Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Penktadienis, lapkričio 22, 11:16 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Pasauliniai prekių ženklai: kas galėtų sustabdyti McDonalds, Pepsi, Nescafe, Gillette akcijų augimą?

Pasauliniai prekių ženklai: kas galėtų sustabdyti McDonalds, Pepsi, Nescafe, Gillette akcijų augimą?

JAV investicijų naujienos.  Stambiausios Vakarų šalių korporacijos, pasaulyje garsėjančios savo prekių ženklais, kitaip vadinamais brendais, pirmą kartą susidūrė su rimta problema - didžiausių pasaulio šalių (Rusijos, Kinijos, Indijos, Brazilijos) nacionalinių produktų konkurencija. Investuotojams ši problema tapo tokia svarbi, jog Vakarų žiniasklaidos analitikai pradeda abejoti tuo, kuo prieš keletą metų buvo įsitikinę 100%, kad tokie prekių ženklai, kaip  McDonalds, Pepsi, Nescafe, Gillette ir kiti neabejotinai užkariaus visą pasaulį. Kas keičiasi pasaulyje ir kokiems netikėtumams  turi būti pasiruošę investuotojai,  pirkdami pasaulinių korporacijų akcijas ir obligacijas jų atpigimo metu?

Kas galėjo sustabdyti pasaulinių brendų žygį ?

Masterforex-V Akademijos ekspertų nuomone, globaliniams procesams įtaką daro:

  • Antiglobalistai. Prieš ekonomikos globalizavimą aktyviai kovojo įvairios neformalios organizacijos, spaudoje vadinamos „antiglobalistais”. Triukšmingos ir spalvingos jų protesto akcijos iš pradžių kėlė visuomenės susidomėjimą ir net pritarimą, bet vėliau tapo įprastu politinio gyvenimo reiškiniu. Antiglobalistų piketai ir  “McDonalds” užkandinių naikinimas vargu ar sumažino šio žinomo  amerikiečių visuomeninio maitinimo tinklo populiarumą.
  • Nacionalistai ir diktatoriai. Globalizmas,  keldamas grėsmę nacionalinei savimonei ir net valstybiniam suverenitetui, visame pasaulyje išjudino įvairias dešiniųjų ir  nacionalistinių pažiūrų organizacijas. Šią ideologinę „pabaisą” aktyviai pradėjo naudoti negausūs odioziniai režimai, pradedant  Iranu ir baigiant Šiaurės Korėja. Bet įstatymų, muitų ir kitokios  kliūtys garsių kompanijų kelyje gali tik šiek tiek pristabdyti jų judėjimą, tuo pačiu sukeliant visuomenės vartotojišką susidomėjimą.
  • Nacionaliniai brendai. Pasaulinių prekybos brendų plitimą pavyko sustabdyti natūraliai veikiant visiems rinkos dėsniams ir sąžiningai konkurencijai. Populiarius gigantus iš rinkos stumtelėti sugebėjo nacionaliniai brendai, už kuriuos prieš dešimt metų niekas nebūtų davęs ir skatiko.  Beje, šio paslaptingo reiškinio geografija plečiasi ir, kas įdomiausia, ryškėja naujas trendas: anksčiau nežinomos trečiųjų šalių  kompanijos pradėjo pergalingą kontrataką, šį kartą iš Rytų į Vakarus.

 
Kaip besivystančios ekonomikos atkovoja rinkas iš garsių pasaulinių korporacijų?

1. Pastebima tendencija. Ekspertai, atliekantys globalius marketingo tyrimus, pastebi, kad pusšimtis stambiausių pasaulio rinkos lyderių nuolat praranda savo pozicijas, užleisdami vietą nacionaliniams gamintojams.
2. BRICS pasiekimai. Ypač sunkiai transnacionalinėms korporacijoms sekasi taip vadinamų dinamiškai besivystančių  šalių, kurios sudaro grupę BRICS (Brazilija, Rusija, Indija, Kinija, PAR), teritorijose. Jeigu 50 stambiausių Vakarų kompanijų, vartojimo prekių gamintojų, per praėjusius penkerius metus sugebėjo padidinti savo gamybą tose šalyse tik 13,1%,  tai jų vietiniai konkurentai - 18,4%.  
3. Kaina-kiekis. Pagal šią formulę vietinis gamintojas gali sėkmingai konkuruoti su autoritetingais brendais. Kiekis, kokybė ir, kas svarbiausia, vietinio gamintojo produkcijos kaina padeda įsitvirtinti ne tik savo šalies rinkoje, bet ir sėkmingai išeiti už jos ribų. 
4. Brazilija.
- Brazilijos alaus gamybos koncernas Inbev, neginčijamas regiono lyderis, gana sėkmingai  užkariauja Europos rinką. Šį Brazilijos gamintoją Europos rinkoje reprezentuoja tokie alaus prekiniai ženklai, kaip Beck‘s ir Hasseroeder. Firma Inbev užima šeštą vietą tarp penkiasdešimties stambiausių vartojimo prekių gamintojų.
- Kompanija BR Foods, turinti 10 milijardų eurų apyvartą, per trumpą laiką tapo stambiausiu pasaulyje paukštienos gamintoju ir sėkmingai įsitvirtino Šiaurės Amerikos rinkoje.
- Kitas Brazilijos maisto produktų gamybos gigantas - koncernas JBS - turi 40 milijardų JAV dolerių metinę apyvartą. Šis koncernas nupirko amerikiečių firmas Swift ir Pilgrim‘s Pride ir sėkmingai parduoda savo produkciją ne tik abiejuose Amerikos kontinentuose, bet ir Australijoje, Rusijoje ir Europoje.
5. Kinija.
- Kinijos koncernai Wahaha ir Tingyi, gaminantys nealkoholinius gėrimus, sugebėjo stipriai stumtelėti nacionalinėje rinkoje savo tiesioginius konkurentus - Coca-Cola ir Pepsi.
- Stambiausias Kinijos šampūno gamintojas kompanija C-Bons pridarė nemalonumų vokiečių koncernui Henkel, kuris buvo priverstas palikti Kinijos rinkoje tik savo  žinomiausius prekybinius ženklus, tokius kaip Persil ir Schwarzkopf. Kiti gaminiai neturėjo jokių galimybių konkuruoti su kiniškais jų tėvynėje.
- Kinijos aprangos ir avalynės gamintojas Trinity 2010 m. gruodžio mėn. už 52 milijonus eurų įsigijo aukštos klasės prekybos kompaniją Cerrutti (Liuksemburgas).
6. Indija.
 Metalo perdirbimo magnato Lakshmi Mittal duktė Megha įsigijo gerai žinomą aprangos rinkoje  Vokietijos kompaniją Escada.
7. Rusija.
 Rusijos pieno produktų įmonė Wimm-Bill-Dann, kaip lygus su lygiu konkuruoja su žinomu koncernu Danone.
8. Plati geografija. Panaši tendencija, tiesa, dar ne tokiu plačiu mastu, pastebima visame pasaulyje. Vartotojas vis dažniau atkreipia dėmesį į nacionalinius prekybos ženklus ir  teikia jiems pirmenybę. Ypač tai pastebima maisto produktų rinkoje. To pavyzdžiu yra Prancūzija, Lenkija, Turkija.
 
Kokias priemones naudoja pasauliniai brendai savo pozicijų išsaugojimui?

Kaip pažymi Masterforex-V Akademijos JAV ir Kanados  investuotojų bendruomenės ekspertas Eugenijus Olchovskis, nė viena stambi kompanija nenori mažinti savo produkcijos kainų. Bet jeigu jos gaminiai stovės apdulkėję parduotuvių lentynose, labai greitai tai atsispindės kompanijos akcijų kainoje ir pagaliau tai gali grėsti bankrotu. Todėl konkurencinėje kovoje visos priemonės tinkamos:

  • Pagrindinių rinkos dalyvių susijungimas. Vietiniai rinkos dalyviai gali susivienyti, sukurdami stiprų nacionalinį brendą. Taip dažnai daro lenkai ir kinai. Autoritetingos tarptautinės firmos taip pat stengiasi susijungti, pastoviai mažindamos savo prekinių ženklų portfelį.
  • Tik žinomiausių prekių tiekimas. Multinacionalinės korporacijos į besivystančias rinkas tiekia tik žinomiausias savo prekes ir stengiasi be reikalo nerizikuoti.
  • Nacionalinių brendų supirkimas. Pasauliniai gigantai stengiasi nupirkti pačias sėkmingiausias nacionalines kompanijas, negailėdami tam pinigų.
  • Besivystančių šalių rinkos „apsauga“. Trečiosios šalys gana rimtai siekia apsaugoti savo ekonomiką nuo „svečių“, dažnai net vyriausybiniu lygiu. Pvz.:  Kinijoje leidžiama kurti tik bendras įmones, gal todėl  globalinių koncernų ten mažiau negu kitose BRICS šalyse.
  •  „Periferijoje“ Vakarų korporacijos stengiasi įsilieti su savo brendais į jau esantį distribucijos tinklą.
  • Reklama. Stambiausi pasaulinės rinkos žaidėjai reklamai netaupo.

      
Kas laukia pasaulinių korporacijų ir kas vyksta su jų akcijomis biržoje?


Masterforex-v Akademijos ekspertai paaiškino, kad kompanijos užima vieną segmentą ir jų pardavimų kiekiui bei, atitinkamai, pelnui, įtaką daro sezoniškumas, kompanijos Coca-Cola padėtis yra žymiai geresnė negu Pepsi: ir pardavimų kiekis didesnis, ir techninės analizės požiūriu ji yra stipresnė:

 

KO


Tačiau pastebimas prekybos pagyvėjimas kompanijos Pepsi akcijomis, o investicijų atžvilgiu jos yra žymiai patrauklesnės:

 

PEP


Portalas „Market Leader“ kviečia savo skaitytojus pasidalinti nuomone, ar nacionalinės kompanijos turi šansų nukonkuruoti užkariavusius pasaulį pasaulinius brendu McDonalds, Coca-Cola, Pepsi, Nescafé, Gillette,  ar ne?

Paskelbimo data: 2011-08-16 08:41 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55