Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Ketvirtadienis, lapkričio 14, 12:40 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Kodėl skirtingose šalyse benzino kaina ... šokiruojančiai skiriasi?

Kodėl skirtingose šalyse benzino kaina ... šokiruojančiai skiriasi?

Bet kokių vienodų prekių kainos įvairiuose pasaulio regionuose visada skiriasi, tai priklauso nuo gamybos sąnaudų ir pelno normos. Dažniausiai konkurencija sumažina iki minimumo tos pačios prekės kainų išsibarstymą, padarydama skirtumą nereikšmingu. Bet pasaulyje yra ypatinga prekė – benzinas, kurio kainų įvairiose šalyse skirtumas yra tiesiog šokiruojantis.

Šiuolaikiniam žmogui automobilis jau seniai nėra prabanga ir tapo įprasta transporto priemone.  Automobilių gamintojai stengiasi įtikti visiems socialiniams sluoksniams, gamindami automobilius nuo itin brangių iki biudžetinių serijų. Tačiau automobilio pirkimas (tegu ir naujo, kuris kelis metus tarnaus negesdamas, arba jo remontas bus garantinis) – toli gražu ne visos išlaidos, reikalingos važiavimo malonumui pajusti. Būtent kuro kaina yra vos ne pagrindinis faktorius, nustatantis:
* automobilių gamybos ateitį;
* gyvenimo kokybę šalyje.

Kokios gi benzino kainos pasaulyje? Tarptautinės Masterforex-V  prekybos biržoje Akademijos įvairių šalių bendruomenių ekspertai sudarė benzino mažmeninių kainų lentelę:

 

Degalų kainos



Nuo ko gi priklauso taip besiskiriančios viena nuo kitos benzino kainos?

Ekonomistai dažniausiai nurodo tokius kriterijus, nuo kurių priklauso benzino kaina:
1. Savų naftos telkinių buvimas valstybėje. Natūralu, kad šaliai tiekiant naftą į pasaulinę rinką, jos perdirbimo produktai gali kainuoti žymiai pigiau, palyginus su valstybėmis – naftos importuotojomis. Todėl Venesueloje (0.016 dolerio už litrą A-95 benzino) ir Japonijoje (1.42 dolerio už analogišką benziną) kainos negali būti vienodos.

2. Savų naftos perdirbimo įmonių buvimas valstybėje.
Lyginant kainas naftą perdirbančiose šalyse, turinčiose perdirbimo gamyklas, prasideda patys įdomiausi dalykai  (kainos JAV doleriais už litrą 95):

* Venesuela - 0.016;
* Тurkmėnistanas - 0.023;
* Iranas - 0.08;
* Каzachstanas - 0.6;
* Rusija - 0.74.

Kaip matyti, kaina tarp Rusijos ir Venesuelos skiriasi 4600%, tarp Turkmėnijos ir Rusijos - 3217%.

3. Konkurencija tarp gamintojų. Irgi, iš pirmo žvilgsnio, lyg ir viskas aišku. Kuo daugiau valstybėje bus naftos perdirbimo kompanijų, tuo bus aštresnė konkurencija tarp jų uždėk žemesnių prakės kainų. Taip rašo ekonomikos vadovėliuose. Žiūrime į „gyvenimo prozą“ ir matome, kaip gyvenimas atitolęs nuo „akademinių dogmų“:

* Тurkmėnistanas - 0.023 dolerio;
* Rusija - 0.74 dolerio;
* Kanada - 1 doleris.
Rezultate: antroji ekonomistų dogma taip pat neatlaiko gyvenimo išbandymo.

4. Valstybės vidaus politikos specifika. Monopoliškai aukšti benzino mokesčiai – aukšto jos piliečių pragyvenimo lygio garantas. Ekonomistai paprastai pateikia naftą perdirbančios Norvegijos pavyzdį , kurioje benzino kaina viena aukščiausių pasaulyje – 2,7 JAV dolerių už litrą, skirtingai nuo tos pačios Venesuelos arba Irano. Pasekime jų logiką ir vėl nustebsime:

* JAV - 0.75 dolerio;
* Rusija - 0.74 dolerio;
* Uzbekistanas - 0.86 dolerio;
Benzino kainos vienodos, o gyvenimo lygis ... skirtingas.

KUras5. Patį pigiausią benziną pasaulyje galima įsigyti ... „diktatoriškose“ valstybėse: Venesueloje, Turkmėnistane, Irane, Saudo Arabijoje, Libijoje ir t.t. Kodėl? Ekonomistai aiškina: todėl, kad visos šios šalys – stambios naftos eksportuotojos, turinčios dominuojantį valstybinį sektorių ekonomikoje ir pakankamai autoritarinius valdžios režimus, pažeidžiančius daugelį žmogaus teisių. Vakarų analitikai mano, kad būtent  siekdami sumažinti gyventojų nepasitenkinimą, šie autoritariniai režimai „dirbtinai pigina benziną“ . Turkmėnistane litras A-95 benzino (jo pavyzdžiu ir analizuosime kainas) kainuoja 2,3 cento, Venesueloje – 1,6 cento, Irane - 8 centus. Likusiose arabų šalyse kaina svyruoja apie 10 centų už litrą. Brangiausias benzinas (dėl didelių mokesčių) yra Vokietijoje, Islandijoje, Turkijoje, Norvegijoje.

A-92 benzino kainos NVS šalyse: pigiausias benzinas –
* 2 centai už litrą - Turkmėnistane;
* 46 centai už litrą – Azerbaidžiane;
* įkandin dviejų Kaspijos šalių eina trečioji – Kazachstanas. Turtinga resursais respublika leidžia sau pardavinėti gyventojams benziną už 56 centus (A-92);
* Rusija, kuriai šis klausimas gana skausmingas: A-92 benzinas kainuoja 67 centus už litrą;
* Tadžikistanas, kuriame automobilių kuro kainos neseniai pakilo, ir rezultate A-92 kainuoja maždaug 80 centų už litrą. Maždaug tokia pati kaina Uzbekistane - 83 centai už litrą;
* Baltarusija, po ištisos pabrangimų serijos, kurią sukėlė rusiškos naftos kainos problemos, A-92 benzinas kainuoja  0,91 JAV dolerio. Dmitrij Francevič , Masterforex- V Akademijos Baltarusijos treiderių ir investuotojų bendruomenės vadovas pažymi vieną ypatybę: benzino kaina visose šalies kolonėlėse yra vienoda. Tai susiję su valstybės monopoliu kurui bei tepalams ir griežta valstybine benzino kainų kontrole;
* Panašios problemos Armėnijoje: nuolat brangsta benzinas – šiandien litras kuro kainuoja jau 96 centus. Ukrainoje - 99 centus už litrą;
* brangiausias benzinas Moldovoje – apie 1,14 dolerio. Tokia šalies specifika – vaidai su Rusija tapo pasaulinių naftos kainų įvedimo priežastimi, o dotuoti gyventojus valstybė nesugeba.

Ir taip, NVS šalių pavyzdyje matome, kad pastebima stabili benzino kainų augimo tendencija. Pirmoje eilėje tai yra susiję su pasaulinių naftos kainų padidėjimu. Brangsta nafta – brangsta ir jos perdirbimo produktai . NVS šalyse plačiai praktikuojamas sistemos „benzinas-dujos“ diegimas automobiliuose. Neatmetama galimybė, kad greitai benzinu varomi automobiliai taps elitiniu reiškiniu, jau per daug brangiai paprastam žmogui kainuoja „pašaras“ nuosavam „geležiniam žirgui“.

Ar benzinas brangs toliau?


Tai daugeliu atvejų priklauso nuo pasaulinių naftos kainų, paaiškino Masterforex-V Akademijos Biržos nuotaikų analizės katedros analitikai, kadangi, pradedant nuo šių metų gegužės, benzino kaina judėjo daugiausia koridoriuje tarp $1.9 - 2.2 lygių. Ir tik lapkričio 10 (baras "А") buvo pirmas rimtas pramušimo į viršų bandymas. Tai liudija labai didelė prekybos apimtis, esant normalaus dydžio spredui, ir baro užsidarymas ties viršūne. Po to sekantis atslūgimas, prasidėjęs gana agresyviai, netenka apyvartos, o sekančio po jo  baro apyvarta itin maža. Galima daryti išvadą, kad rinkos dalyviai artimiausiu metu nelaukia žemesnių kaip $2.1 kainų. Baras "В" demonstruoja jėgą, užsidarydamas prie viršūnės, su didesne nei vidutinė apyvarta, esant plačiam spredui ir be apatinio šešėlio. Šiuo metu kaina priartėjo prie pasipriešinimo lygio $2.2, matomai, ketindama jį pramušti.

Vienareikšmiškai, esant tokiems jėgos požymiams, reikėtų išbraukti pardavimus ir ieškoti  įėjimo taškų pirkimams. Ėjimui į viršų būtinas kainos užsitvirtinimas virš $2.2 ribos, tuo pačiu pageidautina, kad apyvarta pramušimo metu būtų didesnė arba lygi baro "А" apyvartai. Tai patvirtins jo tikrumą. Optimalus įėjimas – ties einamosios viršūnės atsinaujinimu $2.26, palaikomu apyvarta. Artimiausias tikslas - $2.44.

Taip pat būtina įvertinti labai stiprią koreliaciją tarp benzino ir naftos, panaudojant ją kaip papildomą užuominą prekyboje.

 

kainos  

Paskelbimo data: 2010-12-09 18:54 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55