinama svajonė.
Daugelis Rusijos piliečių, pažymi Masterforex-V Akademijos analitikai, tikisi, jog Rusijai įstojus į PPO sekančiais metais, užsienietiškų automobilių kainos nukris. Tai parodo, jog visuomenė yra blogai informuota apie tai, kad importo mokesčiai bus mažinami palaipsniui keleto metų bėgyje.
Automobilių pardavimai Rusijoje 2010-2011 metais.
Remiantis AEB duomenimis, pardavimų lyderiai Rusijoje yra Lada, Hyundai, KIA, Chevrolet, Nissan, Renault, Volkswagen, Ford, Toyota, Skoda, Mitsubishi, GАZ, Daewoo, Opel, UАZ. Visų automobilių gamintojų pardavimai 2011 m. sausio-lapkričio mėnesiais išaugo, palyginus su analogišku 2010 m. periodu.
Pardavimų autsaideriai Rusijoje yra Cadillac, Porsche, ТagAZ, Mini, Jaguar, Seat, Chrysler, Dodge, Isuzu.
Masterforex-V analitikų nuomone, pasaulinė prekyba automobiliais sekančiais metais gali augti 4% arba iki 78 mln. automobilių. Tuo pačiu, kalbant apie Vakarų Europą, galimas 5 procentų paklausos kritimas auto rinkoje, turint omenyje ES skolų krizę, griežtas biudžetinio taupymo priemones ir vartotojų nuotaikos kritimą.
Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius. Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).
Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.
Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.
Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".
Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.
Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.
Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.
Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.
Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.
Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.
Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.