Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Penktadienis, lapkričio 15, 19:51 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Kas yra automobilių pramonės lyderiai pasaulyje investicijų atžvilgiu?

Kas yra automobilių pramonės lyderiai pasaulyje investicijų atžvilgiu?

Investicijų naujienos, JAV. Visi pasauliniai auto gigantai pasididžiuodami teigia, kad įveikė krizę ir į artimiausią ateitį „žiūri optimistiškai“. Ar iš tiesų taip yra? Kas yra lyderis, o kas autsaideris pagal kompanijų pelno augimą, vadinasi, ir pagal fundamento stabiliam savo įmonių akcijų augimui tvirtumą? Antrojo 2011 metų ketvirčio rezultatų ataskaitos analizė treideriams ir investuotojams pateikia įdomių  duomenų, kurie toli gražu nesutampa su reklaminių prospektų ir kompanijų spaudos apžvalgų medžiaga. 

Sėkmingiausių pasaulio auto kompanijų reitingas „Fortune“. Koks jis?

Pagal kasmetinį žurnalo „Fortune“ reitingą, į pirmąjį pasaulinio verslo šimtuką pateko dešimt automobilių gamintojų:
1. Toyota Motor;
2. Volkswagen;
3. General Motors;
4. Daimler;
5. Ford Motor;
6. Honda Motor;
7. Nissan Motor;
8. Hyundai Motor;
9. BMW;
10. Peugeot.

Žurnalo „Fortune“ automobilių korporacijų reitingas:
 


Masterforex-V Akademijos pasaulinių auto gigantų pelningumo reitingas. Kur klysta „Fortune“ analitikai?
Masterforex-V Akademijos ekspertų nuomone, investuotojams, besidomintiems automobilių industrijos akcijomis ir obligacijomis, visų pirma reikėtų kreipti dėmesį ne į pardavimų kiekį, (pirmauja Тоyota), o į kompanijos pelno normą (bendras kompanijos pelnas/pajamos).

Pritaikius šį kriterijų, „Fortune“ auto gigantų patrauklumo investuotojams reitingo TOP dešimtukas kardinaliai pasikeičia: lyderiu tampa ne Toyota Motor, o korporacija Daimler (85% valdo Mitsubishi Fuso, 19,9% Chrysler LLC, 11,0 % KAMAZ ir t.t.), antroje vietoje pagal valdymo efektyvumą yra Honda Motor ir tik devintoje - Toyota Motor, kurios pelno norma yra beveik 10 karų mažesnė, nei korporacijos Daimler (2.15% prieš 20.21%):



Investuotojams: pelno norma charakterizuoja įdėtų į kompaniją lėšų valdymo efektyvumą tam tikru periodu. Nuo kiekvieno 100 dolerių, investuotų į Toyota Motor ir Peugeot, jų akcininkams lieka tik apie 2 dolerius. Tuo tarpu Daimler akcininkai iš automobilių prekybos gauna 20,2 dolerio nuo kiekvieno perduoto kompanijai 100 dolerių. Taigi, kompanijos Daimler ar Toyota akcijos yra patrauklesnės investuotojui?

Pagrindinių automobilių pramonės korporacijų akcijos pasaulio biržose


Remiantis Masterforex-V reitingu, galima padaryti tokias išvadas:

1. Kompanija Daimler yra reitingo lyderė. Investuotojams tai reiškia, kad esant mažiausiems kaštams, tiek finansiniams, tiek gamybiniams, kompanijos pelno norma segmente yra aukštesnė už vidutinę - 20,21%, atitinkamai, investuotojo grąža taip pat didesnė.

 

Daimler

 

Situacija rinkoje: kompanijos akcijos yra plačiame flete, kas byloja apie kompanijos stabilumą tiek jos ekonominės politikos, tiek finansinių rodiklių atžvilgiu.

2. Kompanija Honda Motor. Japonijos automobilių pramonei didelę reikšmę turėjo stichinės nelaimės, įvykusios metų pradžioje. Tam tikra prasme kompanijos pozicijos nusilpo, tačiau, atsižvelgiant į jos akcijų kainas, savo prarastas pozicijas ji atsikovoja. Bendrovė yra 2-oje vietoje sąraše, jos pelno norma – didesnė už vidutinę.

 

Honda


3. Volkswagen AG.
Bendrovė turi labai didelį potencialą automobilių gamybos rinkoje. Kompanijos akcijos per metus pakilo 100%, o tai investuotojams yra puikus rodiklis. Tą liudija 3-ia kompanijos vieta sąraše pagal pelno normą.

 

Volkswagen akcijos


 
Kokios šalys pirmauja automobilių pramonėje 2011 metais?


Pagal šių metų pirmojo ketvirčio rezultatus, automobilių pardavimo rinkoje yra tam tikrų pokyčių, tačiau TOP dešimtukas išliko toks pats:
1. Kinija (7 mln. 220 tūkst. vnt., +5,8%).
2. JAV (6 mln. 311 tūkst. vnt., +12,7%).
3. Japonija (1 mln. 799 tūkst. vnt., -27,6%).
4. Brazilija (1 mln. 640 tūkst. vnt., +10%).
5. Vokietija (1 mln. 623 tūkst. vnt., +10,5%).
6. Prancūzija (1 mln. 225 tūkst. vnt., +1%).
7. Rusija (1 mln. 182 tūkst. vnt., +56,3%).
8. Indija (1 mln. 32 tūkst. vnt., +16,1%).
9. Didžioji Britanija (1 mln. 30 tūkst. vnt., -7,1%).
10. Italija (1 mln. 13 tūkst. vnt., -13,1%).

Kokios problemos yra aktualiausios automobilių gamintojams?

Masterforex-V Akademijos ekspertų nuomone, viena pagrindinių problemų yra žymus pardavimų sumažėjimas Europoje. Ford koncerno padalinio Europoje pelnas sumažėjo beveik $146 mln., jis yra dvigubai mažesnis, negu pernai:
• kitų rinkų nusilpimas. Pajamų, stambiausių automobilių gamintojų gaunamų iš Pietų Amerikos ir Azijos-Ramiojo vandenyno regionų, sumažėjimas;
• stichinių nelaimių, kovo mėnesį užgriuvusių Japoniją, pasekmės. Dėl įvykusio žemės drebėjimo atsarginių dalių deficitą smarkiai pajuto ne tik Japonijos, bet ir kitų šalių automobilių gamintojai. Japonijos auto gigantų darbas po žemės drebėjimo ir cunamio buvo paralyžiuotas beveik trijų mėnesių bėgyje;
• valiutų kursų svyravimai. Šitas faktorius šiai į eksportą orientuotai šakai turi ypač didelę reikšmę. Dolerio, euro, juanio ir jenos svyravimai sugadino nemažai nervų tiek automobilių gamintojams, tiek ir daugybei investuotojų, susijusių su šia verslo šaka;
• žaliavų kainų augimas. Šis faktorius tiesiogiai veikia pardavimų rinką, sąlygodamas jos smukimą.

Ką reikėtų žinoti investuotojams? Ar yra pagrindo optimizmui?
Masterforex-V Akademijos ekspertų nuomone, pagrindo optimizmui pakanka:
1. Nepasitvirtino paniškos prognozės, kad stichinės nelaimės Japonijoje sąlygos bendro pasaulinės gamybos lygio kritimą maždaug trečdaliu. Nieko panašaus, laimei, neįvyko. Japonijos bendrovės per keturis mėnesius po žemės drebėjimo beveik visiškai atstatė automobilių gamybos apimtis. Jau šį rudenį jos planuoja priimti bendroje sumoje apie 7 tūkst. darbuotojų. Toyota ketina priimti į darbą 3-4 tūkstančius naujų darbuotojų, Nissan ir Honda išplės darbo vietų skaičių 2 tūkstančiais, o Mitsubishi Motors, Mazda ir Subaru galės pasamdyti po kelis šimtus darbuotojų kiekviena.
2. Priklausomumas nuo jenos kurso. Siekdami sumažinti priklausomybę nuo nepalankaus jenos kurso, stambiausi Japonijos automobilių gamintojai planuoja išplėsti užsienio filialų tinklą.

3. Auto kompanijos kuria labai ambicingus ateities planus:
- Nissan iki 2017 metų ketina užimti 8% pasaulio auto rinkos  (dabar užima tik 5,8%), taip pat planuoja išleisti 66 naujus modelius ir dalyvauti beveik visuose rinkos segmentuose;
- Volkswagen paskelbė sieksiantis pagal gamybos apimtį pralenkti Toyota bendrovę, dėl to jis ketina iki 2015 metų į savo plėtrą įdėti apie 51,6 mlrd. eurų;
- Toyota, savo ruožtu, ketina atgauti prarastas pozicijas jau šiais finansiniais metais. Siekdama kompensuoti pardavimų smukimą 2011 metų kovo-birželio mėnesiais, korporacija užsibrėžė sau tikslą papildomai išleisti 350 tūkst. automobilių. Be to, Toyota planuoja didinti savo dalyvavimą besivystančiose rinkose (Kinijoje, Indijoje, Rusijoje, Brazilijoje);
- BMW prognozuoja 10% pardavimų augimą metų pabaigoje;
- Renault tikisi iki šių metų pabaigos parduoti 2,6 mln. automobilių visame pasaulyje;
- pagal išankstines prognozes, 2011 metų bėgyje pasaulyje bus surinkta apie 75,9 mln. lengvųjų automobilių (tame tarpe ir visureigių bei pikapų).
4. Žymus paklausos padidėjimas liukso klasės automobiliams. Vokiečių Daimler iki metų pabaigos planuoja parduoti 1,35 mln. automobilių. Liukso klasės automobilių gamintojas Porsche iki 2018 metų planuoja padvigubinti pardavimus. Per pirmą 2011 metų pusmetį koncernas sugebėjo parduoti 60 650 automobilių, tai yra 36% daugiau, negu analogišku praeitų metų periodu.
5. Žymus JAV rinkos augimas. Šis faktorius įkvepia, visų pirma, amerikiečių gamintojus - General Motors ir Ford Motor. Tačiau teigiamą poveikį jis padarė ir bendrovėms Mercedes-Benz (padidino pelną 10,7%) ir Audi (10%).
6. Didžiausios perspektyvos „dinamiškai besivystančių ekonomikų“ rinkose. Kinijos, Indijos ir Rusijos rinkos šiuo metu yra tikrai „gardūs kąsneliai“ visiems be išimties automobilių gamintojams. Pastaruoju metu jos yra atidžiai tyrinėjamos ir įsavinamos labai sparčiais tempais. 

 

Šalys auto lyderės


Kaip matome grafike, automobilių paklausa besivystančiose šalyse visą laiką auga.
Masterforex-V Akademijos ekspertų nuomone, automobilių pardavimai besivystančiose šalyse pralenks išsivysčiusių šalių pardavimus jau 2013 metais:


Automobilių pardavimas

Paskelbimo data: 2011-08-03 13:40 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55