Portalas investuotojams Market Leadernaujienos, analitika, prognozės

Trečiadienis, gruodžio 1, 05:54 (GMT +02:00)




Aktualijos investuotojams

Sveikam treideriui – sveikas miegas!


Kaip išsimiegoti per 4-5 valandas per parą?

 

Visi profesionaliai užsiimantys treidingu žino, kad šis darbas atima daug laiko. Ypač tai jaučia tie, kurie dar tik mokosi šio neįprasto amato. Todėl iškyla natūralus klausimas - kur paimti laiko, kurio mums nuolat trūksta?

Kai kurie patyrę treideriai rekomenduoja atsisakyti žalingų įpročių (mesti rūkyti, atsisakyti alaus gėrimo, televizoriaus žiūrėjimo). Tai labai geri pasiūlymai, kurie tikrai padeda sutaupyti nemažai laiko. Tačiau ką daryti tiems, kurie jau atsisakė žalingų įpročių, o laiko vis tiek trūksta? Atrasti papildomo laiko galima atimant kelias miegui skirtas valandas. Suaugusiam žmogui pilnai išsimiegoti per parą užtenka 4-5 valandų miego. Visiems norintiems siūlome pasinaudoti taip vadinama „trumpojo miego“ metodika, kuri yra sėkmingai naudojama ne vieno treiderio praktikoje.

Turbūt daugelis prisimena tokią situaciją: pamiegame porą valandų ir jau atrodo, kad esame išsimiegoję, ir atvirkščiai – miegame 8-10 valandų, o atsikėlę vaikštome kaip sudaužyti.

Kodėl taip nutinka? Iš pradžių pabandykime išsiaiškinti miego struktūrą. Miegas turi pakankamai sudėtingą struktūrą ir susideda iš 5 stadijų.

Pirma ir antra stadijos – tai sąmonės užmigimo stadijos. Šiuo metu sąmonė vis dar tęsia budėjimą. Pirmos stadijos metu mes snūduriuojame, galvoje sukasi įvairūs pavieniai vaizdai, kai kada rankų arba kojų raumenys atsipalaiduodami lengvai trūkčioja. Pereinant į antrą stadiją, kūno temperatūra iš lėto krenta, vaizdiniai pamažu dingsta, stabilizuojasi kvėpavimas.

 

Mums reikalingas gilus ir atstatantis miegas prasideda tik pasiekus trečią ir ketvirtą stadijas. Šiose stadijose mus sunku pažadinti, visi raumenys pilnai atsipalaidavę, nervinė sistema atstato savo potencialą.

Penktoji stadija – tai fazė, kitaip dar vadinama „paradoksaliuoju miegu“. Ji išsiskiria organizmo aktyvumo padidėjimu: širdis muša greičiau, kvėpavimas padažnėja, pakyla temperatūra ir kraujo spaudimas, suintensyvėja prakaitavimas, užmerktos akys po vokais  chaotiškai juda. Žmogus, prabudęs šioje miego fazėje, gali išsigąsti – „širdis pašėlusiai daužosi, visas kūnas suprakaitavęs, rankų ir kojų raumenys įsitempę – kas su manimi vyksta?“. Jaudintis dėl to neverta, nes tai tik penktoji paradoksaliojo miego stadija. Šią stadiją žmogus paveldėjo iš tolimų protėvių, kurių kiekviename žingsnyje tykojo pavojai – bet kurią minutę iš tamsos naktį galėjo iššokti grobuonis. Jeigu žmogus visas 7-9 valandas miegotų atsipalaidavęs, tai negalėtų sureaguoti į pavojų, nes per tokį laiką raumenų tonusas stipriai sumažėja. Sumanioji gamta kaip visada rado originalią išeitį – ji nusprendė kas 1,5-2 valandas sukelti organizmui nedidelį šoką tam, kad raumenys neprarastų budrumo ir bet kuriuo momentu galėtų greitai reaguoti į pavojų.

Visos šios penkios stadijos cikliškai keičia viena kitą nustatyta seka. Vienos stadijos laikas apytiksliai trunka 90-110 minučių. Remiantis fiziologų atliktais tyrimais, 55% viso miego laiko praleidžiama pirmoje ir antroje stadijose, 20% skiriama penktajai „paradoksalaus miego“ stadijai ir tik 25% laiko lieka trečiai ir ketvirtai stadijoms, kurių metu mes ir išsimiegame.

 

Miego ciklai schematiškai pavaizduoti paveiksle:

 miego  ciklai

Paveiksle matome, kad miegas pasiekia ketvirtą stadiją per pirmąsias tris valandas – šiuo metu vyksta labiausiai atstatantis ir giliausias miegas.

 

Po trijų valandų miegas pasiekia ketvirtą stadiją vos du kartus: ketvirtoje miego valandoje ir penktosios pabaigoje. Todėl po 4-4,5 miego valandų, iš principo, galima būtų ir nemiegoti, nes likęs laikas jau nėra miegas, o daugiausia buvimas pirmojoje ir antrojoje miego stadijose, kai sąmonė jau yra budėjimo režime. Miegojimas šiose stadijose jau yra nebenaudingas nei poilsio, nei nervinių smegenų ląstelių atsistatymo atžvilgiu.

Štai čia ir slepiasi laisvo laiko rezervas. Išmokus valdyti savo miegą ir pilnavertiškai išsimiegoti per 4-5 valandas, galima prailginti savo darbo dieną iki 19-20 valandų per parą.

Tikriausiai daugeliui tai bus įdomu, todėl aprašysime vieną technologiją miego valdymui, paremtą Maskvos fiziologo ir profesoriaus А.М. Veino tyrimais. Šios technologijos esmė yra siekimas kuo daugiau laiko praleisti ketvirtojoje miego stadijoje. Bet dėl to, kad ši stadija dažniausiai įvyksta pirmojoje miego valandoje, teks eiti miegoti du kartus per dieną.

Kelios pastabos prieš pradedant. Pirmiausia, eiti miegoti reikia tuo paros metu, kai miegas efektyviausias. Šį paros laiką kiekvienas nustato sau individualiai (žemiau bus aprašyta metodika šio laiko suradimui). Ji gali patekti absoliučiai į bet kurį paros laikotarpį. Todėl, jeigu kartais atsitiks taip, kad jums geriausia yra miegoti 9.30 val. ryte arba 16.15 val. po pietų, būkite tam pasiruošę.

Antra pastaba – laikas, atimtas iš miego, būtinai turės būti kuo nors užpildytas, antraip toks darbo dienos pratęsimas bus ne į naudą, o taps vien kančia. Taip kad geriau jau iš anksto suplanuoti, kuo mes užsiimsime tas 20 valandų per parą. Kai kurie žmonės sėkmingai įvaldė šią metodiką, tačiau ilgainiui nustojo ją taikyti, nes neišmanė, kaip panaudoti laisvą laiką. Besimokantiems treidingo, siūlome tą laiką paskirti teorinės medžiagos mokymuisi arba prekybos sistemos atidirbimui praktiškai, o patyrusiems treideriams - naujų idėjų ir metodikų paieškai ir įgūdžių tobulinimui. Visgi, jei žmogus nusprendė pradėti taikyti šią metodiką, tai tikriausiai dėl to, kad jam trūksta laisvo laiko. Kuo užsiiminės laisvomis valandomis kiekvienas turės nuspręsti pats.

Dabar detaliau panagrinėkime pačią metodiką.

Pirmiausiai turime nustatyti tą paros laiką, kuriuo mūsų miegas yra efektyviausias.

Tam reikia surasti porą dienų, kad galėtumėme budėti ilgiau nei parą, kai neturime rimtų reikalų arba fizinių apkrovų. Tokią dieną prabundame, kaip įprasta, pavyzdžiui, septintą ryte. Visą dieną gyvename įprastu ritmu, o mūsų tyrimas prasideda dvyliktą valandą nakties -  pradedame įsiklausyti į savo pojūčius. Galiausiai suprasime, kad mums norisi miegoti protarpiais – kai kada nebegalime susilaikyti neužmerkę vokų, o po kokių kelių minučių tampa jau visai pakenčiama. Tokius stebėjimo rezultatus užsirašome į dienoraštį: užregistruojame kiekvieno tokio miego priepuolio pražios laiką ir trukmę ir suteikiame kiekvienam tokiam priepuoliui pažymį pagal tribalę sistemą: 1 – tiesiog norisi miegoti, 2 – stipriai norisi miegoti, 3 – siaubingai norisi miego. Eksperimentą baigiame kitos paros 12 valandą nakties, lygiai po paros. Surinktus statistinius duomenis atidžiai analizuojame šviežia galva kitą dieną. Matysime, kad miego priepuoliai atsirasdavo kas keletą valandų. Iš visų surašytų priepuolių pirmiausiai išrenkame pačius ilgiausius pagal laiką, o vėliau jau iš jų atrenkame du pačius stipriausius pagal tribalę sistemą.

Taip randame du laiko intervalus, kada labai stipriai norisi miegoti. Šios atkarpos gali būti bet kuriuo paros metu, bet dažniausiai pirmasis intervalas būna naktį iki šeštos valandos ryto, o kitas kažkuriomis dienos valandomis.

Miegant šiomis laiko atkarpomis mūsų miegas bus maksimaliai stiprus ir atstatantis. Naktį miegosime daugiau, o dieną - mažiau.

Darykime prielaidą, kad gavome du laiko intervalus, kai neįmanoma atsispirti miegui – 4 val. ryto ir 14 val. po pietų. Tuomet mūsų miego grafikas ir bus toks. 4 val. ryto einame miegoti ir nusistatome žadintuvą 7.00-7.30. Per šias 3-3.5 val. miego (žr. miego ciklų schemą) mes prabūsime 4-oje miego stadijoje tiek pat laiko, kiek ir tie, kurie miega 7-9 val., ir puikiai pailsėsime. 14 val. po pietų reikės pamiegoti dar mažiau – viso apie valandą. Tokiu būdu per parą miegosime 4-5 val., tačiau išbūsime 4-oje stadijoje daugiau laiko negu tie, kurie nėra įvaldę šios metodikos ir miega po 7-9 val. per parą. Vienas pagrindinių akcentų šioje sistemoje yra tikslumas – jeigu neužmigsime per 15 minučių nuo savo „fazės“ pradžios, tai laukiamas poilsio rezultatas nebus pasiektas. Tokiu atveju jūs atsikelsite visiškai nepailsėję ir jausitės siaubingai arba joks pasaulio žadintuvas jūsų nepažadins.

Sistemos kūrėjai taip pat pastebi, kad per parą derėtų ilsėtis ne mažiau nei tris valandas. Tai gali būti mėgstamos muzikos klausymąsis, įdomios knygos skaitymas su puodeliu kavos arba kitokie atsipalaidavimo būdai. Taigi patartina ilsėtis nuo protinių ir fizinių apkrovų ne mažiau nei tris valandas per parą. Geriausia, jeigu tai darysite intervale nuo 10.00 iki 22.00 val.

Dar vienas ne ką mažiau svarbus dalykas: atsibudus yra svarbiausia įtikinti save, kad miego dar norisi paprasčiausiai iš inercijos, tačiau organizmui jo jau pakanka. Tačiau jūs ir patys  suvokiate, kad tai yra tiesa, nes turite puikų supratimą apie miego stadijas. Praėjus 5 minutėms po prabudimo, miegoti jau beveik visiškai nebesinori.

Apibendrinimui pateiksime kelis patarimus, kurie „trumpojo miego“ sistemą padės įsisavinti efektyviau:

 * Jei jūs galvojate, kad eiti miegoti būtų geriau 15 minučių anksčiau, tai taip ir padarykite – klausykitės savęs. Tai gali būti paaiškinama tuo, kad pirmo eksperimento metu galėjote padaryti paklaidą. Jei jaučiate, kad  miego grafikas nėra teisingas, atlikite dar vieną tokį pat eksperimentą ir palyginkite rezultatus;

* Sportinė veikla turėtų baigtis ne vėliau kaip likus valandai iki miego pradžios. Fizinė apkrova „įkaitina kraują“. Prieš miegą būtina „atvėsti“, kitu atveju užmigsite ne iš karto;

* Nepatartina valgyti prieš miegą. Naudingiau eiti miegoti šiek tiek alkanam, nei apsivalgiusiam;

* Nepatartina vykdyti protinės veiklos, skaityti ir rašyti klausantis muzikos, nes tai labai stipriai eikvoja jėgas;

* Jei labai sunku prabusti, nors ir lengvai užmigote – iš karto atsikėlus verta nueiti į dušą. Jeigu viskas atvirkščiai ir negalite greitai užmigti, nueikite į dušą prieš miegą;

* Jeigu jūs iki šio eksperimento miegojote po 12 valandų per parą, tuomet neverta iš karto pereiti prie 4 valandų miego. Tokiu atveju miego laiką patartina mažinti palaipsniui, kad organizmas spėtų priprasti prie „trumpojo miego“;

Be to, žmonių, nesugebančių miegoti po 4 valandas per parą, yra labai daug. Tokie žmonės po trijų savaičių tokio eksperimento pasiekia būseną, kai norisi miegoti ištisai. Jeigu jums taip nutiks arba jeigu jums nesinori eksperimentuoti su savo organizmu – meskite visus bandymus ir pratinkite save miegoti po 4-4,5 val. per parą nuo 4.30-5.00 iki 9.00. Šiame laiko intervale dauguma žmonių jaučia naktinio miego poreikį ir tiek laiko pilnai pakaks išsimiegoti kiekvienam.

Paskelbimo data: 2010-07-21 16:33 Tekstas: Masterforex-V Akademija
Įterpti į BLOG'ą

Kodėl faktiniai automobilių kuro suvartojimo rodikliai viršija deklaruojamus duomenis

Leidinio Westdeutsche Allgemeine Zeitung informacijos duomenimis, naujų automobilių Europos šalyse kuro sąnaudos vidutiniškai 42 procentais viršija gamintojų deklaruojamus rodiklius.  Todėl vidutinis automobilių savininkų permokos dydis sudaro apie 400 JAV dolerių per metus. Tokius duomenis gavo Tarptautinė ekologiškai švaraus transporto taryba (ICCT).

Paskelbimo data: 2017-12-05 08:01

Tokijo automobilių salonas pradžiugino automobilių mėgėjus naujovėmis

Tokijo automobilių salone Japonijos gamintojai tradiciškai pristato naujoves, kurios išsiskiria kiek neįprastu dizainu. Šiemet automobilių gamintojai taip pat pristatė eilę gana perspektyvių, bet iš pirmo žvilgsnio neįprastų automobilių modelių. Kiekvienas naujas produktas pritrauks ne tik automobilių rinkos ekspertų, bet ir automėgėjų dėmesį.

Paskelbimo data: 2017-11-16 08:48

Mokslininkai nukėlė pasaulio pabaigą į 2100 metus

Mokslininkas priminė, kad per pastaruosius 540 milijonų mūsų planetos istorijos metų buvo 5 masinio gyvų būtybių išmirimo bangos - ir visos jos buvo lydimos anglies cirkuliacijos ciklo gamtoje pokyčių.

Paskelbimo data: 2017-10-16 07:50

Baltarusija atsisako sąjungos su Rusija pasaulinėje kalio trąšų rinkoje

Minske manoma, kad jie sugebės savarankiškai kontroliuoti didelę dalį pasaulinės kalio trąšų rinkos. Šioje srityje Baltarusija nusprendė atsisakyti bet kokio bendradarbiavimo su Rusija. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į „Novoje vremia".

Paskelbimo data: 2017-10-11 07:47

Kaip praktiškai realizuoti „brexit'ą“

Pasak Didžiosios Britanijos finansų ministro Filipo Hamondo (Philip Hammond), pereinamasis laikotarpis po JK pasitraukimo iš ES turi būti baigtas iki 2022 metų, iki kitų šalies visuotinių parlamento rinkimų. Jis mano, kad santykiai su Europos Sąjunga trejų metų laikotarpiu po „brexit'o“ gali būti panašūs į dabartinius, o būtent Jungtinė Karalystė dalyvaus muitų sąjungoje ir išlaikys prieigą prie bendrosios rinkos.

Paskelbimo data: 2017-09-22 07:50

Saulė ir vėjas labai greitai padarys anglies gavybą nepelninga

Labai greitai anglies šachtos taps nerentabilios, o angliakasių profesija pasiners į užmarštį. Šią prognozę pateikė verslo naujienų agentūra Bloomberg.

 

Anglies gavybos duobkasiu taps alternatyvi, arba „žalioji“, energetika, naudojanti saulės ir vėjo energiją. Jau po 3-4 metų saulės ir vėjo energijos kaina susilygins su energijos generacija iš anglies, o po 20-25 metų anglies naudojimas energijos gamybai smuks 87 procentais.

Paskelbimo data: 2017-08-26 19:39

„Išmanieji“ GOOGLE akiniai grįžta!

Patobulinta išmaniųjų GOOGLE akinių versija vadinama Glass Enterprise Edition greit pasirodys prekyboje, pranešė BBC su nuoroda į naujienų tinklapį Medium.

Paskelbimo data: 2017-08-22 15:18

Kriptovaliutos: kas naudingiau - investuoti ar jas „išgauti“?

Pastarosiomis dienomis vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į vakar dar mažai žinomas kriptovaliutas su jų „vadu“ - bitkoinu (bitcoin, BTC). Daugelis, žinoma, girdėjo apie šią skaitmeninę valiutą, kuri leidžia mokėti už pirkinius, atsiskaityti už paslaugas, investuoti, netgi uždirbti tik iš to, kad turi bitkoinų.

 

Paskelbimo data: 2017-08-01 07:50

Gyvenimas vien iš prekybos - utopija? Nemokamas vebinaras

Prieš pradedamas keliauti Forex prekybos keliu dažnas naujokas turi klaidingą supratimą ir iliuzijų apie tai, kokia iš tikrųjų yra sėkmingo prekeivio valiutomis kasdienybė. Svajojama apie „laisvą“ darbo grafiką, darbo aplinką pagal pasirinkimą, jokių viršininkų, jokio streso, darbo krūvis pagal pageidavimą ir išpildyta bet kuri asmeninė ar artimųjų svajonė. Deja viskas ne taip paprasta.

Paskelbimo data: 2017-07-31 15:59

Holografiniai vaizdo skambučiai išmaniais telefonais tampa realybe

Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.

Paskelbimo data: 2017-07-28 17:55