Jūrų transportas – vienintelis iš senovinių žmonių ir krovinių pervežimo būdų, išlikęs iki mūsų dienų. Nešuliniai karavanai ir vežėčios, pakinkytos gyvuliais, išnyko amžinai, išlikdami tik kaip egzotika arba besivystančių šalių mažai išsivystytų agrarinių rajonų peizažo dalis, kai tuo tarpu jūriniai ir vandenynų laivai tebeskrodžia tris ketvirtadalius mūsų planetos ploto, padengto vandeniu.
Ar konkurencingi yra jūriniai pervežimai aviacijos ir vamzdynų amžiuje?
Kodėl pervežimai jūra yra būtini?
Ar pervežimai jūra yra aktualūs šiandien? Masterforex-V Akademijos Lietuvos atstovybės analitikų nuomone, yra daugybė faktų, neginčijamai bylojančių apie jūrų transporto naudingumą:
Kokie yra pagrindiniai transportavimo jūra pranašumai?
Jūrų transporto būtinumas yra akivaizdus. Bet ar turi jūrų transportas pranašumų? Yra:
Kokie pagrindiniai šios transportavimo rūšies trūkumai?
Kaip pažymi Masterforex-V Akademijos atstovybės Lietuvoje analitikai, jūros pervežimai turi ir trūkumų:
Lietuva: kuo patrauklus yra Klaipėdos uostas verslininkams ir investuotojams?
Geografiškai ir istoriškai susiklostė taip, kad Baltijos jūra tapo pagrindine grandimi kelyje tarp Vakarų ir Rytų. Daugeliui NVS ir Vidurio Rytų šalių Baltija yra trumpiausias ir patogiausias kelias į Vakarų Europą ir Ameriką. Tolimų Rytų šalims Baltija – patogiausias tranzito kelias į Europą.
Rytinėje Baltijos pakrantėje yra keli stambūs uostai – St. Peterburgas, Talinas, Ryga, Klaipėda. Klaipėdos jūros uostas demonstruoja sparčiausius augimo tempus per pastaruosius 20 metų: nuo 1999 iki 2008 Lietuvos uosto krovinių apyvarta padidėjo 2 kartus – nuo 15 mln. tonų iki 30 mln. tonų. 1993-2006 metais uosto direkcija kartu su stividorinėmis kompanijomis modernizavimui išleido 600 mln. eurų, o šiuo metų veikianti vystymo programa 2008-2013 metams numato nemažiau kaip 350 mln. eurų dydžio investicijas.
Kokie Klaipėdos uosto ypatumai?
Klaipėdos jūrų uostas yra unikalus daugeliu atžvilgių:
Ar sugebės Klaipėda tapti pagrindine perkrovimo baze?
Lietuvos vyriausybė ir uosto direkcija padarė daug, bet turi dar didesnių planus, paverčiant Klaipėdos uostą pagrindine perkrovimo baze Baltijoje:
Net ir iš pasaulinės krizės Klaipėdos uosto direkcijai pavyko išgauti naudos. Pasinaudojus statybinių medžiagų kainų ir darbo jėgos apmokėjimo sumažėjimu, uoste buvo aktyviai įgyvendinti stambaus masto projektai:
Klaipėdos uostas: ką reikia žinoti investuotojams?
Kaip masinio keleivių pervežimo priemonė jūrų transportas žymiai nusileidžia kitoms transporto rūšims. Pagrinde laivai naudojami pramogų tikslais (turistiniai kruizai, kelionės, ekskursijos, egzotiniai jūros turai ir t.t.)
Tačiau yra niša, kurioje keleivinis jūrų transportas išsaugo savo konkurencingumą. Tai perkėla keltais. Jūros keltai populiarūs daugelyje regionų – Baltijos, Juodosios ir Viduržemio jūrose, per Lamanšo ir Gibraltaro sąsiaurius ir t.t. Mažesnis judėjimo greitis kompensuojamas, visų pirma, tuo, kad keleiviai gali perkelti savo automobilius. Pavyzdžiui, Lietuvos kompanija DFDS Lisco (buvusi Lisco Baltic Service) per pastaruosius 7 metus užpirko šešis keltus pervežimams tarp Pabaltijo ir Švedijos, Vokietijos ir kitų Baltijos šalių.
Šiuo metu AB "DFDS LISCO" valdo keleivių linijas iš Klaipėdos į Karlshamną, Kylį ir Zasnicą bei aptarnauja DFDS Seaways (buvusios “DFDS Tor Line”) krovinių linijas:
Nuo pat įkūrimo pradžios, kompanija ypač didelį dėmesį skiria krovinių ir keleivių transportavimo saugumui bei jų aptarnavimo kokybei užtikrinti. ISM, ISPS Kodekso sertifikatai liudija apie AB "DFDS LISCO" laivų ir kranto tarnybų atitikimą pasauliniams saugumo standartams. Bendrovės agentiniam padaliniui suteiktas kokybės valdymo sistemos ISO 9001:2001 sertifikatas užtikrina aukštus klientų aptarnavimo standartus ir kokybės kontrolę.
Bet kokios nacionalinės arba pasaulio ekonomikos vystymasis neįmanomas be transporto vystymo. Artimiausioje ateityje alternatyvos jūrų transportui nėra. Ir būtent todėl, nepaisant keleto trūkumų, jūriniai pervežimai išlieka paklausūs ir patrauklūs ne tik transporto paslaugų užsakovams, bet ir investuotojams.
Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius. Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).
Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.
Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.
Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".
Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.
Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.
Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.
Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.
Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.
Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.
Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.